Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@12:26:27 GMT

۱.۵ تن مواد مخدر در خوسف کشف شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۶۹۰

۱.۵ تن مواد مخدر در خوسف کشف شد

اکبری گفت: در ۱۱ ماهه امسال یک تن و ۴۹۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف «سرهنگ محمد حسن اکبری» امروز پنج شنبه (۲ اسفند) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، اظهار کرد: بیش از یک تن و 494 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف کشف شده که در این رابطه 124 نفر دستگیر، چهار خودرو توقیف و چهار قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد شفیعی»، فرماندار خوسف هم در این جلسه با تاکید بر آموزش و پیشگیری از مواد مخدر خواستار نوشتن پنج طرح برای پنج دهستان شهرستان و به خصوص مناطق آسیب پذیر شد و گفت: با شناختی که بهزیستی و ناحیه سپاه از مناطق مختلف دارند، طرح های کاربردی را تا سه ماه آینده آماده کنند تا بتوانیم با عملیاتی کردن آن بخشی از آسیب ها را حل کنیم.

 

وی از شهرداری و دهیاران خواست تا با نوشتن تابلوهای بازدارنده و اطلاع رسانی در مورد مضرات مواد مخدر و نصب در روستاها و نقاط مشکل دار شهر نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند.

 

فرماندار خوسف در مورد اجاره سالن های ورزشی در روستاهای خور و معدن قلعه زری افزود: در صورت نبود متقاضی، دهیاران می توانند این سالن را اجاره کنند و در زمان مسابقات و برنامه های فرهنگی آن را به صورت تفاهم نامه و قرار داد در اختیار هیئت ها و برگزارکنندگان قرار دهند تا مشکل حقوقی برای آنها پیش نیاید.

 

«وجیهه احمدی»، رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف هم از کمبود پزشک در شهرستان و به خصوص روستای آسیب پذیر معدن قلعه زری گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه روستای معدن قلعه زری یکی از بزرگترین، پر جمعیت ترین و آسیب پذیرترین روستاهای شهرستان است، پیگیری های زیادی در خصوص تامین پزشک با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و موردی با چند پزشک انجام شده ولی متاسفانه به دلیل دوری راه و کمبود امکانات هنوز هیچ پزشکی خدمت در آنجا را قبول نمی کند.

 

وی با بیان اینکه تنها یک مرکز درمان و ترک اعتیاد در شهرستان فعال است، عنوان کرد: یک مرکز دیگر نیز در حال راه اندازی است که اعضای شورا باید نسبت به اطلاع رسانی و معرفی افراد معتاد اقدام کنند.

 

رئیس ورزش و جوانان خوسف هم در این جلسه از کمبود زیرساخت های ورزشی و عدم نگهداری صحیح از سالن های ورزشی در شهرستان گلایه کرد و گفت: دو روستای خور و معدن قلعه زری بهترین امکانات ورزشی را دارند ولی در آنجا مسابقه و یا برنامه های ای برگزار نمی شود و همچنین دهیاران و شوراها در حفاظت از سالن ها و امکانات ورزشی همکاری نمی کنند در صورتی که هر ساله اعتبار زیادی را هزینه برای این سالن می کنیم.

 

«فاطمه چهکندی نژاد» از برگزاری مسابقات، جشنواره ها، کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد خبر داد و افزود: همه دستگاههای عضو شورا در مورد برگزاری کارگاه های آموزشی خواستار هماهنگ باشند تا از موازی کاری جلوگیری شود.

 

همچنین خسروی مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه های خوسف با توجه به وجود دو سمن و موسسه مردم نهاد در خوسف و کمبود اعتبارات، خواستار افزایش سمن ها شد و گفت: به منظور ایجاد اشتغال، طرح توسعه گارگاه های موسسه برای جذب و اشتغال دختران بد سرپرست، مادران سرپرست خانوار و ایجاد بازار فروش تولیدات آن ها در یک ماه گذشته انجام شد و 100 میلیون ريال نیز اعتبار گرفت و برای فروش محصولات آنها نیز رایزنی هایی صورت گرفته است.

 

وی از برگزاری پنج گارگاه آموزشی مبارزه با مخدر برای دانش آموزان و والدین با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی و فنی حرفه ای خبر داد و افزود: مرکز مشاوره روزهای سه شنبه هر هفته جهت پاسخگویی به مراجعه کنندگان و خانواده های مشکل دار در محل موسسه آبشار عاطفه ها مستقر می باشد.

 

«وحید ملکی» رئیس مرکز فنی و حرفه ای خوسف هم از برگزاری هفت دوره کلاس آموزشی در روستاهای هدف و آموزش 122 نفر همراه با آزمون فنی و حرفه ای در سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: برای مجتمع زندان نیز کلاس های آموزشی برگزار شده است و برای سه ماه آینده نیز با حضور و درخواست اعضای شورا و نیاز هر منطقه برنامه ریزی خواهد شد.

 

در ادامه هم تعدادی از مدیران و نمایندگان اداره های بهزیستی، فنی حرفه ای، ناحیه سپاه و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیز گزارشی از مهمترین فعالیت های خود را بیان و بر آموزش ، پیشگیری و ترک مواد مخدر تاکید داشتند

 

 

.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب به روایت هنر خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره قرآنی مساجد سبک زندگی اسلامی فضای مجازی اردبیل جشنواره مدهامتان کشفیات مواد مخدر خوسف خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی عسکری، در رابطه با رویداد ملی نوآوری اجتماعی اظهار داشت: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» با محوریت جذب ایده‌های کارا در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جوامع دانشجویی با تأکید بر فضاهای خوابگاهی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید پیشگیری از اعتیاد باید میان اقدامات پیشگیرانه و نوآوری اجتماعی پیوند برقرار شود و تقویت حضور اجتماعی نخبگان و جوانان و استحکام بخشیدن به نقش آفرینی ایشان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» به دنبال آن است تا ایده‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه دانشجویان کشور را که در بستر انتخاب آگاهانه فعالان دانشجویی، اعضای کانون‌های یاریگران زندگی و انجمن‌های علمی دانشجویی شکل می‌گیرد، جمع‌آوری کند و با برگزاری دوره‌های آموزشی آن ایده‌ها را پرورش دهد و راهکارهای عملیاتی را که پاسخ‌های پایدار، اثربخش و بهینه‌تر از راهکارهای موجود و مرسوم است، اجرایی کند.

عسکری در ادامه؛ ایجاد زمینه شتاب بخشی به ایده‌های پذیرش شده در رویداد و تشکیل بانک اطلاعاتی از گروه‌های دانشجویی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد را از جمله اهداف این رویداد دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری موفق این رویداد، عرصه جدیدی برای حضور مؤثر و هدفمند دانشجویان در امر پیشگیری و مردمی سازی و اجتماعی سازی پیشگیری از اعتیاد رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: تمامی افرادی که در حوزه کنترل و یا پیشگیری از اعتیاد در حوزه جوامع دانشجویی ایده یا طرح نوآورانه‌ای داشته باشند می‌توانند با ورود به تارنمای www.rahe-no.ir در قسمت ثبت ایده نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد ملی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر مهلت ارسال ایده‌ها را تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: اختتامیه رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

عسکری افزود: جوایزی که برای این رویداد در نظر گرفته شده به ترتیب نفر اول ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

وی بیان داشت: همچنین این رویداد از تیم‌های برگزیده با ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، امکان تأمین فضای استقرار برای تیم‌های برگزیده، هدایتگری ارتباط با صنعت و دریافت مجوزها و هدایتگری به سمت تولید انبوده و تجاری‌سازی حمایت می‌کند.

کد خبر 6094519

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود