Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@16:41:37 GMT

فرار مغزها در ايتاليا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۵۸۱

فرار مغزها در ايتاليا

خبرگزاري آريا- تداوم بيکاري گسترده جوانان در ايتاليا شمار زيادي از تحصيل کرده هاي اين کشور را فراري داده است.
به گزارش خبرگزاري آريا از رم؛ براساس گزارش مرکز آمار ايتاليا (ايستات)، در 5 سال گذشته بيش از 244 هزار جوان زير 25 سال که بيش از نيمي از آنان را جوانان تحصيلکرده و نخبگان ايتاليايي تشکيل مي دهند، براي پيدا کردن کار و دستيابي به آينده اي بهتر، به کشورهاي شمال اروپا مهاجرت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک جوان تحصيلکرده ايتاليايي گفت: ما جوانان اميد چنداني به آينده و چشم انداز اشتغال در ايتاليا نداريم.
يک مهندس جوان ايتاليايي هم گفت: من به تازگي ليسانسم را گرفتم و قصد دارم براي پيدا کردن کار به خارج سفر کنم.
براساس آمارهاي منتشر شده در ايتاليا هم اکنون بيش از 31 درصد جوانان زير 25 سال و 16 درصد جوانان زير 34 سال در اين کشور بيکار هستند.
يکي از دلايل مهم فرار ايتاليايي ها و به ويژه جوانان از کشورشان، بدبيني آنها درباره بهبود وضع اقتصادي ايتاليا است.
لوکا استين مان، روزنامه نگار جوان ايتاليايي به خبرنگار خبرگزاري صداوسيما در رم گفت: «بسياري از ايتاليايي ها براي پيدا کردن کار کشور را ترک مي کنند و به خارج مي روند. متاسفانه ما در ايتاليا با معضل بيکاري مزمن روبرو هستيم، سطح درامد پائين است و افراد تحصيل کرده هم به سختي مي تونند شغلي را که مرتبط با تحصيلاتشان است پيدا کنند».
به گفته کارشناسان فرار مغزها به خارج موجب محروميت ايتاليا از سرمايه انساني خود برابر با 14 ميليارد يورو در سال است که يک درصد توليد ناخالص داخلي تشکيل ميدهد. کنفدراسيون صنايع ايتاليا در آخرين گزارش خود از وضعيت اقتصاد کشور از طريق اين محاسبه نشان داده که درصد پايين اشتغال جوانان در ايتاليا يکي از نقاط ضعف اقتصادي و اجتماعي ايتاليا و يکي از چالش هاي بزرگي است که سياستمداران و دولتمردان ايتاليايي با آن روبرو هستند و بايد براي آن راه حلي پيدا کنند.
در حال حاضر نزديک به 5 ميليون ايتاليايي در خارج از کشورشان زندگي مي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرار مغز ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

ریشه در کوهستان/ آرمان قلی‌پور از شهرکرد

بیمارستان درختان/ شروین وحدت از تهران

باغ/ فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

صنوبر/ رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

روزی که محیط‌بان گریست/ هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

کد خبر 6097956

دیگر خبرها

  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • دختر گمشده در جنگل دشت شاد کالپوش پیدا شد
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • اعتماد دوباره مورایس به جوان سپاهان!
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد