Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@08:30:26 GMT

سرطان را با این اصل به موقع درمان کنید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۴۹۸

سرطان را با این اصل به موقع درمان کنید

رکنا: مهم‌ترین اصل در تشخیص به‌هنگام سرطان خود مراقبتی است.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه حداقل 40 تا 50 درصد سرطان‌ها با روش‌های پیشگیری، قابل پیشگیری هستند، گفت:خودمراقبتی؛ مهم ترین اصل در تشخیص به‌هنگام سرطان است.

مینوش مقیمی رئیس هیأت مدیره مهرانه در همایش علمی، تخصصی پیشگیری از سرطان و خودمراقبتی مهرانه خدابنده سلامتیرا مهم‌ترین موضوع برای بقای بشر دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید سرطان را جدی گرفته و به عنوان مهم‌ترین بحث بر روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه در بیماری سرطان با علل ارثی و محیطی، زمینه‌ای و کم تحرکی و ... مواجه هستیم، گفت: فاکتورهای متعددی در ارث و محیط در بروز سرطان تاثیرگذار هست اما در انواع مختلف سرطان نیز با علل مختلف و متعدد روبه‌رو هستیم که همین موضوع مبارزه با سرطان را پیچیده‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل 40 تا 50 درصد سرطان‌ها با روش‌های پیشگیری، قابل پیشگیری است، تصریح کرد: ضروری است تا آموزش‌های حوزه پیشگیری در بحث عدم استعمال سیگار و دخانیات و تغذیه سالم و مناسب را از پایه آغاز کنیم.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه روش‌های علمی در بحث مقابله با سرطان و پیشگیری از آن کاملا جواب می‌دهد، تاکید کرد: افراد از خوددرمانی و مباحث پیشگیری از سرطان به شکل خودسرانه خودداری کنند.

وی با عنوان «اگر در حوزه پژوهش گروه‌های متخصص داشته باشیم می‌توانیم علل اصلی ابتلا به سرطان را شناسایی و در ادامه درمان بیماران عملکرد مناسبی داشته باشیم» ادامه داد: دو سوم موارد در سرطان معده در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کنند.

مقیمی خودمراقبتی (پیشگیری ثانویه) را اصل مهم در پیشگیری از سرطان اعلام کرد و گفت: ما باید آنقدر با بدن خود آشنا باشیم که کوچکترین تغییر در بدنمان را شناسایی کرده و به پزشک متخصص مراجعه کنیم چرا که در سرطان سینه با خودمراقبتی می‌توان در مراحل اولیه، تومور سرطانی را شناسایی و با کمترین هزینه و با درصد خطر بسیار پایین، نسبت به درمان اقدام کرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرطان سلامتی پزشک سرطان سلامتی پزشک ابتلا به سرطان درمان سرطان پیشگیری سرطانی عکس فیلم تلگرام دستگیری دختر تصاویر دستگیر شد زاهدان مرد دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست

محمد مهاجری به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت.

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

-کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

-مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

-باید ضمن گزارش کار‌ها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

-همه‌ی بخش‌ها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاه‌ها نباید بی‌برنامه باشند.

-استان‌ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانک‌ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد‌های تولیدی کمک کنند.

-باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

-باید استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان‌ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

-باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره‌ها و ... باید تلاش کنند.

- الگو‌های مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.

جهت‌استحضار جنابعالی عرض می‌کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روز‌های تبلیغات بود"

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان