Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@21:12:59 GMT

تولد آقا کریم ؛ ۴۵ سالگی یک سبیل فابریک

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۸۵۲

تولد آقا کریم ؛ ۴۵ سالگی یک سبیل فابریک

اولین روز اسفند ماه مصادف با چهل و پنجمین سال تولد یکی از اسطوره هایی است که شاید هر چند دهه در فوتبال یک کشور ظهور می کند .امروز تولد یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است .

به گزارش "ورزش سه"، برای نوشتن از کریم باقری چاره ای نداری که مثل فیلم سفر جادویی ابوالحسن داوودی خودت را پرت کنی به 23 سال پیش در یکی روزهای سرد زمستان سال 1374و دیداری که بین استقلال ، کشاورز در ورزشگاه آزادی از مرحله یک چهارم نهایی  جام حذفی برگزارشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 قبل ازآن باید اعتراف کنم اگر می دانستم که قراراست یکی از بازی های ماندگار جام حذفی را ببینم برای ثبت خاطره حتما جایگاه بهتری ازطبقه دوم رو انتخاب می کردم .


دیداری که درنهایت با گل طلایی علی اکبریان با برد استقلال به پایان رسید . اغراق نمی کنم که آن بازی همه چیز داشت، از گل زیبای کوروش برمک گرفته تا تلفیق لباس زرد و آبی و چمن سبز آزادی که حتی تصورش هم ضربان قلبم را بالا می برد. اما نکته بازی در میان آن همه جذابیت های داخل زمین، بازیکنی با شماره 6 در قلب دفاع کشاورز بود . بازیکنی  که فقط 20 سال بیشترنداشت اما مثل بیست ساله ها بازی نمی کرد. نامش کریم و شهرتش باقری بود .


آن شب کریم باقری برای صعود تیمش مثل دیوار ایستادگی کرد تا اسمش را  بر سر زبان ها بیندازد.گرچه بعدا کاشف به عمل آمد که او  وقتی تنها 17 سال داشت اولین بازی خود را در ورزشگاه آزادی آن هم مقابل همین تیم استقلال انجام داده بود.خاطرم هست او بعد از اینکه توپ وارد دروازه دلیخون شد محکم توپ را به سمت دروازه شوت زد تا فرط عصابنیتش را ازشکست نشان دهد اما کریم آن شب یک برنده واقعی بود.


 از آن شب سرد تا به امروز، نام  کریم بافری در تارک فوتبال ایران همچنان می درخشد بدون اینکه حتی بتوانیم در تمامی این سال ها  ذره ای ریا و خودستایی در رفتارش ببینم چرا که کریم باقری خود به خود خوب است.


قطعا نام کریم باقری جزو ده نام سنگین فوتبال ایران است که برای اظهار نظر در خصوص او باید بدانید او یک  فوتبالیست ملی معمولی نیست و نبود.


    کریم باقری آن قدر قاب های ماندگار در ذهن فراموشکار ما ایرانی ها بر جاگذاشته است که شاید یک گالری کفاف به تصویردرآوردن آن همه قاب های خاطره انگیز را ندهد.


 اگر از گل های تماشایی کریم باقری به عربستان و آن ضربه ایستگاهی در مرحله پلی آف جام جهانی 2002 برابر امارات و گلزنی برابر کانادا و چین که بگذریم، به صحنه هایی می رسیم که هرگز در فوتبال ایران تکرار نخواهد شد. گلزنی در فینال بازی های آسیایی برابر کویت و ضربه سر شگفت انگیز از فاصله ای دور که تبدیل به اولین گل ایران در دیدار تاریخی برابر کره جنوبی در جام ملت های سال 75 شد ، یا  آن شوت بی نظیرش مقابل کره جنوبی در سال 2000 که به قول حامد کاویانپورهنوز روی هوا است .


 از 6 گلی که به مالدیو زده است ، یا از 7 گلی که به گوام زد، از روشن کردن چراغ اول بازگشت تاریخی در ورزشگاه ملبورن کریکت، یا از شوت مهار نشدنی اش درتیم منتخب جهان،از آن ضربه ای که دربی  فقط وحید طالب لو می تواند توصیفش کند و یا تشری که به شیث و حقیقی دردربی زد که الحق معنی کاپیتان را درکریم باقری یافتیم .


 باقری در کارنامه فوتبالش بیش از 100 گل را به ثمررسانده است و این آمار بی نظیر وقتی جالب تر به نظر می آید که  می دانیم   او در دوران فوتبالش یک هافبک تدافعی و بعضا دفاع آخر به شمارمی رفته است.


کریم باقری از آن دسته از افرادی است که تاریخ یک ورزش از پرورش چنین استعدادی به خود می نازد هم چنان که ما فوتبالی ها به کریم باقری فارغ از هر رنگ و تعلق باشگاهی به داشتنش افتخار می کنیم .


این در شرایطی است که او هر چه قدر در زمین بازی پر شور و پر حرارات بود در خارج از زمین فوتبال مردی آرام و سربه زیراست و البته موثر و این خاصیت مردان بزرگ است .


آقای کریم باقری؛ امروز اول اسفند ماه، جامعه فوتبال به احترام این نجابت و درایت تو می ایستد و از تمام زحماتی که بدون هیچ حاشیه و توقعی برای ملتت و باشگاهت کشیدی متشکر است .


آقا کریم تولد مبارک .....

پرسپولیس تهران کریم باقری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران کریم باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!

ماریو گومز افشاگری جالبی راجع به دوران حرفه‌ای خود انجام داده‌است

طرفداری | ماریو گومز، مهاجم سابق تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ در گفتگو با پادکست Viola news فاش کرد که در سال 2013، پیشنهاد رئال مادرید را برای پیوستن به فیورنتینا رد کرده است:

زمانی که از بایرن مونیخ جدا شدم، اتلتیکو مادرید پیشنهاد بسیار خوبی به من داد اما چون از دیگو سیمئونه می ترسیدم، آن را رد کردم. می دانستم که سبک بازی من به هیچ وجه با سبک فوتبال سیمئونه سازگار نیست. رئال مادرید هم من را به عنوان رقیب کریم بنزما می‌خواست. به خاطر دارم که کریم در آن زمان فرم چندان خوبی نداشت و باشگاه به دنبال خرید رقیبی برای او بود. کارلو آنچلوتی هم می‌خواست من را به پاری سن ژرمن ببرد.

می‌خواهی بگویی که برای پیوستن به فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردی؟

بله‌ همینطور است. رئال مادرید هم مثل بایرن مونیخ اداره می‌شود، یعنی یک نفر رئیس و همه کاره است و کسی نمی‌تواند در کار او دخالت کند. در بایرن مونیخ، اولی هونس و کارل هاینتس رومنیگه حرف اول و آخر را می‌زدند و من با آن‌ها به مشکل خوردم، تا جایی که تنها با یک دست دادن ساده از بایرن مونیخ جدا شدم. چون نمی‌خواستم این اتفاق با پرز هم تکرار شود، به رئال مادرید نرفتم. فیورنتینا در آن زمان می‌خواست یوونتوس را به چالش بکشد و پروژه آن‌ها برای من جذاب بود، به همین خاطر حاضر شدم با آن‌ها قرارداد امضا کنم.

گفتنی است ماریو گومز در جولای ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش 15.5 میلیون یورو از بایرن مونیخ به فیورنتینا پیوست. او در ۴۵ بازی برای بنفش‌پوشان، آمار ۱۴ گل و ۵ پاس گل را به ثبت رساند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس