Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@16:28:28 GMT

تکاپوی اردنی‌ها برای لغو قرارداد گازی با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۰۳۰۰

تکاپوی اردنی‌ها برای لغو قرارداد گازی با اسرائیل

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت العربی الجدید، کمپین ملی اردن شنبه آینده چهارمین سمینار فراگیر مقابله با قرارداد واردات گاز از فلسطین اشغالی را در سایه درخواست‌های مکرر برای لغو این قرارداد برگزار می‌کند.

در بیانیه این کمپین آمده است: شخصیت‌هایی از ائتلاف احزاب ملی و چپگرا و فراکسیون پارلمانی الاصلاح در مجلس نمایندگان و کمیته عالی اجرایی پاسداری از میهن و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و اتحادیه سندیکا‌های کارگری مستقل در این سمینار شرکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تاکید کرد: سمینار بیانگر اتفاق نظر ملی فراگیر مردم در مخالفت با قرارداد گازی با دشمن است.

نمایندگانی از احزاب و سندیکا‌های کارگری و جریان‌ها و بخش‌های مردمی اردن در سمینار شرکت می‌کنند.

این بیانیه افزود: امسال این سمینار از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا سال سرنوشت سازی در مقابله با قرارداد ننگین (گازی) به شمار می‌رود که براساس ارزیابی ها، اجرای عملی آن در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی با تزریق گازی که صهیونیست‌ها از سرزمین فلسطین سرقت کرده اند، به خطوط لوله آغاز خواهد شد.

هشدار اردن درباره پیامد‌های خطرناک اقدام رژیم صهیونیستی در بستن درب‌های مسجدالاقصی

کار احداث لوله گاز در جریان است و مدت قرارداد ۱۵ سال است. اردن در طول این سال‌ها ۱۵ ملیارد دلار گاز از فلسطین اشغالی وارد خواهد کرد.

این قرارداد بین شرکت برق دولتی اردن و شرکت نوبل انرژی صاحب امتیاز گاز در مناطق اشغالی امضا، اما با مخالفت گسترده مردم و مجلس اردن روبرو شد و مجلس با اکثریت اعضای خود علیه این قرارداد رای داد. شهر‌های مختلف اردن نیز شاهد اعتراض و تظاهرات به خرید گاز از رژیم اسرائیل بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: اردن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان اعلام کرد که در چهار عملیات خود طی امروز، نظامیان صهیونیست و تجهیزات جاسوسی آن‌ها را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز سه شنبه اعلام کرد با تعدادی پهپاد تهاجمی، افسران و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را حین حضور آن‌ها در محیط پادگان یفتاح هدف قرار داده و این پهپادها به دقت به هدفشان اصابت کرده است که در نتیجه آن شماری از اشغالگران کشته یا زخمی شده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان در این بیانیه همچنین گفت که در حین این حمله، پهپادهای دیگری، یکی از لانچرهای سامانه گنبد آهنین را در جنوب پادگان راموت نفتالی هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان بعد از حمله پهپادی و موشکی اول خود اعلام کرد که نظامیان رژیم اسرائیل را در داخل پادگانی، به هنگام تحرکات آن‌ها با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین اعلام کرد که در عملیات دیگر (سومین)، پادگان راموت نفتالی را بعد از یک‌ونیم ساعت از حمله پهپادی اول با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و نظامیان صهیونیست در اثر این حمله کشته یا زخمی شده‌اند.

در عملیات چهارم، حزب الله تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیستی را در سایت السماقه در نزدیکی بلندی‌های کفرشوبا لبنان هدف قرار داده است.

رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح امروز از قول ارتش این رژیم نوشتند که دو تن از نظامیان صهیونیست در حمله تلافی‌جویانه دیروز حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی کشته شده‌اند.

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»شلیک 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • واکاوی ۳ ابربحران قابل توجه پیش رویِ نتانیاهو
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست