Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:20:40 GMT

تنها راه موفقیت و توسعه جامعه توجه به فناوری است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۸۶۶

تنها راه موفقیت و توسعه جامعه توجه به فناوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فناوری تنها راه موفقیت و توسعه جامعه شمرده می‌شود گفت: دانشجویان با بهره‌گیری از الگوهای علمی جامعه در این راستا گام‌های موثری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شت، «شاهرخ یوسف زاده» امروز (پنجشنبه، 2 اسفند) در همایش "فصل نو فصل نشاط علمی "در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت اظهار کرد: ارتقاءعلمی یکی از راهکارهای رسیدن به رشد اقتصادی و توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشجویان از علم و فناوری دیگران بهره گیرند، گفت: کسب علم و دانش با بهره‌گیری و الگوگرفتن از تجربیات اساتید برجسته و دیگر نخبگان علمی و ... فراهم خواهد شد.

 

یوسف زاده اذعان کرد: الگوی علمی ساختار مشخص داشته، و تنها راه موفقیت کشور از مسیر فناوری، سرمایه گذاری روی مغز نخبگان و مسیر اندیشه‌های علمی جوانان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان دارای نخبگان جوان بسیار ارزشمندی است افزود: با توجه به این نخبگان و حمایت از آنها می‌توان زمینه رشد جامعه را بیش از پیش مهیا کرد.

 

یوسف زاده خاطرنشان کرد: مسیر انجمن‌های علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری از مسیرهای تضمین شده توسعه علمی است که با بهره‌گیری از این مسیر دانشجویان می‌توانند تجربیات ارزشمندی را کسب کرده و در جامعه عملی کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تاثیرگذاری اشاره و تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجربیات نخبگان فناور دانشجویان می‌توانند در راستای تولید علم و دانش گام‌های موثری بردارند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان اردبیل حادثه تروریستی زاهدان بیانیه گام دوم انقلاب انقلاب به روایت هنر مجلس استان بوشهر آموزش و پرورش اصفهان مساجد فناوری علم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود