Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران توان تکنولوژیکی لازم برای بازگشت به قبل از برجام را دارد.

علی اکبر صالحی در گفت وگو با شبکه الجزیره با موضوع «ایران؛ چالش ها بعد از کنفرانس ورشو» درباره طرح مذاکرات جدید و انتقادها درباره توان موشکی ایران تصریح کرد: موضوع موشک های بالستیک ایران غیر قابل مذاکره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کنفرانس ورشو و تلاش های انجام شده علیه ایران را شکست خورده توصیف کرد و گفت که ما هیچ اهمیتی برای این کنفرانس قایل نیستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطر نشان کرد : ما کنفرانس ورشو را بی نتیجه می دانیم. 

وی با یادآوری ناکامی و شکست مقام های آمریکایی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس برای ایران هراسی اظهار داشت: آنها به هیچ تصمیمی در اره ایران دست نیافتند و این یک رسوایی بزرگ برای آنها بود.

صالحی درباره حمایت ایران از مسائل مهم جهان اسلام و حمایت از مقاومت و آرمان فلسطین نیز گفت: افکار عمومی جهان عرب، حقایق را می داند و دوست و دشمن را خوب می شناسد. 

وی همچنین با اشاره به همراهی شماری از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و نشستن برخی مقام های این کشورها در کنار نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و تلاش برای برقراری رابطه با تل آویو را رسوایی برای برخی حکام عرب برشمرد.

صالحی با تاکید بر توانمندی ایران برای عبور از تحریم های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: درست است که ما مشکلات اقتصادی داریم اما ایران با توجه به خودکفایی در بسیاری از زمینه ها، قادر به عبور از این مرحله است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ما تجارب زیادی طی 40 سال گذشته به دست آورده ایم و تحریم ها موضوع تازه ای نیست و ایران درطول این 40 سال قوی تر شده است.

وی همچنین با تاکید بر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد که ما درچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد حضور میلیون ها نفر در خیابان ها بودیم. ملت ایران حامی نظام جمهوری اسلامی است. 

صالحی بار دیگر تاکید کرد که ایران به دلیل خودکفایی در بسیاری از زمینه ها، قادر به ایستادگی در برابر تحریم های دشمن است و ایران تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خواستار پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات خود در قبال ایران در ارتباط با اجرای برجام شد و اظهار داشت که آنها (اروپایی ها) گام نخست را برداشته اند و امیدواریم در ماه های آینده، گام های بیشتری بردارند و به آنچه در برجام وعده داده اند، عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتقادهای برخی کشورها علیه سیاست های منطقه ای ایران به ویژه در سوریه به تشریح تاریخچه ای از فعالیت تروریست ها در سوریه پرداخت و افزود: ایران در کنار مردم و دولت سوریه ایستاد و حضورش دراین کشور به درخواست حکومت آنها بود. ایران تصادفی وارد سوریه نشد و بعد از این سال ها مشخص شد که چه کسی حق و چه کسی باطل بود. ملت سوریه اکنون آگاه است و آینده درخشانی دارد.

صالحی تصریح کرد: در عراق هم به درخواست دولت منتخب این کشور ورود کردیم زیرا آنها از ایران برای اخراج تروریست ها درخواست کردند و در نهایت بعد از اقدامات متعدد تروریست ها، همه پی بردند که حق با ما بود.حتی بحرینی ها از ما خواستند به بحرین بیاییم و با معارضان مذاکره کنیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران جز خوبی برای کشورهای خلیج فارس نمی خواهد. ما خواستار امنیت و ثبات در این کشورها هستیم اما آنها نگاه دیگری دارند. رئیس جمهوری ایران و وزیر خارجه ما بارها گفته اند آماده مذاکره با عربستان به ویژه درباره مشکلاتشان با ایران هستیم.

صالحی تاکید کرد: ایران هیچ نظری به سرزمین و ثروت های عربستان سعودی ندارد. ما آرامش و امنیت را برای همه کشورهای منطقه می خواهیم. این شریان حیات ماست. برای همه این کشورها «خیر» را می خواهیم. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 رژیم صهیونیستی سوریه علی اکبر صالحی برجام موشک های بالستیک سازمان انرژی اتمی ایران موشک های بالستیک ایران کنفرانس ورشو 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • فیلمی از تست موشک بالستیک Hyunmoo 4 کره جنوبی با برد 800 کیلومتر و دقت هم در فیلم مشخص است
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه