Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:51:55 GMT

دندانپزشک خوب کيست؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۳۷۲

دندانپزشک خوب کيست؟

خبرگزاري آريا -
کيفيت درمان مهمترين اصل يک درمان خوب در دندانپزشکي است
چگونه مي توانيم يک دندانپزشک خوب و با قيمت مناسب پيدا کنيم؟
دندانپزشکي علاوه بر اينکه يک شاخه پزشکي و علمي مي باشد ، يک شغل مهارتي و خدماتي نيز محسوب مي شود. در حقيقت يک دندانپزشک خوب و ماهرعلاوه بر اينکه از نظر علمي بايد در سطح بالايي باشد بلکه از نظر توانايي- مهارتي، به نوعي بايد دستان هنرمندي جهت انجام درمان هاي ظريف و دقيق دندانپزشکي داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار اين توانمندي ها استفاده از دستگاه هاي پيشرفته و مدرن و همچنين استفاده از مواد درجه يک، عوامل موثري در جهت تعيين يک دندانپزشک خوب مي باشد.
قطعأ يکي از دغدغه هاي مردم براي مراجعه به دندانپزشکي قيمت درمان مي باشد لذا بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که نبايد به صرف اينکه قيمت درمان شما برايتان پايين تر تمام شود به هر مرکزي مراجعه نماييد. کيفيت درمان که مهمترين اصل يک درمان خوب در دندانپزشکي است، هيچ گاه نبايد ناديده گرفته شود.
همه مردم از اينکه بتوانند کالاهايي را به ارزان ترين قيمت ممکن بخرند بسيار خوشحال مي شوند در صورتي که بايد به اين نکته مهم توجه داشته باشند که درمان دندانپزشکي مانند خريد کالا نبوده و نيست بلکه عوامل مختلفي در تعيين قيمت آن تأثيرگذار است.
بنابراين به جاي اينکه بخواهيم به دنبال ارزان ترين دندانپزشک بگرديم، بهتراست به دنبال يک دندانپزشک خوب و با قيمت مناسب باشيم. بايد اين نکته را مد نظر قرار داد که با يک درمان ارزان قيمت و بي کيفيت قطعأ درمان دندانمان با مشکلاتي روبرو خواهد شد، که در آن صورت ناچار هستيم با هزينه چند برابري نسبت به زمانيکه مي توانستيم در ابتدا درمان را انجام دهيم، اقدام به رفع مشکل و درمان مجدد کنيم.
نکاتي که بايد در جهت يک درمان خوب و با کيفيت و قيمت مناسب مد نظر قرار دهيم عبارتند از:
مکان دندانپزشکي يکي از نکاتي است که بسيار حائز اهميت مي باشد که افراد بايد مد نظر قرار دهند که آيا بايد به مکان هاي عمومي مانند درمانگاه ها و کلينيک ها مراجعه نمايند يا به مطب هاي خصوصي؟
تصور عموم مردم بر اين است که درمانگاه ها و کلينيک ها قيمت مناسب تري نسبت به مطب هاي دندانپزشکي دارند درصورتيکه اين باورکاملا اشتباه است، به اين دليل که درکلينيک هاي عمومي مقدار کمي از هزينه دريافتي از بيماران به دندانپزشک پرداخت مي شود و مبلغ بيشتري از هزينه ي درمان به اشخاص ديگري که در آن مجموعه سهام دار و يا مالک هستند تعلق مي گيرد، به همين دليل هزينه هاي کلي کلينيک ها بالاتر از مطب شخصي مي باشد که شما فقط با يک نفر سرو کار داريد.
دومين نکته درجهت مراجعه به مطب هاي دندانپزشکي به جاي کلينيک ها اين است که در مطب خصوصي يک پزشک درمان شما را انجام مي دهد و هر زماني که درمان شما به مشکل بر خورد کند يا نياز به مشاوره و ويزيت دوره اي داشته باشيد، در همان مطب، دندانپزشکي شما را ويزيت مي کند که در مراجعات قبلي اين کار را انجام داده است.
در صورتيکه در کلينيک ها، عموما " به دليل جابجايي دندانپزشکان " بيشتر مواقع در مراجعات بعدي شما اصلا آن دندانپزشک را که ديگر با آن مرکز همکاري ندارد پيدا نخواهيد کرد و دندانپزشک جايگزين هم مسؤليت درمان دندانپزشک ديگري را قبول نمي کند . پس بهترين گزينه براي انجام يک درمان خوب و ماندگار پيدا کردن يک مطب شخصي است که در آن يک دنداپزشک با نمونه کار و سابقه کاري خوب آماده خدمات رساني با کيفيت به شما باشد
بهترين گزينه براي انجام يک درمان خوب پيدا کردن مطب شخصي دندانپزشک است
براي پيدا کردن يک مطب خوب بايد به نکات ذيل توجه داشته باشيد:
اولين نکته که بسيار حائز اهميت مي باشد اين است که دندانپزشکي که در يک مطب فعاليت مي کند بايد سال هاي کاري خود را در همان مطب گذرانده باشد، و به تازگي آن مطب را تأسيس نکرده باشد ، علاوه برآن از مراکز درماني نزديک آن مطب راجع به اينکه کدام پزشک بهتر مي باشد مي توان پرس و جو و تحقيق به عمل آورد.
به عنوان مثال مي توان از داروخانه ها وآزمايشگاه هاي نزديک سراغ يک دندانپزشک خوب و ماهر را گرفت، همچنين از طريق دوستان و آشناياني که سال هاست به يک دندانپزشک مراجعه مي کنند و از نتيجه درمان هايشان راضي هستند مي توان پرس وجو کرد.
امروزه با پيشرفت تکنولوژي مي توان از طريق جستجو در اينترنت و وبسايت ها به رزومه کاري يک دندانپزشک و نظرات مردم راجع به آن تحقيق به عمل آورد.
بعد از پيدا کردن يک دندانپزشک خوب و ماهر، چگونه بايد تشخيص دهيم که قيمت هاي آن مطب مناسب هستند يا خير ؟
با توجه به گفته هايي که در قسمت اول اين مقاله ذکر شد بايد توجه داشته باشيد که به دنبال قيمت هاي مناسب و درعين حال معقول بگرديد، نه صرفا "ارزان ترين خدمات".
پيدا کردن حدود قيمت خدمات دندانپزشکي کار سختي نيست ولي بايد توجه داشته باشيد که عموما "دندانپزشکاني که خدمات با کيفيت انجام مي دهند معمولا" قيمت هايشان از ميانگين جامعه دندانپزشکي بالاتر است، به همين دليل چندين عامل در تعيين قيمت دندانپزشکي موثر است:
1- تخصص و درجه علمي دندانپزشک
2- دقت و مهارت دندانپزشک و مقدار زماني که براي هر درمان صرف مي کند
3- کيفيت و جنس مواد مورد استفاده توسط دندانپزشک
تخصص و درجه علمي دندانپزشک در تعيين هزينه دندانپزشکي موثر است
پس مي توان گفت يک دندانپزشک خوب که تمام موارد بالا را رعايت مي کند، هزينه بالاتري براي ارائه خدمات بهتر انجام خواهد داد و در نتيجه هزينه تمام شده يک دندانپزشک ماهر، بيشتر خواهد بود.
يکي ديگر از نکاتي که براي انتخاب يک دندانپزشک بايد مد نظر قرار دهيد اين است که از تبليغات مبالغه آميز وغير واقعي دوري کنيد.
توجه داشته باشيد، نه تنها در حرفه دندانپزشکي بلکه درهيچکدام از شاخه هاي پزشکي نبايد فريب تبليغاتي که در آنها صحبت از تخفيف هاي زياد مي شود را بخوريد ، به اين دليل که تخفيف ها اصولا وجود خارجي نداشته و فقط جهت جذب مخاطب به آن مرکز مي باشد و اگر هم آن تخفيف ها واقعي به نظر برسند ، قطعا از کيفيت خدمات ارائه شده کاسته خواهد شد.
اين مطلب را به طور کلي و براساس آشنايي که با پزشکان و مراکز درماني زيادي داشته ام، با شما به اشتراک مي گذارم که به هيچ وجه در خدمات پزشکي و دندانپزشکي واژه تخفيف و حراج هيچ گونه جايگاه واقعي ندارد و فقط در جهت جذب مخاطب و فريب افراد به کار برده مي شود.
در اين زمينه مي توانيد دقت نظر داشته باشيد که خدمات دندانپزشکي و پزشکي هم مانند بسياري از کارهاي خدماتي ديگر است که هر چه با کيفيت تر باشد ، قيمت آن بالاتر مي رود؛ حال آن که اين گونه خدمات کاملا تخصصي بوده و مراجعه کنندگان از کاري که در مراکز پزشکي برايشان انجام ميشود اطلاعي ندارند، که به همين دليل متأسفانه عده اي بدون در نظر گرفتن اخلاقيات پزشکي و فقط به دليل منافع مالي، با کلمات و شعارهاي خوش آب و رنگ اقدام به انجام درمان هاي بي کيفيت مي کنند و به همان دليل تخصصي بودن کار، در اکثر مواقع فرد مورد معالجه به دليل عدم آگاهي متوجه خرابکاري ها نمي شود و حتي بعد از آگاهي از ماجرا، از پيگيري آن منصرف مي شود.
مي توان گفت همين امر باعث سواستفاده برخي از افراد سود جو از تبليغات غير واقعي و جذب بيماران مي شود.
مقاله از: دکتر مهدي ابوالقاسمي
جراح، دندانپزشک زيبايي، ايمپلنتولوژيست
داراي مدارک بين المللي معتبر از دانشگاه هاي آمريکا و اروپا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت

آفتاب‌‌نیوز :

بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌ها اسکنر‌های لابراتواری عبارتند از:

•    وضوح:

وضوح و شفافیت اسکنر تعیین خواهد کرد که تصویر اسکن شده چقدر دقیق می‌باشد.

•    سرعت اسکن

سرعت اسکن‌ها تعیین خواهد کرد تا چه سرعتی می‌تواند یک تصویر با سند را اسکن کند.

•    عمق رنگ

عمق رنگ یعنی اینکه اسکنر چند رنگ را می‌تواند تشخیص دهد.

•    دقت رنگ

دقت رنگ تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند رنگ‌ها را چقدر دقیق تولید کند.

•    کنتراست

کنتراست تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند اسکنر تفاوت بین رنگ‌های تیره و روشن را چقدر دقیق می‌تواند نشان دهد.

نکات خرید اسکنر لابراتواری مناسب

هنگام خرید برای قیمت اسکنر لابراتواری مناسب بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

•    کاربرد: اسکنر را برای په کاری می‌خواهید؟ اگر برای اسکن تصاویر پزشکی یا علمی لازم دارید، شما به اسکنر با وضوح بالا و دقت رنگ بالا نیاز دارید. اگر برای اسکنر اسناد استفاده می‌کنید، به اسکنر با سرعت اسکنر بالا نیاز دارید.
 
•    وضوح اسکنر: وضوح به معنی اینکه تصاویر اسکن شده چقدر دقیق خواهد بود؟ وضوح لب اسکنر‌ها معمولا با dpi اندازه گیری خواهند شد. برای اسکن تصاویر‌های پزشکی یا علمی با وضوح ۳۰۰ dpi یا بالاتر نیاز دارید همچنین برای اسکن اسناد به وضوح ۶۰۰ dpi یا بالاتر نیاز دارید.

•    سرعت اسکن: سرعت‌های اسکن تعیین می‌کند که اسکنر تا چه سرعتی می‌توانند یک تصویر یا سند را اسکن کنند. اگر تعداد زیادی تصویر یا سند برای اسکن دارید، به یک اسکنر با سرعت بالا نیاز دارید.

•    عمق رنگ اسکنر: عمق رنگ تعیین می‌کندکه اسکنر می‌تواند چه رنگ را تشخیص دهد. در اسکنر‌های عمق رنگ معمولا با بیت اندازه گیری می‌شوند. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا، به عمق رنگ ۲۴ بیت یا بالاتر نیاز دارید.

•    دقت رنگ: دقت رنگ تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند رنگ‌ها را چقدر دقیق تولید کند. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا به دقت رنگ بالا نیاز دارید.

•    کنتراست: این کنتراست است که می‌تواند تعیین کند تفاوت بین رنگ‌های تیره و روشن چقدر است. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا شما به یک کنتراست بالا نیاز دارید.

•    قیمت: قیمت اسکنر لابراتواری می‌تواند بالا باشد، قبل از خرید حتما بودجه خود را در نظر بگیرید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از فروشنده بخواهید که اسکنر را با تصاویر یا اسنادی که قصد اسکن آن‌ها را دارید آزمایش کند. این به شما کمک می‌کند تا کیفیت اسکن را ارزیابی کنید. حتما گارانتی اسکنر را بررسی کنید و نصب و آموزش اسکنر‌ها را نیز از شرکت ارائه دهنده درخواست نمایید.

اسکنر مدیت

اسکنر مدیت داخل دهانی i۷۰۰ یکی از بهترین برند‌ها در سیستم‌های دیجیتال می‌باشد که تحول عظیم در سیستم تصویربرداری و قالب گیری مطب و کلینیک دندانپزشکی شما ایجاد می‌کند. اسکنر سه بعدی مدیت ساخت کشور کره جنوبی می‌باشد و در ایران جز اولین گزینه‌ها برای خرید اسکنر می‌باشد. استفاده از اسکنر سه بعدی دندانپزشکی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

•    عدم استفاده از خمیر‌های قالب گیری
•    افزایش دقت و حذف خطا‌های دستی
•    مشاهده عکس به صورت سه بعدی با دقت بالا
•    ایجاد حس خوشایند برای بیمار در پروسه قالب گیری

اسکنر Medit i۷۰۰ کاربرد‌های فراوانی دارد که کار دندانپزشک را در بسیاری از موارد مانند کلیر آلاینر، روکس و بریج، فول دنچر ارتودنسی، سرجیکال گاید بسیار راحت خواهد کرد. در ادمه به ویژگی‌های اسکنر Medit مدل i۷۰۰ خواهیم پرداخت. اسکنر مدیت تصویر سه بعدی را از دهان و موقعیت و مختصات دندان را در قالب فایل و به صورت آنلاین در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد که این تصویر دقیق می‌تواند در تشخیص و طرح درمان فوق العاده تاثیرگذار باشد.

نرم افزار دستگاه اسکنر i۷۰۰ بسیار پیشرفته و در عین حال دارای کاربری آسان (user friendly) می‌باشد. امکان پرونده سازی و ذخیره اطلاعات بیماران و عکس‌های آن‌ها یکی دیگر از مزیت‌های اسکنر سه بعدی مدیت می‌باشد. این تصاویر قابلیت ذخیره سازی در سیستم cloud را نیز دارد. نحوه کار اسکنر دندانپزشکی مدیت با ارسال و دریافت نور است که هیچگونه ضرری برای بیماران و پرسنل نخواهد داشت. این دستگاه فیلترینگ هوشمند دارد که بافت‌های غیر ضروری را با استفاده از هوش مصنوعی حذف کرده و کمک بسیار زیادی در افزایش کیفیت عکس و تشخیص شما دارد.

اسکنر داخل دهانی

تکنولوژی و فناوری‌های پزشکی و دندانپزشکی به شکل چشمگیری تغییر کرده است. در دنیای دندانپزشکی، پیشرفت‌های فناوری راه را برای تشخیص دقیق‌تر و افزایش مراقبت از بیمار هموار کرده است است. یکی از تجهیزاتی که توجه زیادی را به خود جلب کرده اسکنر داخل دهانی است. این دستگاه پیشرفته، تصویر برداری از دندان را متحول کرده و تصاویر ۳ بعدی دقیق از حفره دهان را در اختیار دندانپزشکی قرار می‌دهد. 

اسکنر داخل دهانی یک دستگاه دندانپزشکی پیشرفته‌ای است که برای گرفتن تصاویر سه بعدی با وضوح بالا از حفره‌های دهانی بیمار استفاده می‌شود. این دستگاه از فناوری نوری پیشرفته برای ایجاد تصاویر دیجیتالی از دندان ها، لثه‌ها و بافت‌های اطراف استفاده می‌کند. این اسکنر از یک دستگاه دستی با یک دوربین تشکیل شده است که تصاویر دقیقی را ثبت می‌کند و در لحظه عکس‌ها را به کامپیوتر منتقل می‌کند. تصاویر اسکن شده را می‌توان برای کاربرد‌های مختلف دندانپزشکی از جمله ترمیم دندان، ارتودنسی و پروتز استفاده کرد.

کاربرد اسکنر داخل دهانی

•    بررسی و تشخیص مشکلات‌های دندانی مانند بدسازگاری ها، ترمیمات دهانی ناکامل یا نامناسب، شکستگی‌های دندان
•    بررسی و اندازه گیری مکان‌های مختلف در دهان برای نصب ایمپلنت‌ها و ترمیمات دندانی.
•    بررسی و اندازه گیری دقیق پروتز‌های دندانی و تهیه یک قالب مناسب برای ساخت آن‌ها

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • عکس| سرمربی جدید تیم ملی والیبال کیست؟
  • فرمانده تحت تعقیب فلسطینی کیست؟ + فیلم
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد