Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نماینده مخالفان دولت مادورو گفت: واشنگتن حساب های بانکی سفارت و کنسولگری های ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «گوستاوو مارسانو» عضو ارشد هیات نمایندگی مخالفان دولت ونزوئلا در واشنگتن افزود: تاکنون 11 نفر از 56 دیپلمات ونزوئلایی در آمریکا از دولت مادورو فرار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مارسانو همچنین از مسدود شدن حساب های بانکی سفارت و کنسولگری های ونزوئلا در آمریکا توسط واشنگتن خبر داد و افزود: شبکه دیپلماتیک کاراکاس در آمریکا دیگر کارآیی ندارد.
همچنین کارلوس ویچیو فرستاده مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به آمریکا گفت که دیپلمات های جدا شده از دولت مادورو از این پس به عنوان نماینده خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده فعالیت می کنند.
گوایدو ضمن رد دوره دوم ریاست جمهوری مادورو خود را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور اعلام کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.
آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته اند و از مادورو خواسته اند از قدرت کناره گیری کند.
در تکمیل اقدامات مداخله جویانه واشنگتن علاوه بر تحریم مقام های دولت مادورو و شرکت نفت دولتی ونزوئلا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ارتش این کشور را تهدید کرد که در صورت تداوم حمایت از مادورو جان و آینده خود را به خطر می اندازند.
این اقدام مداخله‌جویانه، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.
مادورو که به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، مورد حمایت ارتش و نیروهای مسلح این کشور قرار دارد، گفته است که تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال 2025، از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.
انتخابات ونزوئلا در ماه مه (اردیبهشت) برگزار شد و وی برای یک دوره 6 ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده است.
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا آمريكا نيكلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)

باستان‌شناسان در بخشی از پروژه ۴۰ میلیون دلاری «احیای عمارت»، دو بطری شیشه‌ای مهروموم‌شده قرن ۱۸ را در مونت وِرنون کشف کردند. 

به گزارش فرادید، مونت ورنون (Mount Vernon) محل سکونت و مزرعه سابق جورج واشنگتن، جزء بنیانگذاران آمریکا و نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده است. ساخت عمارت کنونی سال ۱۷۳۴ توسط پدر جورج واشنگتن، آگوستین واشنگتن آغاز شد که توسط یک معمار ناشناس به صورت تدریجی ساخته شد. 

سال ۱۹۶۰ مونت ورنون یک مکان ملی‌تاریخی تعیین شد و در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شد. این محوطه متعلق به انجمن بانوان مونت ورنون، قدیمی‌ترین سازمان ملی حفاظت از تاریخ در ایالات متحده است. 

«پروژه احیای عمارت» از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ در حال انجام یک پروژه حفاظتی از این بنای تاریخی برای محافظت از بافت اصلی ساختمان و اطمینان از یکپارچگی ساختاری آن است. 

در طول فاز ۱ پروژه، باستان‌شناسان حفاری‌های کوچکی در انبار عمارت انجام دادند و آنجا دو بطری دست‌نخورده‌ی ساخت اروپا را کشف کردند که مربوط به سال‌های ۱۷۴۰ تا ۱۷۵۰ است. 

هر دو بطری از جنس شیشه سبز تیره و حاوی مایعی هستند و از درون گودالی پیدا شدند که زیر کف‌پوش‌های آجری دهه ۱۷۷۰ انبار دفن شده بود. 

داگ برادبِرن، رئیس و مدیرعامل مونت ورنون می‌گوید: «ما به اکتشافات جالبی رسیدیم، از جمله این دو بطری شیشه‌ای کاملاً سالم حاوی مایعاتی که از قبل از جنگ استقلال آمریکا دیده نشده‌اند.» 

بطری‌ها برای حفاظت و تجزیه و تحلیل محتویات‌شان در یک محیط کنترل‌شده به آزمایشگاه فرستاده شدند. 

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد محتویات مایع آن‌ها هنوز دارای رایحه مشخص شکوفه‌های گیلاس (که برای ساکنان منطقه در فصل بهار آشنا بود) و همچنین حاوی بقایای گیلاس از جمله ساقه‌ها و هسته‌ها است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی