Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:04:19 GMT

بارش پراکنده باران کرمانشاه را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۷۲۸

بارش پراکنده باران کرمانشاه را فرا می گیرد

علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با عبور موج ضعیف و کم دامنه ای از جو منطقه و رشد ابر شاهد بارش هایی غالبا به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: بارش های پراکنده تا فردا شب (شنبه) ادامه یافته و بیشتر نواحی شمال غربی نظیر پاوه، جوانرود، روانسر، دالاهو و اسلام آبادغرب شاهد آن خواهند بود هرچند مناطق دیگری از استان نظیر کرمانشاه نیز از این بارش های پراکنده در ساعاتی بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زوراوند افزایش دمای روزانه و کاهش دمای شبانه در اغلب نقاط استان را از دیگر پیامدهای ورود این سامانه کم دامنه به جو استان دانست و گفت: طی 48 ساعت آینده بین یک تا سه درجه به دمای روزانه افزوده و همین درجه نیز از دمای شبانه کاسته می شود.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: دمای امروز شهر کرمانشاه که در گرمترین حالت به 11 درجه بالای صفر خواهد رسید برای روز شنبه به 12 و برای یکشنبه به 13 درجه بالای صفر می رسد.
وی با بیان اینکه دمای شبانه مرکز استان نیز امشب به صفر درجه می رسد، افزود: انتظار می رود برای شنبه شب دمای هوای کرمانشاه به یک درجه زیر صفر و برای یکشنبه شب نیز به سه درجه زیر صفر خواهد رسید.
زوراوند سردترین نقطه استان برای امشب را اسلام آبادغرب با دمای سه درجه زیر صفر معرفی کرد و گفت: سنقروکلیایی، کنگاور و کوزران نیز امشب دمای منفی 2 درجه را تجربه می کنند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا سوم اسفند) را 485 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل 243 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 82 درصد رشد داشته است.
7458/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 هواشناسی بارش دمای درجه کرمانشاه 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از ۲ روز قبل وارد منطقه شده بود، تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

محمدپور گفت: با توجه رگباری بودن بارش‌ها در برخی مناطق احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وی با اشاره بارش باران در برخی مناطق استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: طی این مدت بیشترین بارش استان در خوی ۱۶.۶ میلی‌متر، چایپاره ۸.۳ میلی‌متر، تکاب پنج میلی‌متر، اشنویه ۴.۳ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۴ میلی‌متر، چالدران سه میلی‌متر، مهاباد ۱.۳ میلی‌متر، نقده، تکاب و سردشت نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • باد و باران در اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در اروند