Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:25:09 GMT

نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۳۹۷

نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد

در باکو پس از پنجمین نشست وزرا در چارچوب نشست هیئت مشورتی خط لوله گاز جنوبی در روز ۲۰ فوریه، یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان وزیر انرژی آذربایجان و کمیسر اتحادیه اروپا در بودجه و منابع انسانی برگزار شد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر آذربایجان خاطرنشان ساخت که در این سال 17 کشور در این نشست شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازوف به خبرنگار" وستنیک قفقاز " گزارش داد: "مجارستان صربستان و سن مارینو برای اولین بار بود که حضور داشتند. این امر نشان می‌دهد که هر سال علاقه به این پروژه افزایش می‌یابد".

وزیر آذربایجان همچنین اعلام کرد که تکمیل کار پروژه "شاه دنیز-2"، و گسترش خط لوله گاز قفقاز جنوبی و بخش خط لوله گاز Trans-Anatolian (TANAP، که گاز را به ترکیه عرضه می کند، تمام شده است.

وی افزود: "کار خط لوله Trans-Adriatic (TAP، که به منظور عرضه گاز آذربایجان به اروپا طراحی شده است، تا 85 درصد تکمیل شده است."

علاوه بر این، شهبازوف گفت که در این نشست برنامه‌های آینده و کار آتی کمیته مورد بحث قرار گرفت و پس از جلسه یک بیانیه امضا شد.

گونتر اتینگر، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بودجه و منابع انسانی، به نوبه خود اشاره کرد که آذربایجان شریک استراتژیک اروپا در تامین گاز است.

معرفی جمهوری آذربایجان و روسیه به عنوان دو کشور غیرآزاد در قفقاز

او توضیح داد: "منابع گاز بسیاری از کشورها در حال تمام شدن هستند. این مساله، برای مثال، در هلند اتفاق در حال رخ دادن است، بنابراین ما باید گاز بیشتری وارد کنیم."

کمیسر اروپایی خاطر نشان ساخت: "شرکت SOCAR شریک استراتژیک اتحادیه اروپا است. امروز ما درباره آن گفتگو کردیم که پس از اتمام کوریدور گاز جنوبی، همچنان  همکاری خود را در زمینه‌های دیگر ادامه خواهیم داد. در ده سال آینده، ما قصد داریم تا واردات گاز را از این منطقه به 25 میلیارد متر مکعب افزایش دهیم."

اتینگر در مورد امضای اعلامیه مشترک پنجمین نشست وزرا در چارچوب شورای مشورتی خط لوله گاز جنوبی، تأکید کرد که این امر گام مهمی در راستای متنوع سازی بیشتر منابع و مسیرهای انرژی به اروپا است. وی در خاتمه گفت: "شرکا باید بهترین استفاده را از زیرساخت جدید کرده و چگونگی دو برابر شدن ظرفیت در اسرع وقت را بررسی کنند. "

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "جمهوری آذربایجان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان اخبار جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:

پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاههای ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:

بدیهی است با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • برگزاری آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال