Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@21:25:40 GMT

رسوایی جدید گوگل

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۵۲۴

شرکت مالک موتور جستجوی گوگل (GOOGLE) اعتراف کرد در دزدگیر‌های ساخت این شرکت، میکروفن‌های مخفی کار گذاشته شده است.

تارنمای روزنامه ایندیپندنت نوشت: مسوولان گوگل گفته اند نمی‌خواستند این موضوع را پنهان نگاه دارند، اما یک اشتباه موجب این موضوع شده است.

سخنگوی گوگل گفت: قرار بود این میکروفون در دزدگیر خانه‌ها برای شنیدن مثلا صدای شکسته شدن شیشه به کار رود، اما به خریداران گفته نشده بود که چنین قابلیتی در دزدگیر‌های این شرکت موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته ایندیپندنت، سامانه دزدگیر نست (Nest) دارای میکروفونی پنهانی است که با روزآمد شدن نرم افزار آن، به دستور گوگل فعال می‌شود و می‌توان صدا را در خانه‌ها و اماکنی که این دزدگیر در آن‌ها نصب شده است، شنید و ضبط کرد.

به نوشته ایندیپندنت، پس از این که گوگل اعلام کرد این فناوری روزآمد شده و قابل استفاده است، وجود میکروفون در دزدگیر‌های گوگل برملا شد.

ایندیپندنت به نقل از "سیلکی کارلو" (Silkie Carlo)، مدیر یک شرکت خصوصی حفاظتی در انگلیس نوشت: با این کار، اعتماد مردم به وسایل خانه‌های هوشمند، باز هم بیشتر از بین می‌رود.

او افزود: گوگل نشان داد با تعبیه میکروفون مخفی در وسایل خانه به حریم خصوصی مردم اهمیت نمی‌دهد و این اقدام را نمی‌توان "اشتباه" نامید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نرم افزار فناوری انگلیس حریم خصوصی انگلیس حریم خصوصی فناوری گوگل نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی گفت: ظرفیت ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن‌ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • کاریکاتور/ حواس‌پرتی با طعم رسوایی
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • رسوایی جدید در آمریکا
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن