Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب گفت: در آستانه گام دوم انقلاب، حوزه علمیه خراسان حرکت انقلابی و تحولی در حوزه‌های علمیه را آغاز کرده تا بستری برای ادامه مسیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: آنچه که انتظار سالیان سال حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از علما، روحانیون و طلاب جوان و باانگیزه بوده، برداشتن گام تحولی در حوزه‌های علمیه است که در همین راستا پس از حکم انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط رهبر معظم انقلاب، حرکت‌های تحولی در این حوزه از سه سال گذشته آغاز شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ضرورت ایجاد حرکت تحولی در حوزه‌های علمیه، گفت: با توجه به شرایطی که به ویژه حوزه‌های علمیه امروز در سطح ملی و بین‌المللی دارند، برای همه ما روشن است که یک حرکت تحولی همه جانبه به لحاظ کمیت و کیفیت ضرورت دارد.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه اصل تحول از سه ناحیه، ضرورت اجتناب‌ناپذیر دارد، افزود: تحول و دگرگونی یک سنت اجتناب‌ناپذیر است و هرکس در این مسیر قرار گیرد، اثربخشی آن را در خود و در جامعه خواهد دید. تحول، در مکتب انسان‌ساز اسلام به عنوان یک تکلیف و همچنین فلسفه اجتهاد و فقاهت در هر نسل، مبتنی بر حرکت‌های تحولی بوده است.

وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد که می‌فرماید «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» تصریح کرد: اگر جامعه‌ای ارتقا و عزت بخواهد باید در سایه تحول حرکت کند و این تغییر را نخست از خود آغاز کرده و آن را به سمت جامعه توسعه دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان حرکت تحولی را نمونه‌ای از تکلیف الهی برشمرد و گفت: اگر بخواهیم فقاهت و اجتهاد روزآمد و کارآمدی داشته باشیم باید حرکت‌های ما طبق مقتضای زمان، شرایط روز و پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و جهان باشد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه تحول سه مرحله دارد و انبیا نیز این مسیر را پیش بردند، افزود: برای ایجاد تحول در جامعه نخستین حرکت انبیا، تحول در نظام اجتماعی، ایجاد باور دینی و ایمان در بین افراد بود که باید ضرورت تحول را باور کرد و گفتمان و عمل تحولی را از دیگر ارکان تحول دانست.   وی با طرح این سوال که «حوزه‌های علمیه و به ویژه این حوزه در شرایط فعلی جامعه، در کدام مرحله از تحول قرار دارد؟» تصریح کرد: نگاه تحولی و مطالبه حوزه علمیه خراسان امروز تغییر کرده و حتی انتقادات نیز، مبتنی بر مطالبات تحولی صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امروز حوزه علمیه خراسان در مرحله سوم، یعنی عمل تحولی گام برمی‌دارد، گفت: در حال حاضر تلاش ما با تمام ظرفیت، در عمل و حرکت تحولی برطبق مطالبات مقام معظم رهبری، عبور سریع از مرحله گفتمان به عمل است.

آیت الله عاملی تحقق مطالبه دو ویژگی اساسی حوزه انقلابی، اندیشه و عمل را مورد تاکید قرار داد و افزود: حوزه علمیه خراسان تحت عنوان "سنت‌های کارآمد"، حرکت خوبی را شروع کرده که براساس بررسی نتایج به دست آمده از گذشتگان و روزآمد شدن مجاهدت‌های علمی آنان است.

وی با بیان اینکه حرکت تحولی مبتنی بر نیاز‌های امروز مطرح است و توجه به آن‌ها سبب تولید علم می‌شود تصریح کرد: حوزه‌های علمیه برای تحول در شرایط فعلی، متناسب با توانمندی و پاسخگو بودن به خود، جامعه و جهان باید حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان به بحث آینده‌نگری اشاره کرد و گفت: عنوان آینده‌نگری، ترمزی برای حرکت‌های تحولی در شرایط فعلی است و در واقع زیرساختی برای حرکت علمی، جهادی، فقاهتی، تحولی و پاسخ گویی است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه آینده را باید با توجه به زنجیره مباحث در نظر گرفت، افزود: حرکت انسان مسلمان و جامعه اسلامی وقتی کارآمد و روزآمد خواهد بود که زنجیره اطلاعات هم‌پوشانی و هم‌افزایی داشته باشد، در این صورت یک حرکت تحولی قطعا شکل می‌گیرد.   انتهای پیام//ج.ر   آینده‌نگری، ترمزی برای حرکت‌های تحولی در شرایط فعلی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه روحانیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی کم نظیر برای خراسان رضوی است که می‌تواند صادرات استان را متحول کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده در نشست با مدیران اقتصادی خراسان رضوی گفت: حضور 3000 بازرگان از یکصد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت 800 شرکت برتر صادراتی همراه است می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال 1392 شروع به کار کردند اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو 2024 داشته باشیم.

توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز جزییات برنامه های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2024 را تشریح کرد و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد