Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دفتر دادستانی گفت ترکیه دستور داده است ۲۹۵ پرسنل نظامی ارتش به دلیل داشتن ارتباط با شبکه آمریکایی «فتح‌الله گولن» دستگیر شوند. آنکارا گولن را به دست داشت در کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ متهم کرده است. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق بیانیه دفتر دادستانی، کسانی که در معرض بازداشت قرار گرفته‌اند شامل سه سرهنگ، هشت سرگرد و ده ستوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از مظنونین در نیروی زمینی و سایرین در نیروی دریایی و هوایی هستند. پلیس عملیات دستگیری هم‌زمان این افراد را در ساعت ۱:۰۰ بامداد آغاز کرده است. این افراد بر اساس تماس‌های تلفنی گولن با آن‌چه عواملش نامیده شده‌اند، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. مشخص نیست تا کنون چه تعداد دستگیر شده‌اند.

گولن از سال ۱۹۹۹ در تبعید خودخواسته در ایالت «پنسیلوانیا» امریکا به‌سر می‌برد. بیش از ۷۷ هزار نفر از زمان این کودتا دستگیر شده‌اند و دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۱۵۰ هزار پرسنل نظامی و کارمند غیرنظامی از کار برکنار شده‌اند.

متحدان غربی ترکیه این سخت‌گیری‌ها را مورد انتقاد قرار داده و اردوغان را به استفاده از کودتا برای از میان برداشتن مخالفانش متهم می‌کنند. مقامات ترکیه می‌گویند این اقدامات برای مبارزه با تهدیدات مرتبط با امنیت ملی ضروری است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند