Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که چهارشنبه، یکم اسفند در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه ما است و ما باید قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم، گفت: در استان لرستان مسئولیت کمیته آموزشی و پژوهشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دانشگاه لرستان سپرده شده است و در این راستا گام‌های موفقی برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که رشته‌های تحصیلی ادبیات پایداری و جغرافیای پایداری ازجمله رشته‌هایی است که در دانشگاه لرستان تدریس می‌شود، افزود: تاکنون چندین پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه لرستان نوشته شده است.
عزیزی بیان کرد: بسیج دانشجویی استان و دانشگاه لرستان نیز با عنوان فرمانده قرارگاه شهید اعلم‌الهدی هر ساله اردوهای راهیان نور را برای دانشجویان برگزار می‌کند چراکه سفرهای زیارتی و ملی راهیان نور گامی مهم در راه آشنایی دانشجویان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
وی به چاپ تعداد کتب حوزه دفاع مقدس و تأثیر آن‌ها در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تاکنون دانشگاه لرستان در چاپ کتب مرتبط با دفاع مقدس و زندگی‌نامه شهدا با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری خوبی داشته است.
رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که هرچه داریم از شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها داریم، ادامه داد: ازجمله برنامه‌هایی که خواهیم داشت، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا است.
فراخوان مقاله‌نویسی در حوزه دفاع مقدس
در این جلسه که با هدف بررسی راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و دانشجویان برگزار شد، ضمن بحث و تبادل نظر در مورد راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چند مصوبه به تصویب رسید که مهم‌ترین آن‌ها، فراخوان مقاله‌نویسی در حوزه دفاع مقدس، برگزاری جلسات به کمیته ایثار و شهادت به صورت ماهانه، سرعت بخشیدن به تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان، تدوین پایان‌نامه‌هایی با موضوع بررسی مشکلات و مسائل خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ترغیب دانشجویان به گذراندن درس آشنایی با دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل اتاق فکر با حضور افراد فرهیخته دانشگاهی در جهت ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جزئی کردن موضوع جلسات کمیته ایثار و شهادت بود.
بنا براین گزارش، در این جلسه به پاس فعالیت‌های دانشگاه لرستان در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، لوح سپاسی از طرف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان اهدا و از زحمات ایشان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی ایثار و شهادت رئیس دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش