Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه میبد با شاره به بیانیه گام دوم انقلاب و چشم انداز‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای ادامه مسیر ترسیم کردند، بیان داشت: اولین محور در گام دوم انقلاب تحقیق و پژوهش است و ما باید تحقیق و پژوهش را راهبرد نخست خود قرار دهیم.

وی افزود: در این راستا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه رسالت ونقش مهمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید هم به مرز‌های دانش‌های غربی برسیم هم از آن مرز‌ها به سمت بالاتر حرکت و از آن‌ها عبور کنیم.

امام جمعه میبد با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت: آموزش وپرورش باید روح تحقیق و پژوهش را در دانش آموزان شکوفا کند و آنان را آماده خدمت‌های بزرگ علمی در همه قلمرو‌ها کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها با تکیه بر نیرو‌های داخلی رقم می‌خورد، گفت: پیشرفت دست شماست و تمام موفقیت‌ها با تکیه‌بر نیروی داخلی رقم می‌خورد و همین‌طور باقدرت‌ها و دولت‌هایی که می‌شود روی آن‌ها حساب کرد.

وی بخش خصوصی و صنعت را چهارمین مخاطب محور اول گام دوم انقلاب یعنی تحقیق و پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: صنایع ما باید درصدی از درآمد خود را برای تحقیق و پژوهش هزینه کنند چراکه تا این کار اتفاق نیافتد چرخه صنعت ما به سمت خودکفایی حرکت نخواهد کرد. زنجیره صنایع ما باید درون‌زا و مولد و قابلیت صادرات به همه عالم را پیدا کند.

خطیب جمعه میبد با تاکید به اینکه تامین کالا‌های اساسی مردم و مبارزه با گرانی، نیاز به کار جهادی مسئولین دارد، تصریح داشت: مسئولان کمر همت را ببندند و به شکل جهادی هم کالا‌های ضروری را در دسترس مردم قرار دهند و هم با گرانی‌هایی که در جریان بازار اتفاق افتاده است مبارزه کنند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: تنظیم بازار و دسترسی مردم و محرومان و قشر‌های متوسط به پایین به کالا‌های ضروری وظیفه قاطع و منجز مسئولان در سطوح یک شهر، استان و کشور است.

وی در پایان با اشاره به نشست ورشو اذعان داشت: آن‌ها تمام قوای خود را در اجلاس ورشو جمع کردند تا خط و نشانی برای ایران بکشند، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر محرابیان در بازدید از کارگاه‌های تعمیر توربین‌های تولید برق، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مشترکان، اظهار کرد: از سال گذشته ۱۸۰ طرح و اقدام برای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف توسعه نیروگاه‌ها، توسعه شبکه، اصلاح شبکه و اقدامات نرم‌افزاری همچون مدیریت مصرف انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، آماده‌سازی تمام نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در شرایط اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای این منظور، برخی نیروگاه‌ها نیاز به تعمیرات اساسی، برخی نیاز به بازبینی و برخی نیاز به اقدامات اصلاحی دارد تا بتوانیم شرایط این نیروگاه‌ها را در حالت استاندارد قرار بدهیم.

وی با بیان این‌که این اقدامات هم در نیروگاه‌های حرارتی، هم در نیروگاه‌های برق‌آبی و هم در سایر واحد‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: کار تعمیرات بیشترنیروگاه‌های کشور به پایان رسیده که بناست تا در ۱۵ اردیبهشت، تعمیرات همه نیروگاه‌های به اتمام برسد.

محرابیان گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه محقق شده و تلاش می‌کنیم با حداکثر ظرفیت نیروگاهی به استقبال شرایط اوج مصرف برق برویم.

بومی‌سازی ۹۵ درصد نیاز فنی صنعت برق

وی در رابطه با توان داخلی کشور در تعمیرات نیروگاهی، با بیان این‌که بیش از ۹۵ درصد تجهیزات، قطعات و علم و فناوری صنعت برق کشور ما داخلی است، عنوان کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذدیر نیز در حال افزایش عمق تولید هستیم تا در آینده در این انرژی‌ها به‌خصوص در انرژی خورشیدی به خودکفایی برسیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که بیشترین صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش نیروگاهی انجام شده است، یادآور شد: نیروگاه‌های زیادی در خارج از کشور اجرا کرده‌ایم، اما از آن مهم‌تر این است که طی سال‌های اخیر، کار تعمیرات اساسی و نگهداری بسیاری از نیروگاه‌های خارج از کشور را که عمدتأ کشور‌های غربی اجرا کرده‌اند را به راحتی انجام می‌دهیم.

وی به یکی از طرح‌های تعمیرات اساسی نیروگاهی کشور اشاره کرد و گفت: واحد ۲۲۰ مگاواتی رودبار لرستان سال گذشته دچار مشکلات اساسی شد که نیاز به تعمیرات داشت در حالی که تجربه چنین تعمیری در کشور وجود نداشت؛ طی یک سال گذشته بررسی‌های زیادی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که تعمیر آن در داخل امکان پذیر نیست، اما به متخصصان خود اعتماد کردیم و از این اعتماد نتیجه گرفتیم.

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • فیلم/ وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب