Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@09:13:08 GMT

فیلتر سیگار ۳ هزار ماده خطرناک دارد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۰۰۷

فیلتر سیگار ۳ هزار ماده خطرناک دارد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   در فیلتر سیگار بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ماده خطرناک اعم از فلزات سنگین وجود دارد که می‌تواند حیات انسان و حیوان را تهدید کند.

 

فیلتر سیگار از جمله زباله‌هایی است که این روزها بی‌مهابا روی زمین یا داخل جوی‌های آب انداخته می‌شود. این زباله کوچک اما پر خطر نه تنها تنوع زیستی را تهدید می‌کند بلکه می‌تواند با وارد شدن به چرخه غذایی انسان، سلامت او را هم تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه اکبرپور - کارشناسان پسماند اداره محیط زیست استان تهران - در گفت و گو با ایسنا به مهمترین تهدیدات فیلتر سیگار علیه محیط زیست اشاره کرد.

 

*فیلتر سیگار از الیافی به نام «استات سلولز» که یک پلیمر غیرقابل تجزیه و سمی ساخته شده است.

 

*رها کردن فیلتر سیگار در آب‌های روان سبب می‌شود که این فیلترها به داخل مخازن سدهایی که آب شرب را تامین می‌کنند، وارد شوند و به دلیل عدم تجزیه‌پذیری، مواد خطرناک خود را در آب رها کنند.

 

*فیلترهای سیگار رها شده در طبیعت به دلیل عدم تجزیه‌پذیری وارد خاک می‌شوند و آلودگی آن را به همراه دارند.

 

*بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ماده خطرناک اعم از فلزات سنگینی چون کروم، مس و سرب در فیلتر سیگار وجود دارد و با رهاسازی آن در طبیعت توسط پرندگان و حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

 

*آبزیان فیلترهای سیگار رها شده در آب‌ها را مصرف می‌کنند. در نتیجه به نوعی مواد سمی فیلتر سیگار وارد چرخه غذایی انسان می‌شود و می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

 

*کاغذ دور فیلتر سیگار از بهترین جنس کاغذ یعنی «ورق‌های شیت» است که برای تولید آن درختان زیادی نابود می‌شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فلزات سنگین گوناگون انسان جام نیوز سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد

به گزارش روابط عمومی پليس، سرهنگ "تقي توئي" با اعلام جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام اطلاعاتي مبني بر اينکه يک دستگاه اتوبوس در حال جابجايي تعداد زيادي سيگار قاچاق است، بلافاصله موضوع با جديت در دستور کار قرار گرفت. وي با اشاره به اينکه اين اتوبوس در پليس راه بجنورد متوقف شد، افزود: در بازرسي از اين خودرو 37 هزار نخ سيگار قاچاق کشف و ضبط شد. اين مقام انتظامي با بيان اينکه ارزش اين تعداد سيگار قاچاق 1 ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است، ياد آور شد: در اين رابطه يک نفر متهم دستگير و بعد از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و خودرو نيز راهي پارکينگ شد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟