Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:12:07 GMT

انتشار کتاب محمد مقدم با کوشش کامیار عابدی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۴۰۵

انتشار کتاب محمد مقدم با کوشش کامیار عابدی

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات مروارید کتاب «محمد مقدم» را به کوشش کامیار عابدی با موضوع نگاهی زندگی و شعر محمد مقدم از زبان جمعی از اهالی ادبیات و با نگاهی منتقدانه به آثار و اشعار این شاعر منتشر کرد.

عابدی در مقدمه‌اش بر این اثر درباره آن نوشته است: در این کتاب جدای از اینکه سه دفتر از سروده‌های محمد مقدم در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد  با زندگی وی نیز آشنا می‌شویم و همچنین نوع، ساخت زمینه فکری و ادبی و تاریخی شعرهای او را خواهیم شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیز در حدی که امکان ‌پذیر است از شناسایی مقدم زبان‌شناس و زبان ورز نیز کوتاهی نشده است.

این کتتاب در بخش ابتدایی خود به معرفی محمد مقدم در مقام یک شاعر و زبان‌شناس پرداخته است. در بخش دوم کتاب از زبان ایرج افشار، محمدرضا باطنی، فریدون بدره‌ای، علی‌محمد حق‌شناس، محمدرضا شفیعی کدکنی، پرویز ناتل خانلری، هرمز میلانیان، سیف‌الدین نجم‌آبادی، ناصر وثوقی، قاسم هاشمی‌نژاد و نیما یوشیج به معرفی شعر و نگاه شاعرانه این شاعر پرداخته شده است.

در ادامه کتاب نیز سه دفتر شعر راز نیمشب، بانگ خروس و باز گشت به الموت از وی برای مخاطبان منتشر شده است.

کتاب همچنین در بخش پایانی خود نیز به تحلیل زبان‌شناختی از آثار این شاعر پرداخته است.

محمد مقدم در مقام یک استا و پژوهشگر رشته زبان‌شناسی  درس‌خوانده در دانشگاه‌های نیویورک و پرینستون بوده و در سال ۱۳۴۳ موفق شد رشته زبان‌شناسی را در دانشگاه‌های ایران بنیان بگذارد.

کد خبر 4548644 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات نشر مروارید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛مدیر دفتر فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب به بررسی ۵۰ آیه قرآن که از کلمه آب استفاده شده پرداخته و تلاش شده با استناد به آیات قرآن برای حل مشکلات محیط زیستی راهکار ارائه کند.
سید محمد مسافری افزود: بسیاری از نظریه‌های مدیریتی را می‌توان از کلام امیرمومنان (ع) استخراج کرد و این موضوع مستلزم تلاش دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی گفت: این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.
مسافری افزود: محمد علی خرمی نویسنده این اثر از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است که به سبب فعالیت‌های پژوهشی و آگاهی از موضوعات حوزه آب توانسته اثر کم نظیری را خلق کند که امیدواریم مورد استفاده جامعه دینی و دانشگاهی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • خون شریک ۲ + فیلم
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟