Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: از سال آینده­ علاوه بر صادرات برق از نیروگاههای­ فسیلی­، ­می‌توانیم­ برق تولید شده­ در نیروگاه‌های تجدیدپذیر را نیز، به سبد­ صادرات انرژی کشور اضافه کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ​­­سید محمد صادق زاده، رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ­­با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰۰ مگاوات نیروگاه ­تجدیدپذیر در کشور نصب شده­ است­، گفت:­ با توجه به فراهم شدن زمینه برای صادرات برق انرژی تجدید­پذیر­ با مصوبات قانونی موجود، از سال آینده­ علاوه بر صادرات برق از نیروگاه های­ فسیلی­، ­می توانیم­ برق تولید شده­ در نیروگاه‌های تجدید پذیر را نیز به سبد­ صادرات انرژی کشورمان اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور تا پایان سال، ­ ۴ رقمی­ خواهد شد، ادامه داد: ایران استعداد بسیاری بالای برای تولید برق از نور خورشید، باد و سایر منابع تجدید پذیر دارد؛ این در حالی است که تولید انرژی تجدید پذیر در ایران بسیار ارزان است و در حال حاضر، هر کیلو وات­ ساعت برق تجدید پذیر با رقمی­ کمتر از ۳۰۰ تومان تولید می‌شود که این رقم بسیار جذاب و رقابتی است؛ به همین منظور ایران از ظرفیت بالای برای تامین برق داخلی کشور بدون استفاده از هر گونه سوخت به منابع آبی دارد.

رئیس سازمان­ انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی گفت:­­ در دو سال گذشته، بیش از ۱۱ شرکت تولیدکننده تجهیزات انرژی‌های تجدید پذیر درکشور راه اندازی شده که این خطوط شامل مراکز­تولید توربین‌های بادی، صفحات خورشیدی و همه ­مواد اولیه و تامین تجهیزات و قطعاتی است که پس از این درکشور ما به سادگی­ از محل منابع داخلی قابل تامین خواهد شد.

صادق زاده افزود: امسال مردم حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان­­ برای تامین برق نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک از طریق قبوض پرداخت کرده اند­، اما از این مبلغ فقط ­۳۰۰ میلیارد تومان را­­ سازمان برنامه و بودجه برای توسعه ­­نیروگاه‌های تجدیدپذیر به­ سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی­ تخصیص داده ­و مابقی آن همچنان در خزانه دولت موجود است. ­   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انرژی نو تجدید پذیر خورشید نصب نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان