Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@03:50:07 GMT

سپاه با قاچاق کالا و ارز مبارزه می کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۶۲۷

سپاه با قاچاق کالا و ارز مبارزه می کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت و تدابیر در خصوص کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز را با حضور استانداران مناطق مرزی، دادستانی و تعزیرات برگزار کردیم و گزارش های مربوط به مناطق مرزی را شنیدیم.

وی افزود: یکی از عواملی که مطرح می کردند این بود که در شرق کشور قاچاق دام نداریم ما با اعمال دستور العمل جدید رئیس جمهور، حرکت دام ها را از سطح داخلی کشور و از سطح استانها و داخل مرزها با کنترل جدی انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور گفت: حرکت دام ها با اجازه و هماهنگی دامپزشکی صورت خواهد گرفت و در مناطق مرزی از یک شعاعی مانع عبور دام ها خواهند شد و ایست و بازرسی را در جاده ها تقویت خواهیم کرد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مقرر شد در مناطق مرزی با افزایش نیرو و تمهیدات لازم جلوی قاچاق دام گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام سعی ما استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای جلوگیری از قاچاق دام است، افزود: اخیراً مجوزی به سپاه داده شده که به صورت ویژه در مناطق دریایی ورود کند.

وزیر کشور عنوان کرد: مقرر است سپاه با قاچاق کالا و ارز مبارزه کند و گزارشی را سپاه امروز ارائه داد که با نیروی انتظامی و ارتش و فرماندهی کل هماهنگی لازم را انجام داده اند و هفته آینده اجرا می شود.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مقرر شد در مناطق مرزی با افزایش نیرو و تمهیدات لازم جلوی قاچاق دام گرفته شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تلاشی که صورت می گیرد با موضوع قاچاق دام است و نگرانی هایی که در این جلسه مطرح شد، توزیع نهاده هاست و همچنین توزیع کالاهاست که وزارت صمت گزارش داده و وزارت جهاد در تامین نهاده ها گزارش دادند که ورودی و ذخایر بسیار خوب است.

وی افزود: در توزیع گوشت مشکلاتی بوده که هم اکنون مشخص کردند که گوشت های ۴۲۰۰ تومانی فقط به جامعه هدف برسد و مابقی را آزاد سازی کردند که از مناطق مختلف گوشت برسد و عوارض ارز نیمایی گوشت را به صفر رساندند.

وزیر کشور ادامه داد: با افزایش نظام واردات و اصلاح نظام توزیع و با کنترل شدید قاچاق می توانیم قیمت ها را متعادل تر کنیم و مسئول این مهم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد که کمیته ای تشکیل شد تا روزانه مسائل را رصد کند و به صورت هفتگی به دولت گزارش دهد و بتوانیم با همکاری دولت این موضوع را مدیریت کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کالاهای اساسی قاچاق دام قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عارف سپهری ظهر چهارشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اعلام کرد: در راستای حراست و کنترل مرزهای استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه در حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ موضع مناسب سد راه قاچاقچیان شده و متجاوزان به محض مشاهده مأموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری بیان داشت: بر اساس نظر کارشناسان ارزش کالای کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان در پایان با اشاره به تبعات قاچاق کالا، اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

کد خبر 6087536

دیگر خبرها

  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه