Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@20:27:05 GMT

فرکی: شرایط سختی برای پیکان در نیم فصل اول بود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۷۳۱

فرکی: شرایط سختی برای پیکان در نیم فصل اول بود

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: یک فصل و نیم از فوتبال دور بودم و می‌خواستم خودم را بازسازی کنم.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران عصر پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از بازی با ماشین سازی تبریز، گفت: سومین حضورم روی نیمکت پیکان است. یک فصل و نیم از فوتبال دور بودم و می‌خواستم خودم را بازسازی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایطی که در پیکان به وجود آمد این موقعیت فراهم شد که کارم را بعد از یک فصل و نیم ادامه دهم. شرایط سختی برای پیکان در نیم فصل اول به وجود آمده بود. در سه بازی گذشته دو شکست داشتیم و هنوز زمان کافی داریم تا با کار بیش‌تر بتوانیم تفکرات‌مان را در تیم پیاده کنیم. ما یک بازی عقب افتاده هم مقابل سایپا داریم. امیدوارم فردا نیز بازی قابل قبول‌تری نسبت به دو بازی گذشته ارائه دهیم.

 

او ادامه داد: پیش‌بینی فوتبال سخت است و در فوتبال ایران سخت‌تر. تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند تقریباً مشخص شده‌اند و سایر تیم‌ها نیز تلاش می‌کنند خودشان را به بالا یا میانه جدول برسانند. مهاجری از دوستان خوب من است و فکر می‌کنم فردا با توجه به این که ماشین سازی تیم خوبی است و شناخت خوبی از این تیم داریم انگیزه زیادی برای بازی برابر این تیم داریم تا ناکامی‌های‌مان را جبران کنیم و با یک دو برد روحیه بازیکنان‌مان را برگردانیم. امیدوارم از تبریز دست پر خارج شویم. برای حریف هم آرزوی موفقیت می‌کنم. ماشین سازی تیمی ریشه دار و قدیمی است و به همین دلیل از حمایت‌های خوبی برخوردار است. خوشحالم که به فوتبال برگشته است و امیدوارم که بتواند این فصل موفق باشد.

 

فرکی در مورد این که این بازی برای آن‌ها ۶ امتیازی محسوب می‌شود هم بیان کرد: ما شناخت خوبی از حریف داریم و ۴ بازی آخر این تیم را آنالیز کردیم. این تیم بازیکنان خوبی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در روند بازی تأثیرگذار باشند اما ما هم به پیروزی نیاز داریم تا هرچه سریع‌تر بتوانیم روحیه خود را برگردانیم تا جایگاه خودمان را ارتقا ببخشیم. به دنبال این هستیم که فردا بازی زیبایی به نمایش بگذاریم چرا که لذت تماشای فوتبال باید برای تماشاگر محفوظ بماند. البته می‌دانم که کار ساده‌ای مقابل ماشین سازی نداریم. نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کرده‌ایم و می‌خواهیم با انجام کارهایی که در تمرینات کار کرده‌ایم، شرایط خوبی داشته باشیم.

 

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که آیا پیکان برای بقا می‌جنگند یا اهداف دیگری هم دارد؟ گفت: ما به دنبال قرارگیری در رده‌های میانی به سمت بالای جدول هستیم و اصلاً به سقوط فکر نمی‌کنیم. در پایین جدول چند تیم با شرایط یکسان حضور دارند و ما می‌خواهیم با برتری برابر این تیم‌ها شرایط خوبی کسب کنیم. من تا کنون در میانه فصل هدایت تیمی را قبول نکرده‌ام و فقط یک بار در نیمه راه از تیم سپاهان جدا شدم که آن هم به درخواست خودم بود و آن تیم در آن فصل توانست به مقام قهرمانی برسد. پیکان اولین تیمی است که من در میانه فصل به آن می‌پیوندم.

 

او در مورد این که آیا یک امتیاز فردا برای تیمش مناسب است یا خیر؟ اظهار کرد: برای این موضوع شاید برای یک تیم به ندرت اتفاق بیافتد که نتواند چند هفته متوالی کسب نتیجه کند. برعکس این موضوع هم اتفاق می‌افتد و پیکان حدود ۸ هفته توانست به پیروزی برسد. الان چنین حالتی برای سپاهان وجود دارد. بستن یک تیم خوب در این موضوع بسیار نقش دارد. تا کنون هنوز تفکرات من در تیم به طور کامل پیاده نشده و ما فقط در دو بازی مسؤولیت این تیم را بر عهده گرفتیم. ما در دو بازی ابتدایی برابر تیم‌های بالای جدول قرار گرفتیم. انتظار از من زیاد است و خیلی‌ها انتظار دارند در پیکان تحول ایجاد کنم. من توافق یک فصل و نیمه با پیکان دارم و باید امتیازات لازم را کسب کنیم تا در میانه‌های جدول قرار بگیریم. پیکان ساختار خوبی دارد و تیم با ریشه‌ای است. این که چرا نمی‌تواند به عنوان مدعی حضور داشته باشد طبیعی است. چرا که محدودیت‌هایی در بخش اقتصادی و تعداد هواداران این تیم وجود دارد. خیلی تیم‌های هستند که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند اما حمایت هواداران آن‌ها را سرپا نگه داشته است اما تیم‌هایی مثل سایپا و پیکان از این امتیاز محروم بوده‌اند. از سوی دیگر شرایط اقتصادی باعث می‌شود نتوانیم بازیکنان خوب جذب کنیم و اکنون باید با توجه به داشته‌های‌مان کار را ادامه دهیم. البته تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان و فولاد توانسته‌اند در مقاطعی با بضاعت کم به قهرمانی برسند. این‌ها جز استثناهای فوتبال هستند. مدیریت نقش تعیین کننده‌ای در حیات یک باشگاه دارند. ما الان با کم‌ترین امکانات فوتبال بازی می‌کنیم. بازیکنان ما تلاش خودشان را انجام می‌دهند و این واقعیت‌های فوتبال ما است و ما به دنبال این هستیم که با همین بضاعت نتایج خوبی کسب کنیم.

 

فرکی در پاسخ به سوالی دیگر گفت: مطمئن باشید ما به سقوط فکر نمی‌کنیم. در چند فصل گذشته هیچ کس نمی‌توانست پیش بینی کند که استقلال خوزستان قهرمان می‌شود. من به بازیکنانم اعتماد دارم. دلیل این که اکنون در این جایگاه قرار دارند به خاطر این است که بعضی مشکلات دست به دست هم دادند. ما به این فکر نمی‌کنیم که به پایین جدول فکر کنیم و به دنبال صعود به رده‌های بالاتری هستیم. فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و ما زمانی می‌توانیم بگوییم یک بازی را برده‌ایم در لحظه سوت پایان بازی است. فلسفه ما این است و می‌خواهیم این موضوع را به بازیکنان‌مان آموزش دهیم.

 

پیکان حسین فرکی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پیکان حسین فرکی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!

به گزارش "ورزش سه"، محرم نوید کیا در نشست خبری پیش از دیدار مقابل صنعت نفت گفت: خیلی خوشحالم که اکنون در آبادان هستم، چراکه قلباً آبادان را دوست دارم. اینجا برای من حس بسیار خوبی است. درباره بازی هم باید بگویم یک بازی فوق العاده مهمی است و از این جهت برای ما مهم است که اگر می‌خواهیم در جدول شرایط بهتری به دست بیاوریم باید بتوانیم بازی بسیار خوبی انجام دهیم و امتیاز کامل را کسب کنیم.

او ادامه داد: می‌دانیم این دیدار هم برای صنعت نفت آبادان یک بازی فوق العاده حیاتی است و همین می‌تواند دردسرهای خیلی زیادی برای ما داشته باشد، چراکه نفت اگر نتواند به هر دلیل نتوانند امتیازات خود را بگیرد، شرایط آن برای آینده سخت‌تر می‌شود و می‌دانیم با این شرایط بازی فوق العاده سنگینی خواهیم داشت. پس باید با تمرکز بسیار بالا بازی کنیم و مراقبت کنیم تا اتفاقات خاصی در این بازی برایرما رخ ندهد و تا آنجا که می‌توانیم پیش‌بینی لازم را داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان اضافه کرد: تا آنجا که می‌توانیم باید با انضباط بازی کنیم؛ فردا برای ما بسیار مهم است که این گونه بازی کنیم تا امتیاز خوبی بگیریم. امیدوارم بازی خوبی شود و هواداران لذت ببرند و در کنار آن امتیاز خوبی به دست بیاوریم.

نویدکیا تصریح کرد: من اصلاً اعتقادی به ساختار دفاعی ندارم یعنی بازی دفاعی را اصلاً دوست ندارم دلم می‌خواهد هم در ساختار دفاعی و هم در ساختار هجومی قوی باشیم اما اینکه صرفاً بخواهیم بازی دفاعی و ضد حمله انجام دهیم را دوست ندارم و و همانطور که می‌دانید در ۱۲ بازی که همراه با مس رفسنجان هستم از نظر آمار موقعیت سازی و گلزنی تیم خیلی خوبی بوده‌ایم و این نشان می‌دهد همیشه دلم می‌خواهد تیم ما یک فوتبال نسبتاً هجومی انجام دهد.

او در خصوص غایبان فردای تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: مهدی ترکمان مصدوم و فرشید باقری محروم است.

سرمربی مس رفسنجان در واکنش به این سوال که آیا فوتبال خوزستان دیگر بازیکن ندارد، عنوان کرد: باید از دیدگاه‌های قدیمی مان بیرون بیاییم. اینکه صرفاً باید فوتبال بومی داشته باشیم در فوتبال حرفه‌ای کنار رفته است. یک زمانی فوتبال خوزستان به خاطر تکنیکی که در آن وجود داشت بازیکنانش بسیار مطرح بودند و یک زمانی هم که فوتبال قدرتی شد، بازیکنان تیم ملی از سمت تبریز بودند.

نویدکیا یادآور شد: فوتبال به بازیکنانی نیاز دارد که سرعت و استقامتشان بالا باشد و به همین دلیل الان شمالی‌ها در فوتبال ایران بسیار تاثیرگذار هستند. باید خودمان را با توجه به تغییرات سبک‌های فوتبال وفق دهیم. چون در گذشته فوتبالی داشته‌ایم به این دلیل نیست که باز هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

او تاکید کرد: باید واقع بینانه به فوتبال نگاه کرد. اصفهان در فوتبال اکنون صاحب سبک است ولی بازیکنان اصفهانی خیلی تاثیرگذار نیستند و به ندرت به فوتبال می‌آیند و از آنها مراقبت می‌کنند تا به بازیکنان بزرگ تبدیل شوند. من معتقدم نباید خیلی احساساتی و اینکه صرفاً بازیکنانمان بومی باشند به فوتبال نگاه کنیم. با این دیدگاه به جایی نمی‌رسیم.

او ادامه داد: در مقطعی به آبادان آمدند و با مسؤولان باشگاه صنعت نفت آبادان صحبت کردم و حتی آقای رحمانی مدیرعامل باشگاه یکی دوبار به اصفهان آمد و بسیار مصر بود که من به نفت آبادان بیایم ولی من دیدم دوستان در هیئت مدیره مقابل خواسته‌های من چیز دیگری می گویند. به هر حال نیاز به یک ساختار مدیریتی و برنامه ریزی قوی است و با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد و شاید اگر من آدم احساسی بودم هدایت صنعت نفت آبادان را قبول می‌کردم.

سرمربی مس رفسنجان ابراز کرد: در فوتبال حواشی و دوست داشتن‌ها برای ۴ تا ۵ هفته است و تاریخ انقضا دارد. فوتبال نیاز به برنامه‌ریزی و آدم‌های قوی دارد که بتوانند به درستی برنامه‌ریزی کنند و بعد هم در مسائل فنی با تیم‌های دیگر رقابت کنیم.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی پیکان و آلومینیوم + فیلم
  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • عنایتی: مثل رضا عنایتی دیگر پیدا نمی‌شود!
  • مهاجمی مثل من دیگر در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود | در مورد بازی با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم
  • استیلی: اوسمار خوب است ولی صبر کنید!
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد
  • عنایتی: منتظر اتفاقات غیرمنتظره هستیم
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم