Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@11:05:25 GMT

علائم اعتیاد به حشیش را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۵۳۹

یک درمانگر اعتیاد گفت: فردی که حشیش مصرف می‌کند، چشم‌هایش قرمز می‌شود و خنده‌های بی‌دلیل و بی‌موقعی دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از افکارنیوز، رضا فریدی روانشناس و درمانگر اعتیاد در خصوص ماده مخدر حشیش اظهار کرد: حشیش از گیاه شاهدانه هندی گرفته می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه فردی که حشیش مصرف می‌کند چشم‌هایش قرمز می‌شود، افزود: خنده‌های بی‌دلیل و بی‌موقع، افزایش ضربان قلب، شوک عصبی، افزایش اشتها و خشکی دهان از علائم فردی است که حشیش مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درمانگر اعتیاد تصریح کرد: فردی که حشیش مصرف می‌کند بینایی و بویایی قوی دارد بوها را بیشتر حس می‌کند و رنگ‌ها را بهتر تشخیص می‌دهد.

وی گفت: حشیش را یا به صورت تدخینی در توتون سیگار مخلوط می‌کنند و یا به صورت خوردنی و با نوشابه مصرف می‌کنند.

فریدی اظهار کرد: نشانه‌های مصرف موادی مانند حشیش به دو صورت جسمانی و رفتاری است که خانواده‌ها می‌توانند با نمایان شدن این نشانه‌ها مشکوک به مصرف مواد از سوی جوانان خود شوند.

این روانشناس گفت: چرت‌های بی موقع و بی خوابی، بهم ریختن برنامه‌ تغذیه، لاغری، چاقی، عدم تمرکز از نشانه‌های جسمانی افراد مصرف‌کننده حشیش هستند.

فریدی افزود: اکثر اوقات اعتیاد نوجوان از مصرف حشیش آغاز و پایه گذار مصرف مواد دیگر می‌شود.

این درمانگر تشریح کرد: فردی که در بلند مدت از حشیش مصرف می‌کند دچار اختلالات فکری، روانی و جنسی می‌شود و در حواس پنج گانه‌اش خلل به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه فرد مصرف کننده حشیش دچار سندرم بی انگیزگی می‌شود، بیان کرد: حشیش به صورت گرمی و سیگاری فروخته می‌شود و ارزان قیمت است.

فریدی با اشاره به اینکه حشیش به راحتی در دسترس است، خاطرنشان کرد: نوجوانان بیشترین مصرف‌کننده حشیش هستند و شروع اعتیاد افراد در سن پایین با این مواد آغاز می‌شود.

این درمانگر اعتیاد تاکید کرد: خانواده ها نظارت بیشتری به فرزندان خود داشته باشند تا در دام افراد سودجو و...نیفتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعتیاد مواد مخدر حشیش مصرف حشیش علائم اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: دستگاه‌ها در تجهیز و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدسبحان حسنی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست سامان‌دهی معتادان متجاهر اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز ماده (۱۶) یکی از ضروریات مهم استان، و یک کار ارزشمند برای کمک به جامعه است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتیاد معضل بزرگ اجتماعی است امید می‌رود با کمک به راه‌اندازی این مرکز به ترک اعتیاد معتادان متجاهر کمک کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: علاوه بر شهرداری ایلام به عنوان دستگاه بهره‌بردار، تمام دستگاه‌های زیرساختی باید همکاری لازم را برای جهت تکمیل خدمات زیرساختی مرکز ماده (۱۶) انجام دهند تا زودتر راه‌اندازی شود.

حسنی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای و استانداردهای لازم در مرکز ماده (۱۶)، افزود: در این مرکز علاوه بر نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر، باید با نگاه بلندمدت برای مهارت‌آموزی و شغل آنها نیز اقدام شود.

وی گفت: این مجموعه‌ای دارای آب و برق و شبکه فاضلاب است، برآورد اعتبار برای اجرای کارهای زیرساختی و تأمین تجهیزات این مرکز مشخص شود تا کمک‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، مرکز ماده (۱۶) استان ایلام به عنوان مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر طبق قانون مبارزه با مواد مخدر و در راستای سیاست دولت و تأکیدات رئیس جمهور راه‌اندازی می‌شود بنابراین در این نشست مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این مرکز را به شهرداری ایلام به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار، و شورای مبارزه با مواد مخدر استان و بهزیستی استان به عنوان دستگاه ناظر اختصاص دهد.

کد خبر 751553

دیگر خبرها

  • کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب
  • اگر این سردرد‌ها را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید
  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • محرک‌های درد نقرس را بشناسید
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود