Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بازارهای ایران هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند. رشد قیمت ارز در کنار افزایش عحیب قیمت سکه، زمینه را برای توقف معاملات در بازارها ایجاد کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، در حالی که رشد قیمت ارز زمینه را برای افزایش قیمت بازارهای موازی فراهم کرده بود، فعالان خبر از توقف معاملات در این بازارها می دهند.

 گزارش میدانی از میدان فردوسی و سبزه میدان نشان می دهد حجم معاملات سکه در بازار به صفر رسیده است و کمتر کسی حاضر به خرید و فروش سکه و طلاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هر چند سکه دیروز تا مرز ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان پیشروی کرد اما صرافان سکه های فروشی را از دست مشتریان به قیمتی بین ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خریداری میکردند. به این ترتیب فاصله قیمتی خرید و فروش سکه از عرف خارج شد و به ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان برای سکه تمام بهار رسید.

 با این حال صرافان از صفر شدن معاملات در این بازار سخن می گفتند. ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز تاکید کرد : در چند روز گذشته حجم معاملات به شدت کاهش یافته است و با این قیمت ها کمتر کسی ریسک خرید وفروش را به جان می خرد.

 این اما تمام داستان فردوسی و سبزه میدان نبود، بررسی ها نشان می داد بازار دلالان ارز کمی داغ تر از دیگر بازارهاست. دلار که این روزها در بازار آزاد پا را از ۱۳ هزار تومان فراتر نهاده است، مشتریانی بیشتر را پیدا کرده است. دلالان "کوچه‌رو" در پاسخ به درخواست خرید، اعلام می کردند تا هر میزان دلار بخواهید فروخته می شود و در نقطه نقطه فردوسی و سبزه میدان برای تحویل دلارها قرار می گذاشتند.

 داغ شدن تب دلار از سوی دلالان با شدت پیگیری می شود و تلاش برای قبولاندن اینکه قیمت ها بالا رونده است، ادامه دار است.

یکی از صرافان منطقه فردوسی در پاسخ به این سئوال که آیا مشتری خاصی برای خرید مراجعه می کند یا خیر گفت: مشتریان غالبا قیمت می پرسند و دائم می خواهند ببینند اوضاع چگونه است، البته برخی صرافان نیز قیمت هایی پرت می دهند و در حالی که قیمت سکه ۴ میلیون و هفتصاد هزار تومان است، قیمت را ۴ میلیون  ۸۰۰ و حتی بیشتر اعلام می کنند.

 این رویه در عملکرد برخی دلالان نیز مشهود بود. وقتی با سئوالی در خصوص قیمت دلار روبرو می شدند، ابتدا تلفنی استعلام می کردند و بعد قیمتی بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان را می گفتند اما تاکید داشتند این قیمت فعلی است و اگر بخواهید یک ساعت دیگر برگردید بی تردید قیمت ها بالا خواهد رفت.

 این رفتار مشکوک البته وضعیت را در بازار غیر عادی کرده است به طوری که در ساعات خارج ازعرف معامله نظیر صبح ها قبل از ساعت یازده و عصرها پس از ساعت هشت شب نیز دلالان برای انجام معاملات حضور دارند. در این ساعات البته بیشتر در قامت خریدار ظاهر می شوند نه فروشنده.

 فعالان این بازار اما در برابر این سئوال که هفته آینده وضعیت چگونه می شود، پاسخ صریحی نمی دهند و تاکید دارند قیمت ها قابل پیش بینی نیست. این نکته از سوی اعضای اتحادیه طلا و سکه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رشد بی محابای قیمت سکه اما در بازار تنها به افزایش نرخ دلار باز نمی گردد. دلیل مهم افزایش قیمت ها در رشد قابل توجه قیمت طلا در بازارهای جهانی ریشه دارد.

 بهای طلا در بازارهای جهانی در روزهای گذشته رکوردهای تازه ای به جا گذاشته و پیش بینی ها دلالت بر آن دارد که قیمت هر اونس طلا تا مرز ۱۵۰۰ دلار پیشروی خواهد کرد.

برچسب ها: طلا ، سکه ، بازار

منبع: خرداد

کلیدواژه: طلا سکه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد