Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:11:29 GMT

جایگاه فرهنگی آذربایجان غربی راضی کننده نیست

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۲۲۹

جایگاه فرهنگی آذربایجان غربی راضی کننده نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام سیدعلی حسینی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود پتانسیل های بالای فرهنگی در کشور و استان در شرایط راضی کننده ای قرار نداریم افزود: در لایحه بودجه سال ۹۸ شاهد هفت درصدی بودجه بودیم که این کاهش در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمود بیشتری دارد.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده موفق شدیم میزان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با جبران کاهش هفت درصدی به همان بودجه امسال مصوب کنیم که نوید بخش خوبی در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از هنرمندان راه‌اندازی شد خاطرنشان کرد: هم ‌اکنون صندوق حمایت از هنرمندان راه‌اندازی شده و بیمه هنرمندان اجرایی شده است.

وی با اشاره شرایط حساس فرهنگی استان به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی افزود: آذربایجان‌غربی دارای جلوه‌های خاصی بوده چون هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد و همسایه‌گی با این کشورها از نظر فرهنگی مهم و حساس است.

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند حفظ هویت ملی با زنده نگهداری و رشد هویت اقوام هستیم عنوان کرد: این استان از گذشته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت مناسبی را داشته و دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: کمک به پایان پروژه تالار مرکزی ارومیه برای اتمام از برنامه کاری وزارت ارشاد است و ایجاد ارتباط بین نمایندگان و ادارات کل و وزارت خانه، انتقال درخواست‌های مدیر کل استان به وزارت خانه و پیگیری اجرایی شدن آن در چهار چوب قانون از سایر اهداف وزارتخانه به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی در آذربایجان غربی دارد گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های هر دولتی در کنار نهادهای حکومتی تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام حسینی افزود:اما با توجه به تنوع دستگاه‌ها و نهادهای مختلف گاهی موازی کاری و تداخل در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشاهده می شود که برای حل این مشکل، باید شوراهای فرهنگ عمومی در استان ها تشکیل شود، که نتیجه آن هماهنگی و تاثیرگزار بودن بیشتر اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه استو

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمانی از ادیان و اقوام است گفت:این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی در آذربایجان غربی دارد.

کد خبر 4548997

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سید علی حسینی نشست خبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام خداویردی حسن‌زاده به‌عنوان نماینده دکتر طهرانچی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی استان آذربایجان غربی منصوب شد که  پیش از این نیز مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بود.

همچنین در حکمی از سوی محمدرضا ولیلو،  مریم خدادادی عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به‌عنوان مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان منصوب و از تلاش مریم سامری قدردانی شد.

تشکل‌های دانشجویی فعال موجب افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی توسط اقطاب اثرگذار بوده که ازجمله این اقطاب اثرگذار تشکل‌های اسلامی استادان و دانشجویان است.

محمدرضا ولیلو وجود تشکل‌های دانشجویی فعال را منجر به افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی، دانشجو را آماده نقش‌آفرینی در داخل دانشگاه و پس از آن حضور مؤثر و فعال و سازنده در خارج از دانشگاه می‌کنند و تقویت تشکل‌های دانشجویی در نهایت منجر به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و انقلابی می‌شود که ثمره آن نیز تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده بانوان و خانواده در رشد و اعتلای جامعه اسلامی، فعال‌سازی ظرفیت کمیته تعامل دانشگاه و خانواده را برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی دانشگاه و ارتقای فرهنگی، اجتماعی و معنوی بانوان و خانواده‌های عموم دانشگاهیان را ازجمله رسالت‌های این حوزه برشمرد و خواستار ایجاد شبکه بانوان دانشگاهی، شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار و استفاده از ظرفیت آنان، بسترسازی برای امکانات رفاهی بانوان دانشگاه و برنامه‌ریزی برای شناسایی و برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود