Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:05:40 GMT

هشدار جرمي کوربين درباره برگزيت بدون توافق

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۳۲۶

هشدار جرمي کوربين درباره برگزيت بدون توافق

خبرگزاري آريا - رهبر حزب کارگر بريتانيا هشدار داد: خروج اين کشور از اتحاديه اروپا «برگزيت» بدون توافق موضوعي خطرناک است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني "اي پي تي ان"، «جرمي کوربين» رهبر حزب کارگر بريتانيا گفت: خروج اين کشور از اتحاديه اروپا بدون توافق مشکلات زيادي براي توليدکنندگان دربريتانيا ايجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جرمي کوربين با اشاره به نزديک شدن زمان خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا تاکيد کرد: «ترزا مي» نخست وزير بريتانيا بايد اقدامات بيشتري در رابطه با برگزيت انجام دهد.
تحولات اقتصادي و تجاري بريتانيا، در آستانه خروج رسمي اين کشور از اتحاديه اروپا وضعيت نامناسبي دارد و بانک مرکزي بريتانيا پيش‌ بيني کرد: اين کشور ممکن است در سال 2019 دچار رکود اقتصادي شود.
بريتانيا، قرار است 29 مارس 2019 از اتحاديه‌ اروپا خارج شود.
نمايندگان مجلس عوام بريتانيا، به توافق دولت اين کشور و اتحاديه اروپا بر سر برگزيت راي مخالف داده اند.
راي منفي پارلمان بريتانيا به راهبرد برگزيت دولت "مي"/ تحليل
دولت ترزا مي نخست وزير محافظه کار بريتانيا، تحت فشار اتحاديه اروپا و نيز احزاب مخالف و افکار عمومي (در داخل بريتانيا) براي رفع بن بست به وجود آمده در برگزيت قرار دارد.
اختلاف نظر بر سر آينده مرزي ايرلند مورد اصلي اختلاف ميان بريتانيا و اتحاديه اروپا در موضوع برگزيت است.
بريتانيا و اتحاديه اروپا معتقدند که کشيده شدن مرز سخت ميان ايرلند شمالي و جمهوري ايرلند توافق صلح بين اين دو منطقه را به خطر مي اندازد.
از اين رو ترزا مي و مقامات اروپايي در توافقي که پيشتر به دست آمده بود، براي جلوگيري از ايجاد مرز ميان دو ايرلند، ساز و کار مرزي "بک استاپ" را گنجانده بودند.
بر اساس اين سازو کار، بريتانيا موظف شده تا براي مدت نامحدودي در چارچوب مقررات گمرکي اتحاديه اروپا عمل کند که اين مساله نارضايتي نمايندگان پارلمان بريتانيا را به همراه داشته و آنان با اين طرح موافقت نکردند.
نمايندگان پارلمان بريتانيا نگرانند که پيوستن موقت اين کشور به مقررات گمرکي اتحاديه اروپا که به عنوان راه حلي براي خروج از بن بست مرز دو ايرلند پيشنهاد شده است، به طور نامحدود ادامه پيدا کرده و عملاً اين کشور در مقررات اتحاديه اروپا قفل شود. از سوي ديگر نمايندگان پارلمان بريتانيا معتقدند اتحاديه اروپا در توافق برگزيت موضع بالا اتخاذ کرده است.
138/116
بيشتربخوانيد:
برگزيت؛ دوئل کوربين با خانم نخست وزير
نگراني مردم بريتانيا از تبعات اقتصادي برگزيت
درخواست وزير کشور بريتانيا از اتحاديه اروپا درباره برگزيت
کليدواژه برگزيت جرمي کوربين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیمون هریس» (Simon Harris) نخست وزیر ایرلند امروز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بر لزوم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

نخست وزیر ایرلند در این خصوص ادامه داد: ایرلند و اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

«سیمون هریس» در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان بخشی از اذعان به اینکه راه حل دو دولتی راهی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه است، مهم به شمار می آید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیشتر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۲ فلسطینی شهید شده و ۹۰ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

کد خبر 6098679

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت