Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع خبري سودان جمعه شب اعلام کردند "عمر البشير" رئيس جمهور اين کشور در سودان حالت فوق‌العاده اعلام و دولت انتقالي تشکيل داده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، منابع خبري سودان همچنين خاطرنشان کردند "البشير" از رياست حزب حاکم "کنگره ملي" کناره‌گيري کرده و قصد ندارد براي انتخابات آتي رياست جمهوري اين کشور نامزد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام منابع سوداني تصميم البشير براي اعلام حالت فوق‌العاده با هدف مبارزه با فساد و فراهم کردن شرايط پيش از انتخابات است.
رئيس دستگاه امنيت و اطلاعات سودان نيز گفت: عمر البشير همه استانداران را برکنار خواهد کرد.
منابع خبري اعلام کردند رئيس جمهور سودان تا ساعاتي ديگر در خصوص آخرين تحولات اين کشور سخنراني خواهد کرد.
تصميم "عمر البشير" براي اعلام حالت فوق العاده و تشکيل دولت انتقالي در سودان در پي تشديد اعتراضات در اين کشور صورت گرفت.
سودان از 19 دسامبر گذشته شاهد اعتراضات مردمي عليه وخامت اوضاع اقتصادي و افزايش قيمت ها به ويژه قيمت نان و سوخت است.
مقامات سوداني اعلام کرده اند تاکنون 30 معترض کشته شده اند، اما سازمان عفو بين الملل با استناد به گزارش هاي معتبر، از کشته شدن حدود 40 نفر در ناآرامي هاي سودان خبر داده است.
اين اعتراضات، در تاريخ سه دهه اخير سودان، بي سابقه بوده است. معترضان، خواهان سرنگوني حکومت عمر البشير هستند.
عمرالبشير از سال 1993 تاکنون رياست جمهوري سودان را در اختيار دارد که بر اساس قانون آخرين دور رياست جمهوري وي در سال 2020 پايان مي يابد.
117
ادامه بازداشت مخالفان دولت در سودان
بازداشت رهبران احزاب مخالف سودان
حزب امت سودان: دولت عمر البشير مي‌خواهد موجي از کشتار به راه بيندازد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین ابوطالب شفقت، استاندار جدید استان لرستان، هجدمین استاندار لرستان است. او که سال ۱۳۳۶ در بخش بندپی غربی شهر بابل متولد شده و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مرتبه دانشیاری است.
شفقت، شهریور ۱۴۰۰ به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و چندی بعد به‌عنوان معاون هماهنگی امور استان های این وزارتخانه منصوب شد.
در سوابق استاندار جدید لرستان ریاست موسسه تحقیقاتی صنایع دفاعی نیز به چشم می‌خورد. سردار شفقت در دولت‌های نهم و دهم به مدت هفت سال استاندار استان‌های مازندران، بوشهر و خراسان شمالی بود و در دولت یازدهم به مدت سه سال معاون طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.
عضویت در شورای سیاست گذاری راهبردی دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش، بلاکچین و اقتصاد، ریاست اولین کنفرانس بین‌المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی‌های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و طبیعی و ریاست افتخاری هفتمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران از سوابق علمی استاندار جدید لرستان است. ۲۲ مقاله کنفرانسی و ۲۰ مقاله ژورنالی در مجلات داخلی در موضوعات صنعت دفاعی نیز در کارنامه او دیده می‌شود.
لرستان یکی از استان‌های زاگرسی کشور با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر است که کماکان با معضل بالا بودن نرخ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند. این استان جاذبه طبیعی منحصر به فرد و ظرفیت گردشگری بی‌شماری دارد.

بیشتر بخوانید:
زاگرس‌نشینان چه می‌خواهند؟
تشکیل قرارگاه ویژه اشتغال در ۶ استان زاگرس‌ نشین

کد خبر 847007 برچسب‌ها استاندار- دولت استان لرستان دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده