Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح روز گذشته در ۲۲ حوزه برگزار شد و حداکثر تدابیر امنیتی در مراحل مختلف این آزمون در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز پنجشنبه مورخ ۲ اسفند امسال برگزار شد اظهار داشت:فرایند ثبت نام این آزمون از آذر ماه سال جاری آغاز شد و در چندین نوبت همکاران در مرکز سنجش آموزش پزشکی دسترسی و ثبت نام را برای داوطلبان انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۱۳۶۴۲ نفر در این آزمون ثبت کردند که ۵۵ درصد، یعنی ۷۵۰۷ نفر زن و ۴۵ درصد به تعداد ۶۱۳۵ نفر مرد هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۸۳۲ نفر در آزمون شرکت کردند و داوطلبانی که به صورت مشروط در آزمون شرکت کرده اند تا ۱۰ اسفند فرصت دارند که نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به اقداماتی که طی سال‌های اخیر درخصوص ارتقای ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی در قالب بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طراحی سوالات این دوره آزمون دستیاری با مشارکت اعضای هیات علمی سراسر کشور صورت گرفته است.

لاریجانی با بیان اینکه در این دوره از بانک سوالات آزمون استفاده شده گفت: به منظور ارتقای کیفیت سوالات آزمون، سوالات طی ۴ مرحله انتخاب شده است.

وی ادامه داد: سوالات بانک پس از ارزشیابی در اختیار تیمی قرار گرفته و ۳ برابر تعداد سوالات آزمون از این بین انتخاب شده و در مرحله نهایی تیم ویژه‌ای سوالات آزمون را از بین این تعداد انتخاب کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد سوالات آزمون ۲۰۰ سوال است، گفت: افرادی که در این دوره پذیرفته می‌شوند می‌توانند از بین ۳۰ رشته، انتخاب رشته نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تدابیر ویژه امنیتی برای این آزمون در نظر گرفته شد، اظهار داشت: چاپ و تکثیر سوالات آزمون در محیط کاملا قرنطینه صورت گرفته و در چک کردن دفترچه‌ها و توزیع آن نیز از سیستم‌های امن استفاده شده و خوشبختانه هیچ تخلفی از هیچ یک از حوزه‌ها گزارش نشده است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، با بیان اینکه اوایل هفته آینده پاسخنامه اولیه سوالات آزمون در سایت مرکز سنجش قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد تا اقداماتی که برای ارتقای آزمون‌ها صورت می‌گیرد بستر‌های اعتلای آموزش علوم پزشکی کشور را فراهم نماید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزمون پزش بهداشت لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت