Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:55:02 GMT

وزیر صمت: ارزش تولیدات معدنی کشور20 میلیارد دلار است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۱۰۶

وزیر صمت: ارزش تولیدات معدنی کشور20 میلیارد دلار است

تبریز-ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت توجه به معادن و صنایع مربوطه است، اعلام کرد: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات کشور 20 میلیارد دلار است.

رضا رحمانی روز پنجشنبه در مراسم احداث واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر، افزود: پارسال به ارزش 9 میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از 7 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از آغاز نهضت معدنی در کشور از سال آینده خبر داد و اظهار داشت: لازمه این نهضت اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.
وی با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می شود، گفت: در این زمینه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوری های جدید استقبال می شود.
رحمانی اعلام کرد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور 700 میلیون تن است که از این میزان پارسال بیش از 400 میلیون تن برداشت شد.
وی ادامه داد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می شود.
رحمانی اضافه کرد: هم اکنون 400 پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود از این پهنه ها چند معادن مگاسایز ( ذخایر عظیم ) کشف شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت های بالای معدنی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه گذاران دارد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی کارخانه جدید نفلین سینیت در منطقه یوزبند شهرستان کلیبر با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری سرمایه‌ گذاران چینی و ایرانی آغاز شد.
ظرفیت تولیدی این کارخانه در مرحله نخست 40 هزار تن خواهد بود و با تکمیل سه مرحله ظرفیت تولید به 150 هزار تن افزایش خواهد یافت.
شهرستان کلیبر با جمعیت 55 هزار نفر جمعیت در فاصله 175 کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.
/3071/8023/3038

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و معدن نفلين سينيت كليبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)

گردشگر روس به انبوه اسکناس های ایرانی که در برابر 3 اسکناس دلار تعویض کرده می خندد.   به گزارش عصر ایران؛ تصویری از یک توریست روس در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که گویای وضعیت غم انگیز سقوط ارزش پول ملی است.   کاربری در توییتر با انتشار این تصویر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراه او است را چنین شرح داد: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است