Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نهج‌البلاغه در تکمیل مبحث شیطان شناسی از نگاه قرآن بود؛ تفاوت شیطان شناسی از نگاه قرآن و نهج‌البلاغه این است که در نهج‌البلاغه، شگردهای شیطان تبیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دو شگرد در این زمینه معرفی می‌شود؛ شگرد نخست این است که شیطان راه‌های خودش را برای انسان سهل و آسان قرار می‌دهد و راه را برای انسان هموار می‌کند. اما راه‌های شیطان چه راه‌هایی است؟ شیطان در مسئله اغوای انسان و فریب دادن افراد بشر، هدفش این است که انسان را از خدا دور کند و انسان را به عنوان یک عنصر یاغی و سرکش در مقابل خدا قرار دهد.
وی بیان کرد: شیطان در مورد انسان، دو هدف دیگر نیز دارد؛ هدف نخست این است که آخرت و سرنوشت انسان را تباه کند و هدف دیگر این است که دنیای انسان را نیز تباه کند و دنیای انسان به سختی و رنج و مشقت و با هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی و بیماری و افتضاح و درد و غصه بگذرد.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: بنای شیطان این است که دنیای ما نیز دنیای آبادی نباشد و در دنیا، بیماری و درد و غم و مصیبت و درگیری شدید به کلی زندگی ما را تباه کند و متوجه نشویم که شب و روز ما در دنیا چگونه می‌گذرد. هدف اصلی شیطان، جداسازی بشر از خدا و انسان را در مقابل حق نگه داشتن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم انقلاب به عنوان گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند که در این مرحله با تکیه بر تجربه 40 ساله گذشته بایستی قدم دوم را مردم ما در تکمیل این انقلاب که نقطه نهایی‌اش حاکمیت جهانی حضرت بقیه الله(عج) است بردارند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در 40 ساله نخست انقلاب خصوصیتی مردم ما داشتند و برخوردی نیز از سوی دشمن صورت گرفت اظهار داشت: اینها را در 5 نکته می‌توان دسته‌بندی کرد؛ نکته نخست اینکه اساس و پایه و بنیان این انقلاب مقدس اسلامی، ایثارگری‌ها و فداکاری انسانهای انقلابی بود و خیل عظیم شهدا و حضور پربرکت مردم و ایثارگری‌هایی که امروز بعد از 40 سال انقلاب شاهد هستیم موید این مسئله است.

وی افزود: امروز ایثارگران را به عنوان یک قشر عظیم در این مملکت مشاهده می‌کنیم و این شهادت‌ها بنیه اصلی انقلاب بود؛ 40 سال عمر برای انقلاب کم نیست؛ در این 40 سال، خون پای این درخت انقلاب جاری بود و این انقلاب را تناور نگه داشت؛ نکته دوم اینکه بار اصلی انقلاب در این 40 سال روی دوش مردم بود؛ مردم ما در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند و زمینه پذیرش این شهادت‌ها و خون دادن‌ها را به عنوان یک فرهنگ در جامعه خود به وجود آوردند و هر کجا خطری متوجه انقلاب ما شد مردم، مردانه پای کار آمدند و پای انقلاب ایستادند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آنچه در این 40 سال، دشمنان ما را مستاصل کرده، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب بوده و بار انقلاب را از زن و مرد و کوچک و بزرگ بهتر از نسل اول بر دوش خود گرفته‌اند و این حضور در صحنه مردم، بنیه اصلی و نیروی قطعی و توان صد درصد کامل این انقلاب شد.

وی افزود: دشمن ما هرچه توانست در این 40 سال مبارزه کرد و از جنگ و توطئه و تحریم کوتاهی نکرده است و این نکته سوم است که بازهم دشمنی خود را ادامه می‌دهد؛ دشمن از ناچیزترین وسایل و امکانات علیه ما استفاده کرد؛ نکته چهارم اینکه دشمن در همه دشمنی‌هایش شکست خورد؛ 40 سال یک عمر طولانی است و کم نیست؛ در این پهنه 40 ساله یک سیاستمدار جهانی به ما نشان دهد کجا فتنه و توطئه‌ای علیه ما شکل گرفته و پیروز شده‌اند؟ یک مورد هم ندارند و همه جا شکست خورده‌اند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در طول این 40 سال نهادهای انقلابی و به ویژه در راس آنها سپاه پاسداران درخشیده است گفت: هیچ موردی نبوده که بگوئیم نیروهای مسلح و امنیتی ما در عرصه‌ای وارد شده و شکست خورده‌اند. در مقابل همه توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاده‌اند. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند با تجربه 40 ساله بیائیم این حرکت را در گام دوم آغاز کنیم اینها است.

وی افزود: عنایت خاصه پروردگار و توجه ذات مقدس حق و دعای خاص وجود اقدس امام زمان مردم ما را به نحوی بار آورده که در هفته نخست این گام دوم این 5 نکته را نمایش دادند و عنوان کردند در 40 سال دوم نیز در پای انقلاب ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قلب نازنین مقام معظم رهبری شاد که در هفته اول بعد از 40 سال این مردم پایمرد پای انقلاب و خیمه نظام، نشان دادند که پایبند هستند؛ در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان این 5 نکته نمایش داده شد؛ اولا ایثار و فداکاری در شهادت 27 جوان فعال غیور رادمرد و جانبازی 13 جانباز نمایش داده شد که یعنی نسل جوان ما نیز امروز ایستاده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عمدتا این جوانان مربوط به نسل سوم و چهارم هستند گفت: صحنه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم در شهادت 27 عزیز ایثارگر این حادثه تروریستی در نسل سوم و چهارم نیز دیده شد و معلوم شد آن جریان شهادت و ایثار به همان قوت و قدرت 40 ساله نخست در 40 ساله دوم برقرار است و مقام معظم رهبری فرمودند امنیت به این قیمت در این مملکت تامین می‌شود یعنی قیمت سنگین است اما مردم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به حضور مردم در عرصه گفت: خدا به مردم اصفهان خیر بدهد که نمایش دادند که حضور مردم در 40 سال اول انقلاب با همان حرارت و داغی و قدرت همین مردم در 40 سال دوم حضور دارند و با تشییع پیکر پاک این شهدا این واقعیت روشن شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه دشمن نمایش داد که خیلی بی‌عرضه و ضعیف و زبون و پست است؛ از یک طرف می‌گوید گزینه نظامی روی میز ما است و از سوی دیگر به یک عده تروریست کافر از زندگی برگشته تکیه کرده و اینها را به سر ما می‌فرستد؛ آمریکا افسرانش و دریانوردانش آن قدر  ضعیف هستند که با یک تشر عزیزان پاسدار ما دست‌ها را روی سر می‌گذارند و اینها دیگر امیدی به نیروهایشان ندارند و از بدبختی به یک مشت تروریست پناهنده شده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در لهستان جمع شدند و دم از صلح خاورمیانه و غرب آسیا زدند و در همین زمان مزدور از بدبخت‌ترین مردم استخدام کردند تا با یک حرکت انتحاری، 27 جوان ما را شهید کنند، این دشمن دیگر قدرتی ندارد؛ نکته چهارم این است که دشمن ما هر فتنه‌ای برپا کرد شکست خورد و این هفته نیز شکست خوردند؛ در لهستان کشورهای آبرومند دنیا نبودند و یک مشت مزدور آمریکا و اسرائیل حضور داشتند و آخرش هم تصمیمی نتوانستند بگیرند و حرکتشان همین بود که 4 مزدور تروریست را به کشور ما بفرستند. دشمن در هر حرکتی شکست خورده است و مردم دنیا وقتی پای تحلیل اقتدار ایران آمدند با تحلیل حرکت مردم در 22 بهمن این دو حادثه را تحت الشعاع قرار داد.

وی افزود: نهادهای انقلابی ما مخصوصا سپاه غیور پاسداران در هر حرکتی پیروزمندانه حرکت کرد و جنازه این 27 شهید روی دوش مردم بود و مردم شعار انتقام سر دادند و بعد از 3 روز عاملان قضیه در داخل کشور توسط سپاه پاسداران دستگیر شدند و ثابت شد قدرت عزیزان ایثارگر ما در یک نهاد نظامی و انقلابی، بالا و بلند است و در یک هفته مردم و رزمندگان و جوانان ما نشان دادند که تجربه 40 ساله نخست انقلاب در گام دوم نیز دنبال می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: حالا نوبت مسئولان است. شما چطور کار می‌کنید؟ بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالاهای اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید. آقای رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر دولت این کار را نمی‌کرد فلان اتفاق می‌افتاد؛ ما می‌خواهیم این دولت و مدیریت ما را نجات دهد. اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید.

آیت الله علم الهدی گفت:  این مملکت مرکز فوران توان و استعداد و قدرت در روی کره زمین است. اجازه دهید دیگران در مدیریت و اندیشه مدیریت کمک کنند؛ طرح در دست مردم زیاد است. مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند باید این قدر گرفتار باشند؟ باید در گرانی معیشتی گیر کنند و حتی برای اولیات زندگی دچار مشکل شوند؟


وی افزود: این احساس مسئولیت اگر احساس مسئولیت باشد کار زودتر به نتیجه می‌رسد و با حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود. مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟ مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سپاهان‌شهر به عملیات مقتدرانه وعده صادق، مبارزه با فساد، عدالت در تخصیص بودجه به محلات و شفافیت اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این دوره شهر اسلامی را بر مبنای درآمد حلال اداره کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سپاهان‌شهر، یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای راه قدس را گرامی داشت و اظهار کرد: خون پاک شهیدان راه قدس از جمله شهیدان حجازی و زاهدی مسیر جدیدی را در شکل‌گیری نظم نوین بین‌الملل رقم خواهد زد و مقدمه آزادی قدس خواهد شد؛ بر همین اساس سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار و نیروهای تعیین کننده نظم نوین جهانی خواهد بود.

وی بیست‌وششم فروردین را در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی جهان مهم دانست و گفت: عملیات وعده صادق موجب تغییر نگاه جهان به جمهوری اسلامی و احترام مضاعف به مردم ایران و در عین حال تغییر محاسبات و نظم جهانی شد.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به طبس و نیز عملیات وعده صادق، همچنین دیدار اخیر کارگران با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار در جهش تولید، کارگران هستند و در مجموعه شهرداری در خدمت حدود ۱۵ هزار کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول هستیم تا شهر ۲.۵ میلیون نفری اصفهان را اداره کنیم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت شیخ بهایی و هفته اصفهان گفت: در این هفته برنامه‌های زیادی توسط شهرداری اصفهان برای گرامیداشت عقبه فرهنگی، دینی و تاریخی شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

صالحی ادامه داد: چیزی که مقدمه و شکل‌گیری آن ۴۵ سال پیش به دست امام راحل (ره) رقم خورد، قانون اساسی مترقی و گفتمان انقلاب اسلامی است و مسیری که جمهوری اسلامی به‌وجود آورد، الگویی در برابر شرق و غرب است که رکن اساسی آن مردم و صندوق‌های رأی هستند؛ مدلی که در همه گفتمان‌ها و جوامع نمی‌توانند از آن عبور کنند و همه جهان معتقدند برای اداره دموکراتیک راهی جر مشارکت مردم در همه سطوح وجود ندارد و عالی‌ترین سطح آن در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و شهید بهشتی تمام سطوح مشارکت مردم در اداره جامعه را پیش‌بینی کرده‌اند، یادآور شد: امروز در آستانه بیست‌وپنجمین سالگرد روز ملی شوراها قرار داریم؛ شوراها برآمده از نگاه عمیق امام در مشارکت مردم در اداره حکومت شکل گرفت که اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی مشخصاً به موضوع شوراهای شهر و روستا اشاره دارد و نشان‌دهنده نگاه کانونی امام به مشارکت مردم در همه سطوح و لایه‌های کشور است.

تداوم مسیر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شکل‌گیری شوراها و ۲۵ ساله شدن این نهاد بیش از پیش واقعی بودن مشارکت مردم را می‌رساند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: چه مدلی بهتر، پیشرفته‌تر و مردم سالارانه تر از این است که صندوق رأی تعیین کننده باشد و قطعاً در هیچ آئینی مدلی بهتر از آن وجود ندارد، در ایالات متحده هم هنوز آرای اقشار مردم به یک اندازه تأثیر ندارد، اما در انقلاب نوپای اسلامی ما از همان ابتدا همه افراد دارای یک رأی و همه آرا به یک میزان تأثیرگذار بوده و هستند.

وی اضافه کرد: تداوم مسیر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شکل‌گیری شوراها و ۲۵ ساله شدن این نهاد بیش از پیش باور گفتمان جمهوری به مردم و واقعی بودن مشارکت مردم را می‌رساند و خدمات و کمک‌هایی که این مدل به اداره کشور می‌کند بیش از پیش نمایان می‌شود و در مقابل می‌بینیم رگه‌های دیکتاتوری دموکراسی غرب روز به روز عیان‌تر و عریان‌تر می‌شود.

صالحی خاطر نشان کرد: نظامی که به ایران خرده می‌گرفت که چرا ظرفیت شبکه‌های اجتماعی را محدود و فیلتر کرده و مردم سالاری ما را زیر سوال می‌برد؟، حالا به دلیل موج بیداری دانشجویان خود در قلب نیویورک و در دانشگاهی که نخبگانی است و فرزندان سناتورها و رؤسای ایالات و مدیران نظام ایالات متحده در آن درس می‌خوانند، شبکه تیک تاک را فیلتر می‌کند؛ همان‌هایی که ما را محکوم به آزادی بیان می‌کردند.

وی اضافه کرد: کسانی که جمهوری اسلامی را به نبود دموکراسی تهدید می‌کردند و تحریم‌های متعدد علیه مردم به خاطر نقض حقوق بشر و ماجراهای ساختگی مثل سال ۱۴۰۱ برای ایران رقم می‌زدند، شدیدترین برخورد را به دانشجویان خود می‌کنند و اجازه حمایت از فلسطین و مظلوم را نمی‌دهند؛ این رگه‌های دیکتاتوری است که با یک پوشش مخملین از دموکراسی به خرد مردم دنیا داده شد، اما امروز که در تنگنا قرار گرفته‌اند ذات آنها مشخص شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهالی که ۲۵ سال پیش تحت عنوان شوراها کاشته شد، امروز به دوران بلوغ و ثمر دهی خود رسیده است، مدیریت شهری در لبه خدمت‌رسانی به مردم است و تلاش شده است حداکثر بهره‌وری و خدمت رسانی به واسطه خود مردم و مشارکت آن‌ها رقم بخورد، زیرا مشخص‌ترین شاخص و نماد برای موفقیت مسیری است که انقلاب برای مشارکت مردم در سطوح مختلف ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مجموعه‌های شورا در کشور تلاش کردیم در ایام گذشته و پیش رو با در نظر گرفتن اولویت‌ها و مطالبات مردم که با مشارکت مردم همزمان شده است، را رسیدگی کنیم که یکی از اقدامات در حوزه مسئله زاینده‌رود است؛ به‌رغم اینکه شوراها یکی از بزرگترین حقابه‌داران در مسیر زاینده‌رود هستند و باغ شهر اصفهان نیز به این جریان نیاز دارد، اما بیشتر به خاطر اینکه مطالبه جدی مردم بود و در محیط زیست تأثیر داشت جز یکی از اولویت‌ها قرار گرفت و کمیسیون ویژه‌ای برای آن شکل گرفت.

احداث هر کیلومتر مسیر مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است

صالحی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان مشارکت مستقیمی را در مسیر انتقال آب از جنوب کشور و جنوب استان دارد و منابعی را نیز از شهر اصفهان در اختیار مدیریت استان قرار داده است تا در نظارت بر برداشت‌ها و انتقال آن تسریع شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شورا گفت: در حال حاضر پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است که به‌زودی شاهد آغاز به‌کار بخشی از خط ۲ مترو در کم‌برخوردارترین منطقه یعنی شمال شهر اصفهان خواهیم بود؛ احداث در خط یک مترو بیش از ۲۰ سال طول کشید، اما امیدواریم در کمتر از ۱۰ سال فاز نخست خط ۲ مترو به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر مسیر مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، گفت: در خط دو شاهد ۱۴ کیلومتر مسیر و ۱۶ ایستگاه خواهیم بود.

صالحی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با مسئله آلودگی هوا و مطالبات اصلی مردم ورود جدی داشته است، افزود: در دو سال و نیم گذشته به اندازه چهار سال گذشته در ناوگان اتوبوسرانی شهر نوسازی داشتیم، همچنین حدود ۳۸۰ اتوبوس خرید، تجهیز، نوسازی و به‌روز رسانی شد؛ هر چند با نقطه آرمانی فاصله داریم، اما تلاش کردیم برای باز شدن ریه‌های شهر اصفهان نهایت همت خود را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد که جزو آرمان‌های نظام و مطالبات مردم است، در اولین موضع طرح شفافیت جامع کشور را از شفافیت رأی، قراردادها و مذاکرات داشتیم تا مردم بدانند فقط نقش آن‌ها رأی دادن نیست و تا آخر می‌توانند اقدامات منتخبان خود را رصد کنند تا بهترین نتیجه رقم بخورد.

اصلی‌ترین مسئله مطالبه‌گری حقوق مردم در مجامع ملی و استانی است

صالحی در حوزه مبارزه با فساد گفت: تلاش حداکثری شد که در این سه سال به‌صورت سالانه قریب ۱۰۰۰ تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهایی که شاید پاک و سالم نبود را چشم‌پوشی کنیم تا شهر اسلامی را بر مبنای درآمد حلال اداره کنیم، هر چند بر ما سخت گذشت، اما احساس کردیم مطالبه اصلی مردم همین مبارزه با فساد است و بنابراین تلاش می‌کنیم این مسیر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت به‌ویژه برای محله‌های کم‌برخوردار تلاش‌های زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره بیشترین هزینه به صورت خاص در مناطقی صرف شد که در سطح شهر به عنوان کم‌برخوردار تلقی می‌شدند، هرچند این محلات در مناطق به صورت پراکنده وجود داشت و زیر پونز بودند، اما سعی کردیم بخشی از عقب ماندگی آن‌ها را در تخصیص منابع و اعتبارات جبران کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدل پرداخت عادلانه در این دوره کمک کرد تا هر محله متناسب با وضعیت خود و میزان برخورداری از خدمات شهر مشارکت داشته باشد.

وی اصلی‌ترین مسئله را مطالبه گری حقوق مردم در مجامع ملی و استانی ذکر کرد و گفت: در این راستا به‌عنوان نمونه بودجه فرهنگی اصفهان را ۱۰ برابر کردیم و مساجد جدیدی بنیان نهادیم؛ همچنین از نمایندگان مردم در مجلس مطالبه می‌کنیم مسئله اصفهان‌ستیزی را در سطوح عالی کشور با مطالبه‌گری قوی دنبال کنند تا با پول صنعت اصفهان و پول‌پاشی تبلیغاتی، مسئله آب و آلودگی هوای اصفهان بدون پیگیری و نتیجه باقی نماند.

کد خبر 748142

دیگر خبرها

  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • تو زیبایی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • کارلتو تسلیم شد: بالاخره نوبت به خرید جنجالی رسید
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول