Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناوه- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: امسال 13 هزار و 140 دانش آموز این شهرستان در مدارس تحت پوشش خدمات طرح وارنیش فلوراید تراپی قرار گرفتند.

محمد بازیاری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین بیماری های مزمن دوران کودکی و نوجوانی به شمار می آید که طرح وارنیش فلوراید تا حدود زیادی از این بیماری جلوگیری می کند و یکی از طرح های شاخص حوزه سلامت و تندرستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: طرح وارنیش فلوراید هرساله در 2مرحله برای دانش آموزان ابتدایی و کودکان 3تا 6 سال با هدف ارتقای سطح سلامت دهان و دندان این قشر اجرا می شود.
وی گفت: 2 هزار و 419 کودک 3 تا 6 ساله نیز از این طرح بهره مند شدند.
بازیاری اظهارداشت: فلوراید یک ماده طبیعی است که باعث افزایش مقاومت و پیشگیری دندان ها در برابر پوسیدگی می شود.
وی گفت: فواید فلوراید زمانی حاصل می شود که از راه های مختلف مثل دهان شویه، خمیر دندان حاوی فلوراید و آب آشامیدنی دارای این ماده تامین شود.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: سه هزار و 500 عدد مسواک انگشتی نیز برای کودکان زیر دوسال در سال جاری توزیع شده است.
وی بیان کرد: در سال جاری به 10 هزار و 143 نفر در مراکز دارای دندانپزشک و به یکهزار و 307 نفر در کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاها خدمات دندانپزشکی ارایه شده است.
وی گفت: باتوجه به راه اندازی دستگاه رادیوگرافی دندان در شبکه از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 606 عکس از مراجعه کنندگان گرفته شده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 103 هزارنفر جمعیت دارای 18 هزار دانش آموز است.
6043/6164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشتي وارنيش فلورايد گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود

سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: در این جشنواره در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش آموز در قالب ۲۰ تیم و در مقطع ابتدایی هزار دانش آموز در قالب ۴۰ گروه با هم رقابت کردند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • هدیه روز معلم به حساب بازنشستگان هم واریز می‌شود؟
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود