Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@12:54:08 GMT

خوزستان رتبه دوم بیکاری در ایران

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۷۸۲

خوزستان رتبه دوم بیکاری در ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در کشور از نظر نرخ بیکاری گفت: آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان های استان به ویژه شهرستان هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند را در چند ساله اخیر مشاهده کردیم.

به گزارش ایسنا - امید حاجتی در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که شامگاه دوم اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث برنامه های حمایتی حوزه اشتغال، فکر می کنم ما در حوزه بحث های حمایتی یک خطای استراتژیک مرتکب شده ایم آن هم این است که حمایت ما با محوریت ایجاد اشتغال درحال انجام است یعنی فراموش می کنیم که اشتغال پایدار، اشتغال تولید محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید پایدار نیز تولیدی بازار محور است.
وی افزود: در استانی مانند خوزستان که ساختارش به شکلی است که مزیت های آن عمدتا در صنایع بزرگ است سرمایه گذاری ها هیچ تناسبی با حوزه اختیارات بانکی در استان ندارد. ما حتی امکان این را نداریم که منابع خودمان را در حوزه مزیت هایمان جهت دهی کنیم تا از طریق مزیت های پایدار در استان بتوانیم به تولید پایدار و نهایتا اشتغال پایدار در وضع موجود برسیم.

حاجتی تصریح کرد: سال ها است این مساله را می گوییم اما هیچ تمرکز زدایی از مرکز صورت نمی گیرد و حتی برعکس نیز عمل می کنند و در برخی حوزه ها شاهد این هستیم که اختیارات کمتر می شوند. انتظار چندانی نباید از مدیران استانی داشته باشید تا بتوانند در راستای برنامه های تولید اشتغال ملی حرکت کنند.

وی عنوان کرد: گفته شد خوزستان از نظر تولید ناخالص دومین استان کشور است. این دوم بودن هیچ تناسبی با وضعیت بیکاری استان ندارد چراکه تمام ماموریت هایی که در استان دنبال می کنیم همه در جهت مشکلات ملی است و کمتر به مشکلات استانی توجه می کنیم. گفته شد اقتصاد ما بیشتر دولتی است این نیز نشان می دهد هر وقت دولت دچار مشکل شده است مشکلات استان به شدت افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: طبق آمار رسمی در سال 96 ما رتبه سوم بیکاری کشور را پیدا کردیم. در سال 97 براساس طرح آمارگیری اشتغال فصلی در تابستان رتبه ما رتبه دوم کشور بود. اگر به همین منوال پیش برویم رتبه یکم را کسب می کنیم. نتیجه این مسائل این می شود که ما در آمارهای تحت پوشش بهزیستی رتبه یک کشور و در آمارهای تحت پوشش کمیته امداد رتبه 6 کشور را داریم. نتیجه این می شود که آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان های استان بویژه شهرستان هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند را در چند ساله اخیر مشاهده کردیم.

حاجتی خاطرنشان کرد: شهرستان های شادگان و مسجدسلیمان جزو شهرستان هایی هستند که بالاترین نرخ بیکاری را دارند. با ابزارهای استانی که در اختیار ما است چندان نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. هر وقت نیز می خواهیم سرمایه گذاری کنیم در جایی مجموعه نفت اجازه سرمایه گذاری نمی دهد و می گوید کل اهواز در حوزه نفتی است. همه خوزستانی ها باید از اهواز و خوزستان خارج شوند یا باید امکان سرمایه گذاری به ما داده شود.

وی افزود: در کنار برنامه های روتین کشور برای شهرستان هایی که شرایط ویژه ای دارند و دارای نرخ بیکاری بالای 40 درصد هستند باید برنامه ویژه ای دیده شود. برای مناطق نفت خیز کشور نیز امتیازی از محل منابع نفتی قائل شوید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خوزستان بیکاری خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی