Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین انصاریان در صفحه مجازی خود به خاطره جالبی از سفر حج سال ۱۳۵۰ اشاره کرد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان مفسر و مترجم قرآن کریم اخیراً در صفحه مجازی خود خاطره‌ای ماندگار در سال 1350 وقتی که به موسم حج رفته بود، اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همراه این روایت کوتاه عکسی از جوانی‌های خود نیز در این سفر به نمایش گذاشته؛ عکسی تاریخی با روایتی جالب از موقف رمی جمرات. 

به گزارش تسنیم، رمی جمرات در منا از مهم‌ترین ارکان اعمال ایام تشریق است و در روایات آمده است که ابلیس برای بار اول در جمره عقبه خود را بر حضرت ابراهیم (ع) نمایاند و آن حضرت با سنگریزه‌هایی او را از خود دور کرد و ابلیس دیگر بار در جمره وسطی و اولی راه را بر او بست و ابراهیم (ع) بار دیگر او را با پرتاب سنگ گریزان کرد؛ و ابلیس فرار کرد و به سرعت گریخت.  ابلیس در این مکان از برابر ابراهیم (ع) گریخت و لذا افراد باید در این محل با رمی جمره و انداختن سنگ بر شیطان ظاهر، شیطان درون را نیز سرکوب کنند.

حج، تمرینی نمادین از نحوه رفتار در زمان ظهور است/ابراهیم(ع) با بنای کعبه به دنبال چه بود؟

 

* روایت کوتاه شیخ حسین انصاریان در حج  سال 1350 را در ادامه می‌خوانید.

 حکایتى از رمى جمرات

در سال 1350 شمسی زمانی که به حج رفته بودم دوستی داشتم که اهل کاشان بود، در رمى جمرات به بنده گفت: فرد نزول‌خورى آمده که او را کامل می‌شناسم و مى خواهد رمى جمره کند.

آن فرد رباخوار جمعیت را شکافت و نزدیک جمره آمد، یکى از حجاج الجزایرى هم آن طرف جمره بود و مثل اینکه از دست شیطان خیلى عصبانى بود، به جاى سنگ‌ریزه، قلوه سنگى برداشت و چنان به طرف شیطان پرتاب کرد که به دیوار خورد و منحرف شد و به سر این حاجى ایرانى رباخوار اصابت کرد و سر او را شکافت.

به شوخی گفتم: حج این الجزایرى امسال قبول است، چون سنگ ما به دیوار جمره خورد، اما سنگ او به خود شیطان.

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»

جشنواره مردمی فیلم عمار با هدف گردآوری و بازتاب واکنش‌های مردم ایران در حمایت از تنبیه مقتدرانه رژیم صهیونیستی، فراخوان سراسری «وعده صادق» را در ۴ قالب برگزار می‌کند:

محتوای تصویری و گرافیکی:

نقاشی، عکس (واکنش‌های مردمی و…)، عکس‌نوشت، کاریکاتور، پوستر و… 

• محتوای ویدیوئی:

فیلم موبایلی (خاطره‌گویی، مصاحبه مردمی، واکنش‌های مردمی و…)، بازتولید محتوای ویدیوئی (پاسخ طنز به تهدید اسرائیل، گزارش از عملیات وعده صادق و…)

• محتوای صوتی:

خاطره‌گویی، مصاحبه مردمی، سرود، پادکست و…

• محتوای متنی:

دل‌نوشته، شعر، شعار (توییت، پلاکارد و…)، متن خبری و…

گفتنی است که مهلت ارسال آثار تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • پس از ۱۲ سال؛ مارکو رویس اسطوره دورتموندی‌ها دیگر در وستفالن نخواهد بود
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن
  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • قابی خاطره انگیز از لحظه قدم زدن کبوتر حرم در بین زائران امام رضا (ع)
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • خاطره ایرج مهدیان از همکاری با ویگن و عارف در مولن‌روژ