Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمان این هفته برنامه دست خط حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمان این هفته برنامه دست خط حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری و استاد حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی ۶۱ ساله، متولد اصفهان و از شاگردان استاد علامه مصباح یزدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنار درس کار کرده، سنگ‌تراش حرفه‌ای در کنار پدر بود.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی مراتب علمی را در حوزه طی کرده و در آمریکا دکترای فلسفه غرب گرفته است.

در ابتدای برنامه در پاسخ به این سوال که چرا این قدر نسبت به جبهه پایداری نوعی آلرژی وجود دارد؟، گفت: اولاً در مورد این مسئله باید از آن‌ها پرسید، نه از من! آن‌هایی که آلرژی دارند، باید بپرسیم که چرا آلرژی دارند؟ یک زمانی من در امریکا بودم، استاندار نیویورک شخصی به نام ... بود که این تقریباً برای سال ۲۰۰۰ است؛ ایشان می‌خواست برود و بیاید، خدم و حشم داشت، محافظ و ضد گلوله و ...؛ ما هم همین کار‌ها را کردیم که برخی خیال می‌کنند کاره‌ای هستند. خب اگر این کار‌ها را می‌خواهید بکنید دیگری بهتر می‌کند و پول بیشتر هم دارد و از همه هم بیشتر می‌تواند انجام دهد، اما شما مسلمان هستید؛ من نمی‌گویم استاندار ما امام علی (ع) شود، نمی‌گویم بوی امام علی (ع) بدهد، نمی‌گویم مالک اشتر شود، بوی مالک اشتر بدهیم. برای این باید خیلی مجاهده کرد.

وی گفت: بعد به نام اسلام و انقلاب و جمهوری تمام می‌شود، در حالی که ما نگذاشتیم، چون دنبال هوا‌های نفسانی خودمان بودیم. این خیلی بد است. وقتی این‌ها را مطرح می‌کنیم به مذاق برخی خوش نمی‌آید. ایکاش اقلاً گوش می‌دادند. برخی اصلاً گوش شنوا هم ندارند. من فکر کنم حتی بیان پایداری و جبهه فعال به گوش برخی نخورده است. نگفته، برخورد می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال که برخی انتقاد می‌کنند که جبهه پایداری این اصول و مبانی را دارد و محکم هم هستند، ولی در عمل کار‌هایی می‌کند که با اخلاق جور درنمی‌آید. مثلاً مثل قصه‌ای که سر آقای لاریجانی در قم (سال ۹۱) پیش آمد؟، بیان کرد: قصه آقای لاریجانی هیچ ربطی به ما نداشت. گرچه برخی خیلی زور می‌زدند بگویند از ما است. کدام یک از بچه‌های ما بودند؟ بنده در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودم و خود آقای لاریجانی هم بود. اگر بودن در راهپیمایی، محکومیت آدم است که خود آقای لاریجانی هم بود. این دلیل نمی‌شود. بنده آمدم و تا حرم هم آمدم بعد متوجه شدم شلوغ شده و من تا شلوغی نیامدم و برگشتم. تقریباً دو سه روز بعد از آن چند بار خودم این کار را محکوم کردم و چندتا مصاحبه کردم؛ با چند خبرگزاری بود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی برنامه دست خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با بیان اینکه «بصیرت» از اصلی‌ترین مشخصه‌های شهید مطهری بود، اظهار کرد: این شهید نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و همچنین یک الگو و اسوه برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دو مسئله در نگاه این شهید سبب ضعف تحلیل سیاسی و بازماندن عقل از تکاپو و هدایت می‌شود، افزود: گاه محتوای ذهنی انسان‌ها ناکارآمد است و عقل نمی‌تواند نتایج صحیحی در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بگیرد و گاه عواطف و احساسات بر عقل، چیره می‌شوند و عقل دیگر نمی‌تواند وظیفه خود را که واقع‌نگری و تحلیل صحیح پدیده‌ها است، انجام دهد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دینی و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، ادامه داد: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

وی افزود: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد، باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد، حقایق ناب را باز گفت، کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

خطیب جمعه اصلاندوز با قدردانی از زحمت‌های صادقانه معلمان بیان کرد: معلم‌ها در بحث مسکن، فروشگاه فرهنگیان و حتی نانوایی فرهنگیان با مشکل رو به رو هستند و مسؤولان و متولیان نسبت به مسائل آن‌ها بی‌مهری انجام می‌دهند که انتظار داریم این موارد برای ارج نهادن به صورت عملی به زحمت معلمان برطرف شود.

جعفرزاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به پاکستان خاطرنشان کرد: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان دو کشور شده و آنچه حائز اهمیت است، اینکه سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبعاً این سفر در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند، گفت: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، بنابراین سفر رئیس جمهور برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: افکار عمومی داخل پاکستان بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی آماده این سفر است، زیرا عملیات «وعده صادق» با استقبال مردم پاکستان مواجه شد و بی‌تردید فضای روانی ایجاد شده در پاکستان و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان و دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر دو کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش‌بس در غزه باشد.

کد خبر 6089093

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات