Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ گفت: تعداد داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ نسبت به داوطلبان آزمون دکتری ۹۷، ۳۸ هزار نفر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: کارنامه اولیه برای داوطلبان دکتری اواخر فروردین ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اوایل اردیبهشت ماه ۹۸ انتخاب رشته کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایی تأکید کرد: نتایج نهایی هفته اول شهریورماه ۹۸ برای پذیرش دکتری اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به روند پذیرش دکتری در دانشگاه ها گفت: از سال ۹۴ ضوابط پذیرش شفاف شده است و ما باید به دانشگاه ها اعتماد کنیم، چرا که در دکتری، دانشجو چهار سال باید با استاد کار کند و روش پذیرش بر اساس قانون مصوب تاکنون مشکل خاصی نداشته است.

وی درباره بحث کاهش تعداد داوطلبان در کنکور دکتری گفت: کاهش داوطلب به طور کلی در تمامی کنکورها رخ داده است، چرا که بحث ورود به آموزش عالی و اهمیت آن برای کسب منزلت اجتماعی و تقارن آن با بحث های اشتغال از تب مدرک گرایی کاسته است، از همین رو پیش بینی می کنیم در آینده تعداد پشت کنکوری ها در تمام آزمون ها کاهش یابد.

انتهای پیام/

31 / 31 دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آزمون دکتری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان سنجش آزمون دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمدی‌زاده بیان کرد: آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در ۵ حوزه انتخابیه در مرکز استان با حضور ۴ هزار و ۹۸۴ شرکت کننده برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که افزون‌بر ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبان بانوان و بقیه آقایان هستند، افزود: نتایج آزمون تا یک ماه دیگر بر روی سامانه مجموعه جهاد دانشگاهی بارگزاری می‌شود که در مجموع ۳۳۵ نفر از داوطلبان پذیرفته می‌شوند.

مدیر اجرایی برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر یادآور شد: این آزمون برای رشته‌های تربیت بدنی، مشاوره و سبک زندگی است و نام‌نویسی برای شرکت در این آزمون از بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده بود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد