Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصویب و یا رد «FATF» و سایر لوایح چندین ماه است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است، اگر پیوستن به این لوایح بد است، چرا اسرائیل و عربستان هرکاری انجام می‌دهند که ما به این کنوانسیون‌ها محلق نشویم.

عبدالرضا هاشم‌زائی درباره اینکه مطرح می‌شود در کشوری صنایع نظامی  آنچنان پیشرفت می‌کند زیردریایی تولید و به آب می‌اندازند اما صنعت خودرو هنوز نتوانسته یک اتومبیل باکیفیت تولید کند، گفت: بیان کردن چنین چیزی درست نیست؛ زیرا اگر نگاهی به پیشرفت صنایع در دنیا بیاندازید مشاهده خواهید کرد بعد از جنگ جهانی اول و دوم صنایع نظامی کشورها پیشرفت بسیاری کردند و به تبع آن صنایع دیگر گسترش پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: اتفاقا از ما هم می‌پرسند چطور می‌شود شما موشک قاره‌پیما می‌سازید؛ اما پراید تولید می‌کنید؟! سوال می‌شود ایران که با کره‌جنوبی صنعت خودروسازی را آغاز کرده است، چرا این کشور امروز اکثر برندها را تولید می‌کند اما شما روز به روز صنعت خودروسازی‌تان عقب‌گرد می‌کند؛ باید به این سوالات جواب داد.

نماینده تهران با اشاره به اینکه شرایط خاص کشور در آنچه در حال رخ دادن است بی‌تاثیر نیست، بیان کرد: عده‌ای عنوان می‌کنند که تصمیم‌گیران به خوبی عمل نمی‌کنند، نمی‌خواهم بگویم مشکلات و مدیریت داخلی بی‌تاثیر نیست قطعا تاثیرگذار هست اما این‌ها دلیل نمی‌شود که ما تحریم‌ها را نادیده بگیریم و جدی تلقی‌شان نکنیم.

هاشم‌زائی با اشاره به مشکلات سر راه فروش نفت گفت: می‌دانید اگر بتوانیم یک بشکه نفت را به قیمت ۵۰ دلار که همان قیمت جهانی است، بفروشیم و بخواهیم پولش را به داخل برگردانیم تا ۱۲ درصد یعنی ۱۲ دلارش را باید هزینه کنیم تا مابقی‌اش به کشور بازگردد؟چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ به خاطر همین تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای است که ما امروز با تحریم‌ها به مشکل برخوردیم. چه کسی به ما اجازه داده است که از جیب مردم خرج کنیم؟ این ۱۲ دلار را  باید خرج خود مردم کنیم. کسانی که از معیشت مردم حرف می‌زنند خب همین کار کنند؛ آیا یهتر نیست که وسعت دید داشته باشیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه مدت‌هاست «FATF» ،«CFT» و پالرمو بلاتکلیف هستند، اظهار داشت: ۲۹۰ نماینده مجلس ۳ بار این موضوعات را بررسی کردند و هربار با اکثریت آرا تصویب شده است. برخی در شورای نگهبان به هر دلیلی آن را رد می‌کنند، به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و حال این مجمع نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند. آیا ما جزء این کره زمین هستیم یا نیستیم؟ چند کشور جز این کنوانسیون‌ها هستند؟ آیا بهتر نیست بررسی کنیم؟ استدلال برخی‌ها این است که این کنفوانسیون‌ها را گروهی خاص طراحی کرده‌اند، خب سازمان ملل را هم همین گروه‌های خاص طراحی کردند، پس باید از این سازمان خارج شویم!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و باید یک مقدار با حفظ اصول خودمان با دنیا تعامل داشته باشیم. مگر ما می‌خواهیم به تروریسم کمک کنیم؟ مگر ما با پولشویی موافق هستیم؟ ما قوانین بسیاری در کشور تصویب کردیم که با هر دو این مسائل مخالف هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خودمان قربانی تروریسم هستیم، هیچ کشوری به اندازه ما رئیس‌جمهورش، نماینده مجلسش، سیاست مردانش و مردمش ترور نشده است؛ پس چرا بهانه دست دشمن می‌دهیم؟عده‌ای عنوان می‌کنند که شما متوجه همه مسائل نیستید، اگر این طور است یک کلاس بگذارند تا ما هم بفهمیم چه خبر است.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال است که در سطوح مختلف این نظام خدمت کرده‌ایم، اگر ما را وابسته قلمداد می‌کنند دستمان را قطع کنند، گفت: چندین ماه است که «FATF» و بقیه لوایح معطل مانده‌اند، معیشت مردم به مشکل برخورده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید مبادلات بین‌المللی را انجام دهیم و مسائل پولی و بانکی را حل کنیم، گفت: اگر پیوستن به این لوایح بد است، چرا اسرائیل و عربستان هرکاری انجام می‌دهند که ما به این کنوانسیون‌ها محلق نشویم. برجام اگر از ما امتیاز گرفته بود و به نفع طرف‌های طرف مقابل بود چرا ترامپ از آن  خارج شد؟ چه کشورهایی عضو «FATF» نیستند؟ جز یکی_دو کشور که دولت مستقر ندارند؛ حتی فلسطین و لبنان هم عضو این سازمان هستند.

به گفته وی این بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است و خود مجمع هم باید مسئولیت عدم تصویبش را بپذیرد. اگر مجمع این لوایح را تصویب نکرد سخنگویش باید شفاف بیان کند که چرا این اتفاق نیفتاده است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما در سال‌های گذشته شاهد همکاری نظامی ایران و کره شمالی بوده ایم، اما توسعه گسترده پهپاد‌ها در همکاری ایران و روسیه در طول دو سال گذشته امری جدید بوده است.

او تصریح کرد: همچنین همکاری گسترده نظامی روسیه و کره شمالی نیز در دو سال گذشته افزایش یافته است. ما همچنین از نزدیک پیشنهادات نظامی روسیه به ایران و کره شمالی را که می‌تواند منجر به بی ثباتی در خاورمیانه و منطقه هند و اقیانوسیه شود، از نزدیک دنبال می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی بایدن اضافه کرد: «اگر روسیه به ایران سلاح بدهد این موضوع ثبات در خاورمیانه را متزلزل می‌کند».

سالیوان مدعی شد: وضعیت کنونی در ارتباط با ایران در مقایسه با چند هفته گذشته متفاوت است. پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران به اسرائیل، کشور‌های گروه ۷ تصمیم گرفتند که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند.

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در این زمینه با هم هماهنگ هستند. کنگره آمریکا اختیارات جدیدی به دولت خواهد داد که ما با استفاده از آن‌ها به منزوی کردن بیشتر ایران و افزایش فشار بر آن ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا همچنین از احتمال سفر خود به عربستان سعودی در چند هفته آینده خبر داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل آسیب به قفسه سینه و شکسته شدن یک دنده اش، به تعویق انداخت.

انتظار می‌رفت سالیوان با ولیعهد عربستان دیدار کند تا پیش نویس معاهده دفاعی آمریکا و عربستان و تفاهمات مربوط به حمایت واشنگتن از برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

مقامات آمریکایی امیدوارند این توافقنامه‌ها بتواند راه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل هموار کند و به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند و به طور بالقوه آن را به نتانیاهو ارائه کنند، که یکی از شرایط توافق، تعهد به راهکار دو کشوری باشد.

در این صورت، نتانیاهو با یک انتخاب روبرو می‌شود: اگر موافقت کند، می‌تواند یک توافق صلح با عربستان سعودی را به دست آورد. اگر او نه بگوید، ممکن است به عنوان یک مرد مخالف جلوه کند و حمایت باقی مانده از سوی آمریکا را از دست بدهد.

با ادامه جنگ اسرائیل و حماس و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا اذعان می‌کنند که شانس بسیار کمی برای دستیابی به توافقنامه عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل وجود دارد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و دولت اسرائیل باید به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راه کاردو کشور متعهد شود.

به نظر نمی‌رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ حرکت کند و او نه تنها با راهکار دو کشوری مخالف است، بلکه صرفاً ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • فیلم/ پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی