Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:12:04 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۹۴۲۰

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- سفر رییس جمهوری و هیات همراه، بهره برداری از 40 طرح اقتصادی و دفاعی ، آغاز رزمایش ولایت 97، تصویب اجرای 12 طرح مهم، برگزاری نهمین همایش مدیریت شهری و روستایی در بندرعباس از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، هرمزگان هفته گذشته (27 بهمن تا سوم اسفندماه) شاهد رخدادهای بسیاری در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این رخدادها مرور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**سیاسی
استان هرمزگان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته (28 و 29 بهمن ماه) میزبان رییس جمهوری و جمعی از وزیران و اعضای کابینه دوازدهم بود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نخستین برنامه کاری خود در سفر دو روزه به استان هرمزگان ، صبح روز یکشنبه هفته گذشته به منظور دیدار با مردم غرب این استان وارد شهرستان بندرلنگه شد.
وزیران نفت، اطلاعات، نیرو ، کشور و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رییس جمهوری را در این سفر همراهی کردند.
همزمان با این سفر 40 طرح اقتصادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال در حوزه پالایش نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آبخیزداری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به بهره برداری رسید.
شرکت در نشست شورای اداری و نشستی خبری با خبرنگاران هرمزگان و اعلام دستاوردهای سفر به هرمزگان از جمله دیگر برنامه های رییس جمهوری در سفر به این استان بود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس یکشنبه شب هفته گذشته در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد،گفت: همه مدیران باید نسبت به کار و خدمت برای مردم و رضایتمندی مردم از عملکردشان اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی اظهار داشت: عمده مشکلاتی که دشمن نیز بر روی آن تبلیغات زیادی به راه انداخته است، مشکلات معیشتی است.
وی با اشاره به گرانی مواد خوراکی، تاکید کرد: دولت فکری به حال این گرانی ها کند و این وضعیت را ساماندهی کند.
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، مشکل اصلی جوانان این استان را بیکاری دانست و افزود: توجه به اشتغال پایدار و تامین تسهیلات برای ایجاد اشتغال می تواند امید را در دل جوانان زنده کند.
محمد آشوری افزود: با توجه به جایگاه اقتصادی خوبی که این استان در کشور دارد، ازنبود تعادلی به نام بیکاری در رنج است.
وی بیان داشت: اختصاص 50 درصد استفاده از ظرفیت های شغلی بنگاه های اقتصادی وابسته به دولت به قشر جوان در هرمزگان، می تواند برای آن ها امید بخش باشد.

**اقتصادی
رییس جمهوری روز دوشنبه هفته گذشته در نشستی خبری در بندرعباس گفت: اجرای 12 طرح جدید با اعتبار 5 هزار و 950 میلیارد ریال در سفر قبلی به استان هرمزگان تصمیم گیری شد که امیدواریم همه این طرح ها و طرح های نیمه تمام گذشته در این استان تکمیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: طرح های مهمی در بخش های کشاورزی، نیرو و راه که بیشتر طرح های فرودگاهی، توسعه فرودگاه ها و همچنین توسعه بندرشهید رجایی بود، در این سفر دو روزه به هرمزگان افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی بیان داشت: مهم ترین طرح های بهره برداری شده شامل افتتاح مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح جدید در پالایشگاه بندرعباس و به آب انداختن زیردریایی فاتح بود که این سه طرح اهمیت خاصی برای کشور و استان داشت.
رییس جمهوری اظهارداشت: بسیار خوشحالم که در دولت دوازدهم این سومین دور سفر به هرمزگان است، هر چند این سفر تحت عنوان سفر استانی نبوده و بیشتر برای افتتاح چند طرح بود اما دیدار با مردم غرب هرمزگان برای ما بسیار محترم بود و در دولت یازدهم نیز دیدار با مردم شرق این استان داشتیم.
شامگاه یکشنبه هفته گذشته با دستور رییس جمهوری بهره برداری از40 طرح بزرگ اقتصادی در هرمزگان با سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان آغاز شد.
رییس جمهوری در نشست شورای اداری هرمزگان دستور بهره برداری از این طرح ها را به وزرای راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی و نیرو صادر کرد.
استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها در حوزه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری است.
فریدون همتی در تشریح این طرح ها افزود: این طرح ها شامل افتتاح پیشرفته ترین زیردریایی کشور به نام فاتح و بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ارتقای توسعه کمیت و کیفیت پالایش نفت بندرعباس است.
همزمان با سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان، 22 طرح دریایی و بندری از جمله 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل(گنتری کرین) در بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کانتینری ایران به بهره برداری رسید.
همزمان با چهلمین سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور رییس جمهوری، مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگ ‌ترین طرح پالایشی کشور در طول 40 سال گذشته به شمار می‌ رود و نیز پروژه بهبود کیفیت بنزین و گازوییل پالایشگاه بندرعباس به عنوان یک پروژه مهم زیست‌محیطی با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
در مراسمی با حضوررییس جمهوری و تعدادی از وزرای کابینه به صورت ویدیو کنفرانس بهره برداری و عملیات اجرایی 460 پروژه کشاورزی و شیلاتی در هرمزگان آغاز شد.
نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی کشور، شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در روزهای یکم تا سوم اسفندماه درمحل دائمی نمایشگاه های بندرعباس برگزار شد.
این نمایشگاه شامگاه چهارشنبه با حضور معاون امو رعمرانی وزارت کشور رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ، استاندار هرمزگان، جمعی از معاونان امور عمرانی استانداری های سراسر کشور و شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور در بندرعباس آغاز به کار کرد.
سومین همایش و نمایشگاه بین المللی فولاد با حضور 240 شرکت کننده داخلی و خارجی سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل منطقه آزاد کیش و رییس انجمن آهن و فولاد در مرکز نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش برگزار شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با بهره برداری از12دستگاه جرثقیل پیشرفته گنتری کرین، ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی با حدود 2برابر افزایش به پنج میلیون و 700هزار تی ای یو کانتینردر سال افزایش یافت.
محمدرضا الهیار روز چهارشنبه هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از این دستگاه ها تعداد این نوع جرٍثقیل ها در بندر شهید رجایی به 30دستگاه افزایش یافت ضمن اینکه ظرفیت کانتینری این بندر نیز از سه میلیون و 500هزار تی ای یو( (واحد شمارش کانتینر؛ هر TEU معادل یک کانتینر 20 فوت) درسال به پنج میلیون و 700هزار کانتینر رسید.
41 دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه هفته گذشته در آیینی با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از مسوولان هرمزگان به ناوگان حمل و نقل درون شهری بندرعباس پیوست.

**اجتماعی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 400 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند زیرپوشش این استان اهدا شد.
علی الهیاری روز شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: 12میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی و داخلی کمیته امداد و همچنین کمک های مردمی برای خرید این میزان جهیزیه هزینه شده است.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: یارانه مراکز شبانه روزی غیردولتی توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در این استان امسال نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته است.
غلامحسین رنجبر روز شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران بدون پاسخ دادن به پرسش ایرنا درباره میزان یارانه مراکز غیر دولتی توانبخشی خاطر نشان شد: یارانه مراکز غیر دولتی توانبخشی بر اساس قیمت تمام‌ شده خدمات و تورم سالیانه تعیین شده است.

**دفاعی، انتظامی، قضایی
پیشرفته ترین زیردریایی جمهوری اسلامی ایران با نام «فاتح» عصر یکشنبه هفته گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) پیوست شد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه هفته گذشته در نخستین روز از سفر استانی به هرمزگان از مجتمع کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دیدن کرد و با نحوه فعالیت آنها آشنا شد..
دومین نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز از 28 بهمن تا یک اسفند در بندرعباس با حضور افزون بر 20 نماینده از 11کشور عضو به میزبانی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
رزمایش سه روزه دریایی ولایت 97 با حضور فرماندهان ارشد نیروی دریایی ارتش در منطقه ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع از تنگه هرمز تا مدار 10درجه شمالی در اقیانوس هند از روز جمعه آغاز شد.
با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان 30 تن ترقه و مواد محترقه قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال هفته گذشته از یک دستگاه کانتینر کشف شد.

**آموزشی، فرهنگی
حجت الاسلام موسی پولادی به عنوان مسوول جدید حوزه نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان منصوب شد.
حجت ‌الاسلام پولادی قبل از این مسؤولیت حوزه نمایندگی ولی ‌فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه را برعهده داشته است.
مراسم تجلیل دانش آموختگی 146 نفر در رشته های مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان عصر دوشنبه هفته گذشته برگزار شد.
در حال حاضر 6 هزار و 280 دانشجو در مراکز دانشگاهی استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در طرح ملی «چهل قلم» آیین گرامیداشت حبیبه جعفریان نویسنده متعهد در حوزه دفاع مقدس روز یکشنبه هفته گذشته به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
هنرمندان معلول در گروه های آرتافرین بندرعباس، آنامیس و صدف میناب در هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلیج فارس در استان بوشهر موفق به کسب عنوان های برتر در بخش های مختلف شدند.
آیین پایانی یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و نخستین جشنواره یوسف استان هرمزگان هفته گذشته برگزار و از مجموع 320 اثر رسیده به جشنواره در بخش های شعر دفاع مقدس، جنگ نرم و شعر کودک، 12 نفر برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.
پوستر شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان که به شکل تلفیق رویش کتاب و نخل بصورت گرافیکی توسط حسن بردال طراح معروف هرمزگانی طراحی شده، هفته گذشته رونمایی شد.
در آیین پایانی سیزدهمین دوره مسابقه استانی قرآنی مدهامتان که عصر پنجشنبه هفته گذشته در حسینیه ثارلله بندرعباس برگزارشد، نفرهای برتر این دوره معرفی شدند.

**ورزشی
فولاد هرمزگان به عنوان قهرمانی رقابتهای فوتسال هرمزگان دست یافت و بر سکوی اول این مسابقات ایستاد.
در هفته آخر این رقابتها، عصر دوشنبه هفته گذشته تیم فولاد هرمزگان با شکست پنج بر دو میزبان خود پاس بندرلنگه و کسب 44 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت.
تیم نریمان بندرعباس نیز با پیروزی پرگل 10 بر 3 مقابل کشاورز احمدی با 42 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم بیمارستان امام رضا با 41 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.
پرونده چهارمین دوره رقابت های والیبال ساحلی جایزه بزرگ کارگران کشور با قهرمانی سیمان هرمزگان بسته شد و این تیم عنوان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد.
دیدار پایانی این رقابت ها میان تیم های سیمان هرمزگان و شهرداری بندرخمیر برگزار شد که سیمان هرمزگان با نتیجه دو بر صفر حریف خود را شکست داد.
در دیدار رده بندی نیز تیم کیا راد طب بندرخمیر با شکست تیم احیا سلامت تهران در جایگاه سوم قرار گرفت.
با نظر کادر فنی تیم ملی جوانان کشورمان، چهار فوتبالیست از استان هرمزگان به اردوی استعدادیابی این تیم دعوت شدند.
حسن زراعی، محمد جواد جداوی، سعی پیاپی و مهدی بهزادی فوتبالیست های هرمزگانی دعوت شده به این اردو هستند.
تیم ستارگان زرین بندرعباس به عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاه های هرمزگان دست یافت.
دیدار نهایی این رقابتها شامگاه جمعه میان تیمهای ستارگان زرین بندرعباس و هرنگ بستک برگزار شد.
دیدار رده بندی این رقابتها نیز میان تیم های کشاورز شمیل حاجی آباد و فانوس دریا تیاب میناب برگزار شد که نماینده حاجی آباد با نتیجه سه بر صفر برابر حریف به پیروزی رسید.
تیم شهرداری بندرعباس شامگاه جمعه در دیدار نخست فینال رقابتهای بسکتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور در گروه جنوب در برابر صنعت مس کرمان پیروز شد.
بازی دوم این دو تیم روز پنج شنبه 9 اسفند ماه به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد و تیم شهرداری در صورت پیروزی به عنوان نماینده جنوب با نماینده شمال بازی نهایی را برگزار خواهد کرد تا قهرمان لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه های کشور مشخص شود.
دو تیم بانوان هرمزگان در رده های سنی آزاد و بالای 40 سال در رقابتهای دور برگشت لیگ دراگون بوت کشور به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اهم اخبار مطبوعات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم