Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@08:06:04 GMT

وزارت بهداشت به موضوع سلامت معنوی ورود کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۷۲۳

علیرضا مرندی ظهر پنج‌شنبه در ششمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به نقش محوری و اساسی سلامت معنوی بر جسم و روح افراد، وزارت بهداشت به این موضوع ورود کرده است و مقام معظم رهبری و هم‌چنین مراجع عالی‌قدر هم به ارتقای سلامت معنوی در کشور تأکید دارند.

وی افزود: تنها سرمایه فرهنگستان وجود هیئت علمی است و به تنهایی نمی‌تواند بر این مقوله وارد شود با هم افزایی با وزارت بهداشت می‌توان گام‌های رو به جلویی برداشت و برای ارتقای سلامت معنوی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس ششمین همایش ملی سلامت معنوی، در آینده نزدیک کتاب‌های علمی مختلفی در زمینه سلامت معنوی از فرهنگستان علوم پزشکی تألیف و در اختیار پژوهشگران و محققان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همیشه علم و معنویت ارکان مهم زندگی هستند، گفت: در گذشته پزشکان ایرانی جزئی از علمای دینی بودند هرچند تلاش‌هایی برای جدایی علم از معنویت شده در حالی که سلامت معنوی نقش مهمی در سلامت دنیوی و اخروی ما مسلمانان دارد.

گام‌های اروپایی‌های برای ارتقای سلامت معنوی

مرندی با اشاره به تلاش‌های اخیر اروپایی‌ها برای ارتقای سلامت معنوی و برداشتن گام‌های علمی از سوی آن‌ها در این زمینه بیان کرد: اخیراً اروپایی‌ها هم دریافتند که سلامت معنوی تأثیر بسزایی در سلامت جسم و روح دارد و در این زمینه هم برنامه‌ها و گام‌های علمی مطلوبی را برداشته‌اند. آن‌ها به تأثیر معنوی دعا بر سلامت تحقیقات بسیاری بر بیماران مختلف انجام دادند و در این زمینه هم به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

وی اظهار داشت: امروز غربی‌های جلوتر از ما در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌اند و کتاب‌های بسیاری در این زمینه تألیف کرده‌اند و مقام معظم رهبری از سال ۹۲ بر ارتقای سلامت معنوی در جامعه تأکید داشتند.

مرندی با اشاره به دروان ۸ سال دفاع مقدس گفت: بیشترین توجه به سلامت معنوی به نظر شامل دوران جنگ تحمیلی است در آن دوران پزشکان ما به دور از مادیات توجه خاصی به معنویت داشتند و در جبهه‌ها و مناطق محروم کشورفعالیت‌های خوب پزشکی را ارائه می‌کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قم سلامت وزارت بهداشت مقام معظم رهبری سرمایه فرهنگستان علوم مسلمانان جامعه سال دفاع مقدس جنگ تحمیلی جامعه سلامت علوم پزشکی مسلمانان مقام معظم رهبری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در سفر یک‌روزه خود به استان فارس با محمدهادی‌ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثرسازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد، گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقاء کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشورها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیازها و کالاهای جدید فرهنگی و نرم‌افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی‌شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

کد خبر 6097375

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟