Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور فقهی بانک انصار کشور گفت:در راستا اجرای درست احکام شرعی در معاملات بانکی، ۹۰۰ نفر از همکاران بانک انصار کشور دوره های ویژه را به صورت حضوری آموزش دیدند. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی ظهر امروز در همایش گفتمان وحدت،اقتصاد مقاومتی و توسعه بانکداری اسلامی در سالن دانشگاه شمس این شهرستان اظهار داشت: برای رعایت حدود الهی در نظام بانکی این بانک شورای فقهی متشکل از کارشناسان دینی و بانکی تشکیل شده تا به دستورالعمل‌ها و قراردادهای این بانک بر مبنا فقه نظارت داشته و آنها را مورد برسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این شورا، کمیته کارشناسی نیز در کنار شورای فقهی بر این امور نظارت دارند و در مرحله آخر دفتر تایید شرعی سپاه بر انواع قراردادهای بانکی این بانک نظارت می‌کند.

مسئول امور فقهی بانک انصار بیان داشت: برای اطمینان خاطر از اینکه همکاران بانک انصار بتوانند مطابق احکام شریعت این قراردادها را اجرا کنند عقود اسلامی به این افراد آموزش داده می‌شود.

اجرای موازین بانکداری اسلامی بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی استامروز و فردا کردن 4 ساله برای اصلاح نظام کهنه بانکداری کشوربانک کشاورزی یکی از روزآمدترین زیرساخت های بانکداری الکترونیک را دارد

وی یادآور شد: 120 نفر از کارشناسان مجموعه بازرسی بانک انصار به صورت دوره‌های تخصصی با 20 مولفه شرعی آشنا شده تا در زمان نظارت بتوانند آنچه حدود الهی است را نظارت کنند.

‌محمدی‌شاهرودی گفت: 10 جلد کتابچه عقود در تیراژ بسیار بالا برای آشنایی همکاران بانک انصار بین آنها توزیع شده است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد،امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: بانک انصار براساس موازین حنفی پیشقدم در ارائه تسهیلات به جوانان و مردم اهل سنت شده که برای حل مشکلات این جامعه بسیار خوشایند است.

وی افزود: در احکام حنفی ابهاماتی در قراردادهای بانکی وجود داشت که با برگزاری جلسات مختلف و استفاده از نظرات علمای اهل سنت بر اجرای بانکداری اسلامی این ابهامات برطرف شده است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: این قوانین بر مبنا فقه اسلام بوده و در دیگر کشورهای اسلامی نیز بین بانک ها و علما اختلاف نظرهایی وجود دارد که خوشبختانه با همکاری بانک انصار در کشور ما رفع شده است.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: متاسفانه نرخ سود مشارکت در معاملات بانکی بسیار بالا است و به همین سبب بانک‌ها عقود معاوضه را در کنار مشارکت قرار می‌دهند تا سود بالایی کسب کنند که به لحاظ شرعی درست نیست.

وی افزود: دریافت وجه التزام توسط بانک‌ها حرام است و نباید دریافت شود. طرحی در شورای فقهی بانک مرکزی ایران ارائه شده است که متاسفانه بانک‌ها آن را رعایت نمی‌کنند. به نظر می‌رسد رعایت این طرح نیاز به نیروی قدرتمندی مانند شورای پول و اعتبار دارد.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟