Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان اعلام کرد جامعه جهانی و سازمان ناتو نمی‌خواهد که تمامی دستاوردهای ۱۸ ساله در این کشور در توافق صلح با طالبان نادیده گرفته شوند اما در نهایت مردم افغانستان در این باره تصمیم خواهند گرفت. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کورنلیوس زیمرمن» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان تصریح کرد که تنها راه رسیدن به آینده صلح آمیز در افغانستان، رسیدن به یک توافق سیاسی با طالبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه جهانی و سازمان ناتو نمی‌خواهند که در صلح با طالبان دستاوردهای 18 ساله در این کشور نادیده گرفته شود زیرا برای دستیابی به این دستاوردها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

زیمرمن اظهار داشت: اما در نهایت مردم افغانستان باید تصمیم بگیرند که در توافق صلح با این گروه چه دستاوردهایی را می‌خواهند حفظ کنند.

نماینده غیرنظامی ناتو تصریح کرد که افغان‌ها باید درباره صلح دیدگاه مشترکی داشته باشند و رهبران سیاسی افغانستان باید اختلافات شان را کنار بگذارند زیرا اولویت مهمتری از صلح در این کشور وجود ندارد.

وی افزود: طالبان مشروعیت نظام کنونی افغانستان را زیر سوال می‌برند بنابر این مردم افغانستان باید متحد شوند تا نه تنها روند صلح تقویت شود بلکه جامعه جهانی را توجیه کند که به کمک‌هایش ادامه دهد.

زیمرمن گفت: «اولویتی بالاتر از صلح در افغانستان وجود ندارد بنابر این رهبران سیاسی باید از خودگذری که لازمه یک توافق است را نشان دهند تا گام به گام به صلح در این کشور نزدیک شویم.

وی خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان را نیز تکذیب کرده و حضور نظامیان ناتو را وابسته به شرایط امنیتی در این کشور وابسته دانست.

نماینده غیرنظامی ناتو در کابل اظهار داشت: وزرای تمام کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفتند که به رویکرد مبتنی بر شرایط وفادار باقی بمانند، بنابر این خروجی در دستور کار قرار ندارد.

«لویه جرگه» خطوط قرمز مذاکرات صلح با طالبان را برای دولت افغانستان تعیین خواهد کردتاکید احزاب سیاسی به تغییر تیم مذاکره کننده صلح دولت افغانستان با طالبان

اظهارات نماینده غیرنظامی ناتو درباره حفظ دستاوردهای 18 ساله در توافق صلح با طالبان در حالی صورت می‌گیرد که بزودی قرار است لویه جرگه مشورتی صلح برگزار شود.

شورای عالی صلح افغانستان نیز پیش از این اعلام کرده بود که مردم در لویه جرگه مشورتی صلح خطوط قرمز در مذاکرات صلح با طالبان را تعیین خواهند کرد.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات