Web Analytics Made Easy - Statcounter

انزلی - ایرنا - با ورود پنجمین و ششمین کشتی های تجاری از مسیر کریدور بین المللی چین - قزاقستان - ایران به مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی، مبادلات تجاری ایران و چین افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی غروب جمعه با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه روند فعالیت تجاری کریدور چین، قزاقستان ،ایران، دو کشتی تجاری حامل کالا از این مسیر بین المللی وارد میهن اسلامی شد و پس از پهلوگیری در مجتمع بندری کاسپین بار آنها تخلیه شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امین افقی افزود: این محموله های تجاری جدید توسط کشتی های دیبا و نازمهر از شهر ووهان چین به بندرآکتائو و در نهایت وارد مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی شده و پس از تخلیه به سمت منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس ترانزیت می شود.
وی یادآور شد: این کشتی ها حامل قطعات شرکت آمیکو متعلق به شرکت سمند ریل بوده که به صورت حمل و نقل ترکیبی از مبداء شهر ووهان چین وارد منطقه آزاد انزلی شدند و به مقصد نهایی واحد تولیدی قطعات خودرو در منطقه تجاری و صنعتی ارس ترانزیت کانتینری می شوند.
افقی همچنین اظهار کرد: با شروع فعالیت این کریدور علاوه بر فراهم سازی امکان ترانزیت 10میلیون تن کالا ، کاهش مسافت، زمان و هزینه حمل و نقل کالا نسبت به مسیر موجود از طریق دریای زرد، اقیانوس هند و بندرعباس در جنوب ایران را برای بازرگانان به دنبال دارد.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با توجه به سرمایه گذاری چند صد میلیارد دلاری چینی ها برای فعالسازی مسیرهای جاده ابریشم جدید، نقش این کریدور در توسعه مبادلات تجاری‌کشور و ترانزیت کالای کشور چین از مسیر منطقه آزاد انزلی به کشورهای همسایه روز به روز رو به افزایش است.
افقی تصریح کرد: انتقال کالا در مسیر کریدور جدید چین و ایران، از مهمترین بندهای تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری چین و توافقات صورت گرفته با رییس اتاق بازرگانی این کشور برای بخش خصوصی و مدیران بنادر و راه آهن کشور قزاقستان و چندین سال نشست های تخصصی مدیران ارشد این سازمان با مقامات رسمی کشور چین و قزاقستان برای فعالسازی این کریدور مهم ترازیتی است.
به گزارش ایرنا ، مسیر ترانزیتی چین(اروم چی)، قزاقستان (بندر آکتائو)،ایران (بندر کاسپین) به منظور ایجاد مسیرهای جدید ترکیبی میان ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، افزایش ظرفیت حمل و نقل بار در دریای خزر از تیر ماه سالجاری و با حضور معاون اول رییس جمهوری و مقامات ملی و استانی و روسای اتاق بازرگانی چین با پهلوگیری نخستین کشتی ‌تجاری در این مسیر در مجتمع بندری کاسپین به صورت رسمی شروع به کار کرده و در بهمن ماه امسال اولین محموله تجاری از بندر بزرگ نینگبو در شرق کشور چین از مسیر این کریدور وارد بندر کاسپین شد که با ورود چهار کشتی تجاری در یک ماه اخیر روند فعالیت این کریدور استمرار دارد.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد در شمال کشور است.
7471/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مبادلات تجاري گيلان منطقه ازاد انزلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور صادر شده است.

وی افزود  : از امشب تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت:روز دوشنبه  در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از اواسط هفته روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه چهارشنبه سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد