Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:27:05 GMT

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97 آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۶۹۷

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97 آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97 با رمز مقدس یا زهرا (س) با انجام رژه دریایی انواع یگان های سطحی و زیر سطحی و یگان پروازی در دریای عمان آغاز شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان ولایت 97 به مدت سه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این زمایش، بیش از 100 فروند از یگان های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌ های رزمی، ناوهای موشک ‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌ های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.
رزمایش بزرگ ولایت 97 در گستره ای به وسعت بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) اجرا شده و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، دبرخی از مهم ترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز دریایی، اژدر و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی مورد تست و ازمایش قرار می گیرد.
ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان و ناوشکن بایندر نیز که هم اکنون در ماموریت برون مرزی خود به سر می ‌برند، بخشی از سناریوی رزمایش ولایت 97 را اجرا خواهند کرد.
یگان های حاضر در این ناوگروه که هم اکنون در اقیانوس هند حضور دارند، ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن، در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان های حاضر در رزمایش قرار می دهند.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رزمايش دريايي ولايت 97 آبهاي خليج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا

پرچم ایران در تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه دولتی ارواین کالیفرنیا به اهتراز درآمد. این تصویر را خبرگزاری آمریکایی Getty Images به اشتراک گذاشته است.

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا