Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند حمایت خیرین برای ایجاد مرکز فناوری‌های نوین است تا با جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین در حوزه‌های مختلف، بستری فراهم شود تا دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بتوانند در رشته‌های مختلف وارد عرصه کارآفرینی و فناوری شوند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا باقری امروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث هشتمین خوابگاه دخترانه دانشگاه فردوسی مشهد به نام مهندس شهرستانی از بنیان‌گذاران بنیاد دانشگاهی فردوسی که به همت بنیاد دانشگاهی فردوسی صورت گرفت، بیان کرد: بایستی از تمام کسانی که در ایجاد بنیاد دانشگاهی سهمی داشته‌اند، قدردانی کرد و گفت بسیاری از کسانی که در راستای ایجاد بنیاد و توسعه آن فعالیت داشته‌اند، اکنون در میان ما نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید از مهندس شهرستانی که نام وی بر روی خوابگاهی که امروز کلنگ ساخت آن زده می‌شود، قدردانی کرد. مردی که نه فقط در استان خراسان بلکه در سطح کشور به فعالیت‌های خیرخواهانه مشغول بوده و میراث جاودانه‌ای از خود به جا گذاشته است.

باقری ادامه داد: خوشحالیم از آنکه فرزندان این مردان بزرگ، راه پدران خویش را ادامه می‌دهند و هم اکنون در کنار هیئت مدیره بنیاد، به فعالیت مشغول هستند. بنیاد دانشگاهی فردوسی یکی از مهم‌ترین نهادهای خیریه در سطح کشور است که در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی مشغول است.

قائم مقام وزیر علوم اظهار کرد: بر پایه اندیشه‌ای که در بنیاد فردوسی شکل گرفته، نهادهای خیریه دیگری در سراسر کشور ایجاد شده و اکنون اندیشه بنیاد فردوسی بدل به یک درخت تنومند شده و موجب ایجاد بیش از ۷۰ بنیاد دانشگاهی در سراسر ایران شده است. بنیاد فردوسی سبب شده که ارتباطی مؤثر میان خیران و دانشگاهیان ایجاد شود و خیران بنیاد فردوسی تنها در ساخت خوابگاه به دانشگاه کمک نمی‌کنند، بلکه در امور علمی نیز به یاری دانشگاه برخاسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند کمک و یاری خیرین و بنیاد دانشگاهی فردوسی برای ایجاد مرکز فناوری‌های نوین دانشگاه است، تاکید کرد: با ایجاد یک مرکز فناوری‌های نوین در دانشگاه فردوسی مشهد و جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین در حوزه‌های مختلف، بستری فراهم شود تا دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بتوانند در رشته‌های مختلف وارد عرصه کارآفرینی و فناوری شوند و نقشی سازنده در جامعه ایفا نمایند؛ که نقش این مرکز تشویق و فراهم نمودن بسترهای لازم برای رشد و ترقی این افراد است و امیدواریم با احداث این مرکز در دانشگاه فردوسی مشهد، برگ زرینی در دفتر افتخارات این دانشگاه ثبت و ضبط نمائیم.

باقری ادامه داد: امیدوارم که این بنا به زودی تأسیس شده و با کمک اساتید، بخش‌های صنعتی و تجار استان این مهم شکل بگیرد. این نیز یکی از خدمات برجسته بنیاد فردوسی به دانشگاه فردوسی است.

وی تصریح کرد: تأسیس این مرکز که بنیاد یکی از حامیان است، سبب می‌شود که دانشجویان پس از تحصیل بدل به یک کارآفرین شده و خود صاحب شغل شوند. این رخداد سبب می‌شود که دانشجویان پس از اتمام تحصیل وارد عرصه اشتغال شده و با کارآفرینی، خود به اشتغال سایرین کمک کنند.

قائم مقام وزیر علوم یادآور شد: بخش عمده نگرانی دانشجویان ما در این خصوص است و تأسیس این مرکز می‌تواند در مرتفع ساختن این قبیل نگرانی‌ها کارساز باشد. علاوه بر اقدامات بنیاد، سایر مراکز و افراد نیز در اعتلای دانشگاه فردوسی فعال بودند و اکنون دانشگاه فردوسی به یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد عبدالرضا باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی

شهردار اصفهان گفت: ویژگی کار در کلان‌شهر اصفهان نسبت به سایر شهرها استفاده از فناوری‌های نوین است، به‌طوری که با حداقل فضای ممکن و آخرین تکنولوژی‌ها فرایند تبدیل پسماند ساختمانی و تصفیه شیرابه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مسائل مدیریت در هر کلان‌شهر، حتی شهرهای کوچک‌، مدیریت پسماند است؛ پسماند می‌تواند تهدیدی برای شهر، محیط زیست و سلامت مردم محسوب شود، از طرفی اگر به چرخه طبیعت بازگردد، تبدیل به یک فرصت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت پسماند تلاش بر این است که پسماند تر و خشک در چرخه بازیافت تبدیل به مواد و انرژی شود که هر کدام به اقتضای نوع پسماند تکنولوژی مربوط به خود را می‌طلبد، افزود: در مدیریت پسماند شهر اصفهان سعی شده است انواع پسماند تفکیک و هر کدام با استفاده از آخرین فناوری‌ها به ماده یا انرژی تبدیل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‎‌هایی که عملیات احداث آن‌ها آغاز شده است، گفت: امروز شاهد کلنگ‌زنی احداث شهرک پسماند خشک بودیم تا بتوانیم این پسماند را به‌صورت متمرکز در یک شهر تفکیک کنیم، این یک گام ابتدایی برای بازیافت پسماند است، احداث کارخانه تبدیل ضایعات ساختمانی به مصالح ساختمانی اتفاق ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه یکی از پسماندهایی که به‌صورت انبوه کلان‌شهرها را درگیر کرده، پسماندهای ساختمانی است، ادامه داد: پسماندهای ساختمانی که اطراف شهرها رها می‌شود، انواع مشکلات زیست‌محیطی را ایجاد می‌کند که یکی از آن‌ها انواع ذرات معلقی است که هنگام وزیدن باد در هوا منتشر و موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه تصریح کرد: پسماندهای تر شیرابه‌ای دارد که اگر جذب زمین شود، خاک را از بین می‌برد و در صورت تبخیر، هوا را آلوده می‌کند؛ اصفهان با استفاده از یک فناوری نوین این شیرابه‌ها را به مواد و انرژی تبدیل می‌کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این موارد قبلاً در برخی کلان‌شهرها اجرا شده، اما ویژگی کار ما در اصفهان استفاده از فناوری‌های نوین است، با حداقل فضای ممکن و آخرین تکنولوژی‌ها فرایند تبدیل پسماند ساختمانی و تصفیه شیرابه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه هزینه صرف شده برای پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند ۲۷۰ میلیارد تومان است، گفت: با توجه به اینکه در سالی قرار داریم که رهبر معظم انقلاب بر استفاده از بخش خصوصی برای تولید تاکید دارند، دو پروژه تبدیل ضایعات ساختمانی و تبدیل شیرابه به کمک سرمایه‌گذار خصوصی انجام می‌شود.

کد خبر 751746

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی
  • آی پدهای اپل رونمایی شدند/تراشه نوین اپل متمرکز بر هوش مصنوعی
  • قوانینی که می‌تواند ناجی علم و فناوری باشد
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود