Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@15:00:44 GMT

چهارمین یادواره ۴۲ شهید بخش شمیل برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۰۴۴۶

چهارمین یادواره ۴۲ شهید بخش شمیل برگزار می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، «داود تنی پور»، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالحجه شمیل، عنوان کرد: عطرآگین ساختن فضای منطقه به رایجه خوش یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگو به نسل جوان و بزرگداشت مقام شهدا ازجمله اهداف برگزاری این یادواره است.

 وی، افزود: چهارمین یادواره 42 شهید بخش شمیل و دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین موسوی از سخنرانان برجسته و مداحی حاج مهدی سلحشور از مداحان کشوری پنجشنبه 9 اسفند ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای گمنام شمیل برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالحجه شمیل، با یادآوری اینکه بخش شمیل 40 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده که به لحاظ نحوه شهادت شهدا منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: شهید «ناصر گرجی زاده» نخستین شهید انقلاب اسلامی استان هرمزگان از شهدای شاخص شمیل است.

 وی، با اشاره به اینکه شمیل در جنایت هولناک حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، شش شهید از یک خانواده را تقدیم کرده است، افزود: «آذر همایونی» از شهدای حادثه تروریستی سامرا و «آمنه خبر» از شهدای شلیک موشک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری است.

 تنی پور،  گفت: «عیسی کمالی» تنها شهید روحانی، «ابراهیم تنیده» شهید معلم بخش شمیل و «علیرضا آرمات»، «ناصر گرجی زاده» و «فروتن» نیز از شهدای دانش آموز شمیل هستند.

 وی، با بیان اینکه شهید «مصیب خاکسارنژاد» از شهدای کارگر شمیل است، اضافه کرد: شهید «محمد خبر» از شهدای حمله وحشیانه ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس با یک سال سن، خردسال ترین شهید این بخش است.

 این فعال فرهنگی گفت: شهید «ابراهیم اورنگ» نیز جانباز شهید منطقه شمیل است.

 تنی پور اظهار کرد: بخش شمیل در صحنه های مختلف انقلاب، ترور، دفاع مقدس، جنایت ننگین حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری، حادثه تروریستی سامرا و امنیت شهدایی را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 وی افزود: دو شهید گمنام نیز در اسفند سال 95 در شمیل به خاک سپرده شدند که با احتساب این دو شهید گمنام، تعداد شهدای مدفون در این بخش به 42 شهید می رسد.

 چهارمین یادواره ۴۲ شهید بخش شمیل با همکاری دهیاری و شورای اسلامی، حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع)، کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش و هیات امنای حرم مطهر شهدای گمنام شمیل برگزار خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای گمنام چاراویماق گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

وی افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

امام جمعه تبریز صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

 آیت الله آل هاشم درسفر یکروزه خود به چاراویماق باخانواده رزمنده مدافع حرم دیداروتجلیل کردند.

رونمایی از شهیدشاخص بسیج ورزشکار ومدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه توسط آیت اله آل هاشم از برنامه‌های دیگر امروز دراین یادواره شهدا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد