Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- امام جمعه دماوند گفت: ایران باید به قویترین کشور اقتصادی تبدیل شود تا دست نیاز به سوی ظالمان دراز نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به رونمایی پروژه جدید ضد ایرانی آل سعود در پاکستان، اظهار داشت: بن سلمان سعی دارد برنامه های ضدامنیتی خود علیه ایران را با شدت بیشتری دنبال کند که دلیل رونمایی این پروژه در پاکستان، وجود بحران اقتصادی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنچه موجب شد تا عمران خان که سعودی ها می گفتند نماینده قم است، یکباره نماینده ریاض شد، سرعت عمل سریع عربستان و امارات در جذب و مهار نخست وزیر پاکستان و در مقابل فرصت سوزی ایران است.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در این بیانیه، توجه به نقاط قوت و ضعف چهل سال اول انقلاب و داشتن نگاه واقع بینانه است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب 18 مرتبه بر علم و پیشرفت های علمی به عنوان نقاط قوت تاکید کردند و 20 مرتبه با کلید واژه های قدرت، اقتدار، امنیت و پیشرفت های دفاعی و نظامی ایران را پس از انقلاب ستودند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تبیین نقاط ضعف باید منطقی و منصفانه و همراه با ریشه یابی سخن بگوئیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ریشه ضعف ها و مشکلات را دور شدن از اسلام معرفی کردند و فرمودند برای حل مشکلات باید به نسخه اسلام عمل کنیم و به ارزش های دینی پایبند باشیم.
امام جمعه دماوند از دیگر نکات مهم این بیانیه را توجه به اخلاق و معنویت گرایی انقلاب اسلامی و همچنین تاکید بر حضور بیشتر جوانان در برنامه های مذهبی دانست و ادامه داد: ایشان فرمودند باید ایران به یک ابر قدرت و ابر تمدن نوین اسلامی تبدیل شود و تمدنی که واجد خصوصیات اخلاقی و مشی سیاسی ویژه ایی باشد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموند دنباله مسیر جمهوری اسلامی که به گمان قوی به دشواری گذشته ها نیست، باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان محقق می شود؛ مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان در همه میدانهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی و نیز در عرصه های دین و اخلاق و ... باید شانه های خود را زیربار مسئولیت قرار دهند و از تجربه گذشته بهره گیرند.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تقويت اقتصاد كشور جلوگيري از وابستگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز