Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: علاقمندان به هنر، موسیقی و فیلم گلستان امسال بیشتر از سال قبل به استقبال فیلم و گروه های موسیقی جشنواره فجر رفتند.

رمضان یازرلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد بینندگان فیلم فجر گلستان با رشد 140 درصدی از 5 هزار و 200 نفر در سال گذشته به 12 هزار نفر در سالجاری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، همچنین تعداد شنودگان آثار موسیقی فجر گلستان در شهرهای گرگان و گنبد که پارسال 7 هزار نفر بود امسال با رشد 43 درصدی به 10 هزار نفر رسید.
وی بیان کرد:یکی از دلایل میزبانی از این جشنواره با وجود ضرورت پرداخت هزینه زیاد، کمک به تقویت هنرمندان جوان استان و مقایسه و سنجش کیفیت آثار ملی با تولیدات استانی است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: برای نمایش هر فیلم جشنواره فجر در استان ها 600 میلیون ریال به تهیه کنندگان پرداخت می شود تا فرصت تماشای آخرین تولیدات سینمایی برای علاقمندان فراهم گردد.
یازرلو فراگیر کردن بهره مندی مردم از خدمات دولتی در حوزه هنر به ویژه در سینما و موسیقی را از دیگر دلایل برگزاری این جشنواره در استان گلستان اعلام کرد.
وی به میزبانی گلستان از جشنواره موسیقی فجر هم اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر گرگان، هنرمندان حاضر در این جشنواره در گنبد هم به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال فراوان ساکنان شرق استان قرار گرفت.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: تقاضای اهالی موسیقی برای برگزاری این جشنواره در استان فراتر از انتظار بود که در نهایت با همکاری انجمن موسیقی و پس از ارزیابی و بازبینی آثار ارسال شده، 40 اثر برای اجرا انتخاب شدند.
یازرلو گفت: فرصت دیده شدن آثار و توانمندی هنرمندان بومی، یکی از فواید این جشنواره است تا گروه ها و استعدادهای جوان موسیقی استان با ارایه آثار خود دیده شده و معرفی شوند.
وی گفت: برای حمایت از جامعه هنر گلستان و تشویق آنان به شنیدن آثار هنرمندان جوان و بومی در هر سانس اجرای گروه های موسیقی، 200 بلیط رایگان میان هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان توزیع شد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که با گسترش نمایش فیلم و موسیقی جشنواره فجر، شور و نشاط زیادی در جامعه هنری استان ایجاد گردید.
وی تاکید کرد که تقویت نشاط و شادی در جامعه، کارآمدترین راه ایمن سازی جامعه و جوانان برابر تهدید دشمنان است.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 18 بهمن و سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از ٢٣ تا ٣٠ بهمن در گلستان برپا شد.
فیلم‌های ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی، بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی حقیقی، جان دار به کارگردانی حسین امیری دوماری ‌و پدرام پورامیری، سرخپوست به کارگردانی نیما جاویدی، سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند، شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار، طلا به کارگردانی پرویز شهبازی، ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان، مدیترانه به کارگردانی هادی حاجتمند، درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی و فیلم 23 نفر به کارگردانی مهدی جعفری، فیلم های اکران شده جشنواره فجر در گرگان بود.
در جشنواره موسیقی فجر هم سه گروه کوبه ای، دو گروه سنتی، ٦ گروه محلی، یک گروه زهی کلاسیک، کرال بزرگ و تلفیقی، دو گروه کلاسیک و چهار گروه پاپ و یک ارکستر بومی به هنرنمایی پرداختند.
همه فیلم های جشنواره فجر در گرگان به نمایش درآمد اما در بخش جشنواره موسیقی فجر ، چند اثر هنرمندان استان علاوه بر گرگان، در گنبد هم اجرا شد.
7333/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره فيلم فجر گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستانی‌ها در سوگ صادق آل محمد زیر باران عزادارای کردند

اهالی شهرهای و روستاهای استان گلستان در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با برگزاری مجالس عزاداری و برپایی دسته های سینه زنی، ارادت و دلدادگی خود به سلاله رسول الله و رئیس مذهب جعفری را به منصه ظهور رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، همزمان با ۲۵ شوال المکرم، سالروز شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه و بنیانگذار فقه مقدس جعفری، ششمین پیشوای هدایت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع)، آیین‌های سوگواری و عزاداری با شرکت اقشار مردم عزادار، در نقاط مختلف استان گلستان برگزار شد. امسال علاوه بر برگزاری آیین سوگواری به صورت خودجوش و مردمی در مساجد، حسینیه‌ها در مناطق روستایی و شهری گلستان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ۱۵ بقعه متبرکه شاخص را در مناطق مختلف استان برای برگزاری آیین‌های عزاداری در جمعه شب با مشارکت گرفتن از ۱۵ روحانی تدارک دیده بود.

در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان جهان، بیرق‌های ماتم و عزا و. پارچه‌های سیاه در جای جای استان گلستان افراشته و نصب شده است و مردم این استان در سالروز شهادت رئیس مدهب جعفری غرق در عزا و ماتم هستند.

مراسم دسته روی و سینه زنی هم از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه و زیر بارش رحمت الهی، از مسجد جامع گلشن آغاز شد. عزاداران از سمت چهار راه میدان و سپس میدان وحدت و در ادامه به سمت امامزاده عبدالله (ع) گرگان سینه زنی کردند.

بر اساس برنامه در بیش از ۱۴ نقطه استان به صورت متمرکز از جمله در گنبد کاووس، علی آباد، مینودشت، کلاله، گالیکش، و خان ببین ساعت ۱۰ صبح و در شهرهایی، چون کردکوی، آزادشهر، رامیان و دلند ساعت ۱۰:۳۰، در بندرگز ساعت ۱۱ صبح، انبارالوم ساعت ۱۷ و در بندر ترکمن ساعت ۱۸ دسته‌های عزاداری برپا خواهد شد. گفتنی است؛ حضرت امام جعفر صادق (ع) پیشوای ششم مسلمانان در سال ۱۴۸ هجری قمری به دست خلیفه عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید. امام صادق (ع) به شیخ الائمه نیز معروف است زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار (ع) طولانی‌تر است، آن امام به هنگام شهادت ۶۵ سال داشت و مدت سی و چهار سال از امامت حضرتش می‌گذشت و پس از شهادت، حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبی (ع) دفن کردند

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • گلستانی‌ها در سوگ صادق آل محمد زیر باران عزادارای کردند