Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - راهکارهای تقویت زیرساختها و خدمات گردشکری بویژه ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در بندرچارک و جزایر اقماری کیش با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، غلامحسین مظفری درجریان سفر یک روزه به بنادر چارک و آفتاب که با همراهی اعضای ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی کیش برگزار شد، در خصوص برطرف کردن مشکلات مسافران نوروزی کیش در این بنادر رایزنی و تشریک مساعی کرد و بر تشکیل کارگروه و اولویت بندی مشکلات چارک تاکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حجم تردد مسافران را برای توسعه بندرچارک یک فرصت توصیف کرد و خواستار برنامه ریزی و فراهم کردن امکانان تفریحی، اقامتی و تقویت محور گردشگری این بندر به عنوان مبدا سفر های گردشگری به کیش شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد بازارچه های ساحلی، ایجاد جاذبه های گردشگری از جمله بومگری، ایجاد دفاتر جدید برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران، ایجاد فضاهای تفریحی و اقامتی و برنامه ریزی جامع برای ارائه تسهیلات به مسافران نوروزی به جزایر و بنادر اقماری کیش را از سیاستگذاری های منطقه آزاد کیش اعلام کرد.
وی اضافه کرد: تاثیر مناطق آزاد باید متوجه اطراف خود مثل چارک هم باشد و به دنبال این هستیم که جزایر اقماری کیش را وارد حوزه گردشگری کنیم.
همچنین در نشستی که به همین منظور برگزار شد، فرماندار بندرلنگه در خصوص خدمات دهی به گردشگران گرفت: باید بگونه ای برنامه ریزی شود که این خدمت از صبح زود و تا شب ادامه داشته باشد، تبلیغات در رسانه ها، تبلیغات محیطی و هم چنین استفاده از ظرفیت استانها به کار گرفته شود.
معاون عمرانی منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: چارک در برنامه ریزی های اصلی قرار گرفته است و تصمیمات سال گذشته قسمتی عملی و قسمتی هم هنوز عملیاتی نشده است.
خانزادی گفت: احداث بندر صیادی چارک با توافق قرارگاه خاتم با تعریف بودجه برای آن آغاز می شود، عملیات یساخت بلوار یا آبنمای چارک هم در قالب تهاتر که مجوز و بودجه ان تصویب شده بزودی شروع می شود.
خانزادی افزود: زمین احداث گمرک و بنادر و دریانوردی را خود سازمان پیگیری و تا دو هفته آینده کلنگ زنی می شود .
وی گفت: تکمیل مشکلات و زیرساخت های بندر چارک در دستور کار است، کشتی های والفجر که از نوع سنگین و ایمن هست بویژه در شرایط خراب بودن دریا کمک بزرگی است و برخی لندینگ کرافت ها در شرایط بحرانی نمی توانند کار کنند و جان مردم هم مهم است
معاون عمرانی منطقه آزاد کیش افزود: کشتی های بزرگ والفجر و هرمز در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات ارائه خواهند داد .
شهر بندر چارک در ۳۰۰ متری مشرق خلیج فارس واقع است. و ارتفاعش از سطح دریا ۴۰ متر است. روستای تاوونه در سمت مغرب چارک واقع شده‌است، و در سمت شمال آن روستای سکروه قرار دارد. دهستان چارک در گذشته مقر حکمرانی قبیله (آل علی) بود، چون قبیله آل علی بر این منطقه حاکم بودند.
ندر چارک یکی از مبادی سفرها و حمل و نقل دریایی به جزایر خلیج فارس بویژه جزیره گردشگری کیش است. در بندر چارک بخاطر حجم زیاد مسافر، در تمام فصول سال شاهد تردد کشتی هایی که مقصد اکثرآنها جزیره کیش است .
فاصله دریایی بندر چارک تا جزیره کیش حدود 32 کیلومتر است که با شناورهای مخصوص حمل خودرو حدود 2.5 ساعت طول می کشد.
کارشناسان معتقدند تقویت ساختارهای و خدمات بندری و زیر بنای در بندر چارک نه تنها موجب توسعه و رفع محرومیت ازمنطقه خواهد شد بلکه جاذبه سفرهای دریایی را بیشتر و موجب تقویت گردشگری و رشد اقتصادی در منطقه بویژه جزیره کیش نیزخواهد شد.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این جلسه رضا غیاثی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان با بیان مطلب که  راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند  از  برخورد جدی و قاطع با فعالیت تورهای غیرمجاز خبر داد و گفت : بازدیدهای مستمر و هفتگی تیم بازرسی  متشکل از کارشناسان اداره ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شهرستان گرگان، انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان و صنعت و معدن از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته و  راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور بوده و در صورت تخلف به کمیسون مربوطه ارجاع و سپس در مورد نامبرده تصمیم گیری خواهد شد. غیاثی زاده افزود :  مقرر شد حداقل ده بسته  سفر توسط انجمن دفاتر استان تهیه و در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان و علاقمندان جهت بهره برداری قرار گیرد. 

 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند