Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@23:47:52 GMT

والدین از تربیت اسلامی فرزندان خود غافل نشوند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۲۱۸

والدین از تربیت اسلامی فرزندان خود غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه مهریز گفت: مربیان معلمان مدارس وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید نسل ما تربیت اسلامی شوند. در دوره‌ای خطرناک زندگی می‌کنیم؛ دوره‌ای که دشمنان با رسانه‌ها و تبلیغات سرسام‌آور علیه دین و اعتقادات ما توطئه می‌کنند. ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید در مدارس پیاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها مراقب باشند سخنی نگویند که موجب انحراف فکری فرزندان و جوانان ما شود و آن‌ها را از اصالت ایرانی و اسلامی خود دور کنند. مربیان امور تربیتی که به‌مثابه سربازان انقلاب هستند باید در جهت رشد عقلی، عاطفی و دینی دانش آموزان تلاش کنند.
امام‌جمعه مهریز افزود: والدین نباید نسبت به تربیت اسلامی فرزندان خود غافل شوند. تا ۷ سالگی کودکان زیر نظر والدین هستند و باید در این مدت نسبت به چیز‌هایی که می‌بیند و می‌شوند و لقمه‌ای که به دهان می‌گذارد و مجلسی که به همراه خود می‌برید توجه داشته باشید که این مسائل در تربیت او و شکل‌گیری شخصیت او تأثیر می‌گذارد. فرزندان سرمایه ما و صدقه جاریه هستند. دعای فرزندان در حق والدین مستجاب می‌شود و اجر کار‌های نیک آن‌ها نصیب والدین نیز می‌شود.
وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب و بیان تمام جزییات چشم‌انداز آینده در همه زمینه‌ها، دوراندیشی و قدرت، ولی فقیه را در سطح جامعه نشان داد. رهبری به دلیل اهمیت آینده انقلاب، در ۷ محور اساسی وظیفه همه را مشخص کردند و از همگان خواستند که نسبت به این بیانیه تلاش کنند.
محی‌الدینی در خصوص گسترش معنویت و اخلاق در جامعه که از بخش‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب است تأکید کرد: جوانان باید معنویت را در خود تقویت کنند. حضور در مساجد و اقامه نماز اول وقت، اعتکاف و مناسک مختلف می‌تواند به تقویت ایمان و باور‌های جوانان ما کمک کند. اخلاق نیز باید در سطح جامعه و خانواده‌ها و حتی در بین مسئولان رعایت شود که در غیر این صورت خسارت‌های روحی و روانی بر جای می‌گذارد.
وی با اشاره به تأکیدات رهبری در مورد سبک زندگی ایرانی و اسلامی طی چند سال گذشته گفت: رهبری گفتند سبک زندگی مردم ما را عوض کردند. امروز برخی در خانه‌سازی، شهرسازی، حرف زدن و روابط و لباس و پوشش به سبک و سیاق غرب رفتار می‌کنند که اگر جلوی روند این موضوع گرفته نشود زیان‌های اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی آن به جامعه لطمه وارد می‌کند. نگاه به غرب، چه در سطح مسائل کلان جامعه و امضای قرارداد‌های زلت بار و چه در سطح زندگی معمول مردم می‌تواند خطرناک باشد.
امام‌جمعه مهریز همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: بار‌ها مشکلات اقتصادی مردم را فریاد زدیم. گرانی و تورم به‌ویژه در آستانه عید نوروز به مردم فشار می‌آورد. گران کردن گوشت و مرغ یا آرد و نان باعث ناامید شدن مردم می‌شود. باید با متخلفان برخورد شود.
وی بابیان اینکه ساختمان حوزه علمیه برادران مهریز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: از والدین و مسئولین مدارس خواست که دانش آموزان خوش استعداد و داوطلب را برای تحصیل در حوزه علمیه ترغیب کنند؛ زیرا تحصیل در حوزه علمیه و تلاش برای ترویج احکام دینی در جامعه سربازی برای امام زمان و کاری ارزشمند است.
محی‌الدینی همچنین افزود: قشر ضعیف جامعه محرومان نیاز به نگاه ویژه خیرین و نیکوکاران دارد. امید است در هفته آینده که هفته احسان و نیکوکاری است مؤسسات خیریه، کمیته امداد و افراد خیر، خانواده‌های مستضعف و محروم را از یاد نبرند و حمایت کنند.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی(ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق(ع)گفت: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر‌ می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق(ع) دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از اهل‌بیت عصمت و طهارت که فرمودند "هر کسی که نداند بر ما اهل‌بیت چه گذشته است و نسبت به ظلم‌هایی که بر ما خاندان روا داشته شده جاهل باشد شریک ظلم ظالمین خواهد بود." افزود: یکی از عللی که در طول تاریخ تشیع، تشکیل حکومت اسلامی بر‌ای اهل‌بیت میسر نشد در واقع عدم شناخت مردم نسبت به اهل‌بیت در هر دوره‌ای بود بنابراین اگر امت‌ها، مسلمانان و شیعیان جایگاه حقیقی امام را بشناسند، جامعه اسلامی مدینه فاضله‌ای خواهد شد که آرزوی همگان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند " تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر(ص) را مطالعه و تحقیق‌ نکنید" و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آیین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق(ع)، ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند افزود:‌ آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیاء و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود تصریح کرد: دشمن امروز تلاش‌‌ می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیاء و اولیاء است فاصله بگیریم. 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته‌ است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تاثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "علم و عمل باید در کنار هم باشد" خاطرنشان کرد: عملِ بدون‌ معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب بود و در مسجد نبوی، فقه شیعه و اخلاق شیعه و امور سیاسی و اجتماعی را برای دانش‌پژوهان بیان می‌کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها