Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:58:04 GMT

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۲۵۰

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته استان بوشهر بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم، تکیه بر توان داخلی، خویشتنداری مردم، نظارت بر بازار تاکید کردند.

*بوشهر
بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات جامعه باید مطابق فرمایش و هدایت های رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: مسئولان با تکیه بر توان داخلی، نیروی جوانان متعهد انقلابی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصاد مقاومتی باید در مقابل توطئه های استکبار ایستادگی و برای برطرف کردن مشکلات مردم گام بردارند.
وی بیان کرد: تنها با تکیه و اعتماد به توان داخلی، جوانان انقلابی، نیروهای مسلح و برنامه ریزی دقیق و دانش بنیان می توان انقلاب اسلامی را در گام دوم پیش برد و به صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) رساند.
امام جمعه بوشهر گفت: دشمن امروز در فکر به زمین زدن انقلاب و مردم را تحت فشار قرار دادن است این درحالی است که مردم ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب، هوشمندی و بصیرت ایستادگی می کنند و مشت محکمی به دهان آنها می کوبند.
وی ادامه داد: ساماندهی وضعیت اقتصادی مملکت نیازمند برنامه ریزی، مدیریت علمی، جهادی، نظارت دقیق و مقابله با سوداگران و سودجویان است.
صفایی بوشهری گفت: گرانی اقلام اساسی مورد نیاز مردم توجیه پذیر نیست و مسئولان باید در راستای خدمت به مردم در این رابطه چاره اندیشی کنند.
وی یادآور شد: مسئولان اقتصادی مملکت باید به فکر مردم باشند و نباید سفره های این ملت به دلیل برخی سوء مدیریت ها دچار آسیب شود.
امام جمعه بوشهر گفت: مردم در راهپیمایی 22 بهمن پایبندی خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند امروز نوبت مسئولان است که نسبت به حل مشکلات اقتصادی جامعه گام بردارند و اجازه ندهند مردم در زحمت باشند.
وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: به جای برگزاری بسیاری از همایش ها، کنفرانس ها و سمینارها به فکر مسائل و مشکلات اقتصادی مردم باشید.
صفایی بوشهری افزود: آمریکا با بدعهدی خود علاوه بر اینکه از برجام خارج شد شرایط بدتری را نیز برای کشور به وجود آورد و تلاش می کند در فضای نرم و با مذاکره به اهداف خود که همان سلطه گری و چپاولگری است دست یابد.
وی ولادت حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و افزود: حضرت زهرا (س) نماد ایمان، تقوار، اخلاق، ولایتمداری، ایثار ، جهاد و واسطه فیض استمرار نبوت و بقای ولایت است.
6047

*گناوه
گناوه-ایرنا- امام جمعه گناوه گفت:همه مشکلات کشور قابل حل است و مردم باید در این زمینه همیاری و همکاری کنند.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه گناوه افزود: مردم با خویشتنداری و مسئولان با همت مشکلات پیش آمده در توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز را فراهم کنند.
وی اظهارداشت: اگرچه شایسته مردم نیست بعداز 40 سال در صف گوشت و مرغ بایستند اما در زمان توزیع باید خویشتندار و بدون حرص و طمع به اندازه نیاز خرید کنند.
امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به ضعفی که در سیستم ، نظارت و توزیع وجود دارد، باید تعداد مراکز توزیع بیشتر شود.
وی افزود: کمبودی در بخش مواد پروتئینی در کشور وجود ندارد و این ضعف مدیریت ها باعث ایجاد معضلات اجتماعی می شود.
امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی اضافه کرد: مسئولان نسبت به خدعه و نیرنگ اروپایی ها از برجسته ترین آن بود.
رکنی حسینی بیان کرد: آمریکا و متحدان خود با وجود توطئه های فراوان بر علیه ایران متحمل شکست های مفتضحانه ای در منطقه شدند که نمونه آن شکست نشست ورشو و کنفرانس امنیتی مونیخ است.
وی گفت: شکست های سریالی آمریکا در برابر سیاست های منطقه ای ایران نشان می دهد دوران افول استعماری استکبار جهانی از بهمن 57 آغاز و
همچنان ادامه دارد و به نفع گفتمان مقاومت و ایران است.
6164

*کنگان
بوشهر- ایرنا - امام جمعه کنگان گفت: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مردم را درک و فشار بر آنها را کم کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه افزود: همانگونه که انتظار داریم مردم از نظام اسلامی و دولت حمایت و در انتخابات و راهپیمایی ها شرکت کنند مسئولان سه قوه نیز در شرایطی که گرانی غوغا می کند به فکر مردم باشند.
وی بیان کرد: در مقابل گرانی کالاهای اساسی و رشد چند برابری قیمت ها نظارت حلقه مفقوده در بازار است و دستگاه های نظارتی و بازرسی در راستای کنترل قیمت ها باید نظارت بر بازار را تشدید کنند.
وی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: همسری و مادری با افتخار ترین کار برای بانوی مسلمان است و میلاد آن بزرگ بانو فرصتی برای تاسی به آنحضرت است.
محمودی با اشاره به برخی اهانت ها نسبت با طلبه های خواهر و ضرورت حفظ حرمتها گفت: هیچ کسی حق اهانت به افراد را ندارد و مطالبه گری با توهین فرق دارد.
7208

*دیر

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت دیر گفت: باید از ظرفیت بسیج در نظارت و کنترل بازار استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: مسئولان با بکارگیری ظرفیت بسیج برای رفاه و معیشت مردم بازار را کنترل کنند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به افتتاح فاز 3 ستاره خلیج فارس اظهار داشت: این طرح در راستای لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب با روحیه خودباوری و بدون تکیه به خارج و با توان و ظرفیت بسیج و سپاه ایجاد شده است.
امام جمعه موقت دیر ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان اظهارداشت: امنیت کشور با خون بهترین جوانان به دست آمده که باید قدردان آن باشیم.
وی با اشاره به هفتم اسفند روز تربیت اسلامی اضافه کرد: معلمان باید تمام نیازهای دانش آموزان را بصورت یک جا و با هم ببینند و به آن ها توجه کنند.
7207

*برازجان
بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین اسوه و الگو در آئین همسرداری، پیروی از ولایت و دفاع از اسلام است.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان با اشاره به اهمیت پوشش و حجاب اسلامی افزود: سقوط ارزش زن، افت تحصیلی، افزایش بیماری های جسمی و روانی ، اذیت و آزار اجتماعی، بی علاقگی به ازدواج و ناهنجاری های خانوادگی و رو آوردن به کسب و درآمدهای نامشروع از پیامدهای بی حجابی در جامعه است.
مصلح اظهار داشت: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد پویا و اقتصاد مقاومتی از مهمترین شاخص های نسل جوان در گام دوم انقلاب است.
وی افزود: جوان دانا، مومن و مسلط برداشته های اقتصادی می تواند اقتصاد مقاومتی را اجرا کند.
مصلح ریشه بسیاری از گرانی ها افزایش نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی، تصمیمات نادرست، حساب نشده و ضعف مدیریت در کنترل تورم و شایعه سازی را از مهمترین عوامل گرانی های اخیر است.
7213/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نمازجمعه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد

امام جمعه سنندج گفت: خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از "تبعیض، باندوباندبازی و فامیل‌بازی" باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک روز و هفته معلم به همه معلمان و دانش‌آموزان اظهار داشت: خداوند آنقدر برای علم و جایگاه معلم اهمیت قائل شده که زبان از بیان آن قاصر است.

وی به جایگاه و منزلت معلم در قرآن و از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت، در تعلیمات اسلام جایگاه ویژه‌‏ای دارد و جایگاه روشن و قاطعی درباره آن در آیات و روایات اسلامی دیده می‏‌شود، معلمان همانند والدینمان، حق پدری و مادری بر گردن ما دارند.

کمک‌های سپاه به نیازمندان تداوم داشته باشد

امام جمعه سنندج با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: سپاه با اجرای رزمایش‌های مومنانه و اهدای جهیزیه به خانواده‌ها و زوجین نیازمند کمک‌های خوبی به این اقشار کرده که جای قدردانی دارد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی "خدمت به جامعه بشریت، توسعه، عمران، آبادانی، احساس مسئولیت، صداقت، امانتداری و داشتن دغدغه مردم" را اولویت دین اسلام و اهداف پیامبران خواند و افزود: باید یک مسئول دغدغه همه اقشار مختلف مردم را داشته باشد.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه مسئولان ملجاء و پناه مردم باشند، عنوان کرد: خدمت به جامعه باید به دور از تبعیض، فامیل‌بازی و باندوباندبازی و همراه با اجرای عدالت که از دستورات دین اسلام است، باشد.

وی اظهار کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که از همه لحاظ و ظرفیت‌ها غنی و مسئولان باید این سرمایه‌ها را در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم و استان به‌کار بگیرند کما اینکه این دغدغه را نیز دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان در پایان عظمت و جایگاه دین اسلام را نیز یادآور شد و تاکید کرد: بانوان همواره حجاب و عفاف خود را رعایت کنند چراکه خداوند نیز این راه دفاع کرده و مسئولان کشورمان نیز دلسوز مردم هستند نه بیگانگانی که دنبال اهداف شوم و به انحراف کشاندن و تغییر باورای جوانانمان هستند.

تحلیلی از پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی

وی خاطرنشان کرد: ماه‌هاست که رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشاند، هیچ کشوری دفاع نکرد جز ایران که با موشک‌های نقطه‌زن و پهباد از مردم فلسطین دفاع و پاسخی به تحرکات آنان داد که این نمونه دفاع الهی است که از نسبت به مسلمانان انجام شد.

ماموستا رستمی ابراز داشت: امیدوارم خداوند امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد