Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:56:23 GMT

خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۸۶۳

خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟

نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی در حال حاضر ارزان‌تر از خودروهای بنزینی و دیزلی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک (ICCT)، مطالعه‌ای درباره سیاست‌های مالیاتی خودروها انجام داده است تا دریابد که چگونه دولت‌ها مصرف‌کنندگان را در انتخاب وسایل نقلیه مناسب هدایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این بررسی، اطلاع‌رسانی درباره این موضوع است که مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی و در نتیجه کاهش آلایندگی در بخش حمل و نقل در اروپا کند.

محققان در این بررسی، مدل‌های متعددی از اتومبیل‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی در اروپا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که خودرو الکتریکی، ارزان‌ترین وسیله در کشورهای مورد مطالعه است.

کارشناسان توصیه می‌کنند که دولت‌ها باید مزایا و تخفیف‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی را در زمان خرید ارائه کنند، چرا که این امر می‌تواند تاثیر بیشتری در انتخاب مصرف‌کننده داشته باشد.

برای مثال، نروژ برای وسایل نقلیه‌ای که آلودگی منتشر نمی‌کنند، ۲۵ درصد معاف مالیاتی در نظر گرفته است تا مصرف‌کنندگان را برای خرید این نوع وسایل نقلیه ترغیب کند.

در نتیجه، نروژ بزرگترین بازار وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا را دارد، به طوری‌که ۳۹ درصد از تمام خودروهای ثبت شده در سال ۲۰۱۷ در این کشور، از خودروهای الکتریکی بوده‌اند.

انتشار گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از بخش حمل و نقل در اروپا، در بالاترین سطح قرار دارد و همچنان در حال افزایش است.

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که در بریتانیا، حمل و نقل به عنوان بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای شناخته می‌شود؛ به طوری‌که ۲۷ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۷ مربوط به این حوزه بوده است.

دولت انگلیس، ۴۸ میلیون پوند برای کاهش انتشار گازهای حاصل از اتوبوس‌ها در نظرگرفته است  که این روش می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلایندگی شهرها داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خودرو برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی

علی ربانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ماه گذشته بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی توسط دوربین‌های ثبت تخلف به ثبت رسید.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی راهداری خراسان شمالی تصریح کرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

ربانی ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کلیه راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

کد خبر 6096231

دیگر خبرها

  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی