Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال 420 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری های این استان واریز شده است.

میکاییل مقصد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سردشت افزود: این مبالغ بر اساس سرانه جمعیت روستاهای استان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب یکهزار و 985 دهیاری استان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در روستاهای فاقد دهیاری مبالغ به حساب فرمانداری ها واریز می شود تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها با همکاری سایر دستگاه های اجرایی بین روستاها توزیع شود.
وی با بیان اینکه 18 درصد روستاهای فاقد دهیاری در سطح آذربایجان غربی عشایری هستند، اظهار داشت: همه اعتباراتی که به روستاهای فاقد دهیاری اختصاص پیدا می کند، در بخش عمرانی هزینه خواهد شد و اعتباراتی که به روستاهای دارای دهیاری اختصاص می یابد نیز 60 درصد صرف بخش عمرانی و 40 درصد نیز صرف امور جاری روستاها می شود.
وی از برگزاری 14 کارگاه آموزشی برای دهیاران روستاها در سطح استان خبر داد و گفت: شرکت کنندگان با حضور در این کارگاه های آموزشی با امور مالی دهیاری ها، وظایف قانونی شورا و دهیاری ها، انتصاب و عزل دهیاران، نحوه انتخاب هیات رییسه، ساعات کاری دهیاری ها، امور مالی و بیمه آشنا شدند.
معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: برگزاری این کارگاه ها بر اساس مصوبه کمیته آموزش معاونت هماهنگی امور عمرانی بوده است.
وی با بیان اینکه 34 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، افزود: هم اکنون یک میلیون و 100 هزار نفر در آذربایجان غربی در روستاها زندگی می کنند.
مقصد، با اشاره به پرداخت وام اشتغال و تولید به روستاییان از محل صندوق توسعه ملی و بنیاد علوی اضافه کرد: تاکنون روستاییان این استان از محل صندوق توسعه ملی حدود 2 هزار و 600 میلیارد ریال و از محل توسعه روستایی بنیاد علوی نیز 400 میلیارد ریال در اختیار روستاییان قرار گرفته است تا در راستای تولید و اشتغال اقدام شود.
به گزارش ایرنا، هم اینک در شهرستان های آذربایجان غربی نزدیک به یکهزار و 700 دهیاری فعال به مردم روستاها خدمات ارایه می‌کنند.
7562/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزارت کشور دهیاری ها اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی راهکاری تشویق روستاییان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید پنج کیلوواتی برق عنوان داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۴ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق پنج کیلوواتی و خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاهای تابعه هر ۲ بخش مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد متقاضیان واجدالشرایط دریافت تسهیلات یادشده توسط کمیته امداد شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی تخصیص یافته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم می‌توان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی و هم در تأمین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده کرد، اهتمام جدی تری داشته باشیم تا سهم حداکثری شهرستان از محل اعتبارات تسهیلات حمایتی دولت در راه اندازی این دستگاه‌های تولید برق مقرون به صرفه با ایجاد درآمد زایی مناسب جذب شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم بیان کرد: نهادهای حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستاییان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

همچنین در پایان از مسعود حیدری رئیس شورای بخش امام حسن که در بین شوراهای بخش استان بوشهر رتبه نخست را کسب کرده بود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6088601

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی